Motorbeurs Utrecht

En hoe werkt dat bij een normale winkel? Betaal jij daar altijd entree omdat ze voor het pand, stroom, verzekeringen, personeel etc. moeten betalen :+ ?
Zoals Peejay al zegt.
Normaal gebruikt een winkel het geld van de verkoop voor de kosten.
Bij een beurs verhuurt een bedrijf ruimte aan "winkels".
Naast ruimteverhuur zullen ze ook geld uit andere zaken moeten krijgen om kosten te dekken + het is een bedrijf dus willen ze ook winst maken.

Toch grappig dat een boel mensen miepen als ze moeten betalen bij een bedrijf, evenement etc. ( waar dus mensen aan het werk zijn en centen moeten verdienen) maar als het eigen loon een dag te laat is dan is de wereld te klein.
 
Zoals Peejay al zegt.
Normaal gebruikt een winkel het geld van de verkoop voor de kosten.
Bij een beurs verhuurt een bedrijf ruimte aan "winkels".
Naast ruimteverhuur zullen ze ook geld uit andere zaken moeten krijgen om kosten te dekken + het is een bedrijf dus willen ze ook winst maken.

Toch grappig dat een boel mensen miepen als ze moeten betalen bij een bedrijf, evenement etc. ( waar dus mensen aan het werk zijn en centen moeten verdienen) maar als het eigen loon een dag te laat is dan is de wereld te klein.

????? loon te laat en discussie betalen motorbeurs???? :W

Euh, volgens mij zijn er 2 exposanten op de MB: die met een grote beurs en die direct wat verkopen aldaar. Logischerwijs is het niet plausibel dat wij als consument dus nog moeten betalen. Zo, en nu is de Duvel mij naar het hoofd gestegen. 8-)
 
En hoe werkt dat bij een normale winkel? Betaal jij daar altijd entree omdat ze voor het pand, stroom, verzekeringen, personeel etc. moeten betalen :+ ?

In een winkel praat je over ingecalculeerde kosten die verwerkt zijn in de kosten van de produkten die verkocht worden (daar zit dan ook vaak een deel van het prijsverschil tov een webwinkeltje in een schuurtje of zonder voorraad)

Daarnaast heb je de motorbeurs, 100.000 potentiële kopers in 4 dagen.... krijg je meestal niet voor elkaar als je motorzaakje ergens in het land staat.

M² prijs voor de motorbeurs is dit jaar weer omhoog gegaan en kost zo'n 60 euro excl. overige extra kosten zoals fatsoenlijke stroomvoorziening en personeel op je stand winkeltje ( bijvoorbeeld goedhart met 816m²) op de motorbeurs kost je dus al snel 13.500 euro per dag terwijl je eigen toko ook betaald moet worden, je waren naar de beurs gebracht moeten worden ( en wat overblijft ook weer retour).

100.000 bezoekers à 13,50 levert 1,35 miljoen op die anders ook nog eens op de exposanten verhaald moet worden... dat komt de prijs zeker niet ten goede.


De eten en drinken exposant heeft een contract met de beurs, die zijn ook niet mals en ze hebben niet iedere dag een beurs om het geld weer terug te verdienen.
 
In een winkel praat je over ingecalculeerde kosten die verwerkt zijn in de kosten van de produkten die verkocht worden (daar zit dan ook vaak een deel van het prijsverschil tov een webwinkeltje in een schuurtje of zonder voorraad)

Daarnaast heb je de motorbeurs, 100.000 potentiële kopers in 4 dagen.... krijg je meestal niet voor elkaar als je motorzaakje ergens in het land staat.

M² prijs voor de motorbeurs is dit jaar weer omhoog gegaan en kost zo'n 60 euro excl. overige extra kosten zoals fatsoenlijke stroomvoorziening en personeel op je stand winkeltje ( bijvoorbeeld goedhart met 816m²) op de motorbeurs kost je dus al snel 13.500 euro per dag terwijl je eigen toko ook betaald moet worden, je waren naar de beurs gebracht moeten worden ( en wat overblijft ook weer retour).

100.000 bezoekers à 13,50 levert 1,35 miljoen op die anders ook nog eens op de exposanten verhaald moet worden... dat komt de prijs zeker niet ten goede.


De eten en drinken exposant heeft een contract met de beurs, die zijn ook niet mals en ze hebben niet iedere dag een beurs om het geld weer terug te verdienen.

Rustig maar, het was een sarcastische reactie, ik weet natuurlijk ook wel hoe het werkt :+ .

Desalniettemin is zo'n beurs niet aan mij besteed. Heb vaak de neiging om impulsaankopen te doen die achteraf toch niet zo goedkoop blijken te zijn. Tuurlijk, dat is waar zo'n beurs op doelt maar het heeft voor de rest weinig waarde voor mij.

Sommigen zien het als een leuk dagje uit, en dan is het inderdaad weinig geld voor een dagje rondslenteren, maar sommigen zien het als een groot winkelcentrum waar je entree voor moet betalen om op geprostitueerde motoren te zitten die al door menig andere bezoeker zijn bestegen :+
 
Je kan de maatvoering van de fabrikant opzoeken en zelf je dimensies opmeten. Altijd zo gedaan en nog nooit een pak terug hoeven te sturen omdat het niet zou passen.


Mijn maatvoering is ehh niet standaard. Of het barst uit de voegen bij de schouders, of het is te lang. B|
 
Wat vonden jullie ervan? Ben vandaag geweest. Vorige jaar voor eerste keer. Vond er weinig vernieuwend aan. Wel leuk om even rond te lopen. En die Demo van Alex van den Broek was indrukwekkend. Die demo's buiten was tenenkrommend flauw. Die organisatie zou eens naar de US moeten gaan om te kijken wat er allemaal mogelijk is.

Waren volgens mij wel voldoende voordeeltjes te halen in kleding e.d.

En de Kawasaki Ninja H2R demo was wel leuk. Alleen zo druk dat er niks te zien was. Maar gelukkig hoorde je genoeg ;)
 
|( twee kaartjes voor de motorbeurs over , ben vdaag geweest maar had me kaartjes thuis vergeten.... op te halen Amsterdam voor 20 euro
 
Was weer een topdag :Y
Niet te druk, sommige zaken hadden echt goede koopjes.
Voor 39 euro een Difi motorpak voor mini-me gescoord. :}

Ik had alleen het gevoel dat de beurs kleiner was? Ligt dat aan mij?
 
Hij zal voor enkelen wel te laat komen maar toch ff deze waarschuwing:

Op de 'weg der verenigde naties' (vanaf de A2 richting beurs, gaat over in 'graadt van roggenweg') wordt GEFLITST!!
 
Laatst bewerkt:
Stomme vraag, maar kan je ook gewoon je broek bij de garderobe dumpen? Weet niet wat de normale gang van zaken is :?
 
Laatst bewerkt:
Wat vonden jullie ervan? Ben vandaag geweest. Vorige jaar voor eerste keer. Vond er weinig vernieuwend aan. Wel leuk om even rond te lopen. En die Demo van Alex van den Broek was indrukwekkend. Die demo's buiten was tenenkrommend flauw. Die organisatie zou eens naar de US moeten gaan om te kijken wat er allemaal mogelijk is.

Waren volgens mij wel voldoende voordeeltjes te halen in kleding e.d.

En de Kawasaki Ninja H2R demo was wel leuk. Alleen zo druk dat er niks te zien was. Maar gelukkig hoorde je genoeg ;)

Idd weer veel van hetzelfde :')
Maar ik ging vooral voor info/mogelijkheden voor de vering van mijn circuit fiets,en deze ook gekregen :) (moest ik anders ook een eind voor rijden)
En natuurlijk,weer een mooi ritje op mijn motorscooter is altijd leuk :]
 
Stomme vraag, maar kan je ook gewoon je broek bij de garderobe dumpen? Weet niet wat de normale gang van zaken is :?

Jazeker, bij de garderobe: Jas € 1,50. Broek € 1,50.
Motor stallen is gratis en bewaakt.
Helm bij de motorstalling achterlaten € 1,50
 
Heb ook een leuke dag op de beurs gehad. Vond het dit keer toch wel anders en beter dan voorgaande jaren. Waar hem dat in zit weet ik niet precies, maar ik had het gevoel dat het allemaal wat ruimer en netter/logischer opgezet is.

De eigenbouw hoek met de diverse projecten was bijzonder leuk om te zien.

Verder even met de Indian importeur gebabbeld... Misschien toch maar eens een Indian aanschaffen.
Wat een merk en wat een mooie machines.

En de entree... Ik heb een jas uit de aanbieding gescoord en hier bovenop nog 20 euro korting kunnen bietsen. Verder een aantal motorbladen meegekregen die in de winkel toch al 8 euro per stuk kosten.
Mijn dag was weer goed en dit keer voor het eerst met de trein (zonder leren jas!) en dat is me uitsteken bevallen. Zelfs het broodje Unox smaakte uitstekend.
 
In dit Topic, "Het is toch vreemd om:"

komt u maar !

Het is toch vreemd dat men een Topic opent met als Openingspost 1 hele volzin .
 
T'is toch vreemd dat ik elk jaar 12 euro betaal om platgedrukt te worden door smartphone'ende mongoloids © die broodjes unox a 10 miljard in hun kanis douwen terwijl ik geld toe moet waar alleen maar vrouwen lopen.
'vrouwen' ;) :P

Er werd ook nog bijna iemand aan gereden door een vd stuntrijders die hard 'revvend' door de beurs slingerde. Idioot .
 
Laatst bewerkt:
Heb gisterenavond, na een leuke middag beurs, een onvrijwillige waterdichtheidstest van mijn motorkleding uitgevoerd.
De handschoenen haalden net Utrecht Zuid, de jas begon bij Kerkdriel de eerste vormen van lekkage te vertonen. De Suzuki stopte net voor Vught, op een stukje snelweg waar de vluchtstrook maar 1mtr breed is (vacuum benzinekraan kapot) en de motorbroek hield het bij Eindhoven voor gezien.
Alleen de motorlaarzen hebben de test, na meer dan 100km door de regen, met succes volbracht. Alles was nat behalve de sokken.

Misschien volgend jaar toch maar een regenoverall scoren.
 
Laatst bewerkt:
Tof allemaal hoor die H2R op de dyno, maar ding wordt 1x per dag gestart en na een paar keer rustig gas geven gaat 'ie vol open, lekker voor dat blok. Hopelijk is het slechts een demo exemplaar en blijft 'ie binnen de muren van Kawa :+ Ook lekker verantwoord trouwens, om mensen zo open en bloot achter de dyno run te laten staan |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een kaartje over, gratiez af te halen te Zoetermeer. Of ik hem nou weggooi of iemand blij mee maak....

Afgehaald en verkocht, mocht gratiez, beetje geld voor de kids gekregen, top 👍
 
Laatst bewerkt:
Het was een leuke dag. Tip is wel om je eigen boterhammen mee te nemen, want het eten daar is eenzijdig, duur en er staan lange rijen voor.
Over lange rijen gesproken, wat ik ook leuk vond is dat dit een evenement is waar geen lange rijen staan voor de dames toiletten. Bijna niemand binnen daro, geweldig. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan