Motorbevestiginspunt afgebroken !!!

xrdude

Rookie
22 okt 2003
26
0
leuven
Beste motorrijders,

Ik reed gisteren van Leuven naar mijn vriendin die in Westvlaanderen woont. Voorbij Gent had ik echter prijs, ik voelde iets tegen mijn linkerknie, ik direct de eerste parking op, en gekeken wat er aan scheelde. Nu blijkt dat het mijn stuurdemper was die tegen mijn been tikte, die hing gewoon los. Bij nader inzien zag ik dat de linkse motorbevesting ( een oog ) van het motorblok vanboven gewoon doorgescheurd was! Maw mijn blok hangt aan de linkerkant een halve centimeter lager ! Hoe kan dit gebeuren ? Gewoon metaal moeheid ? Het is daar ook dat de stuurdemper bevestigt zit. Is dit nog te betrouwen om daar mee naar huis te rijden ? Als ik naar dat bevestigingspunt kijk zie ik dat het ongeveer de hele boite is, dus als dat vervangen moet worden dan moet heel de motor uit mekaar.... Wat moet ik doen ?!? :(

Groeten Joris

(Ik heb een hornet 600 bj '99)
 
Dat is zwaar klote voor je!
Ik weet niet of ik je verhaal helemaal snap omdat ik geen idee heb wat een boite is.
Maar als je het motorbevestigingspunt bedoeld die aan de linker kant zit, waar ook valblokken aan gemonteerd kunnen worden, dan lijkt het mij zeer onverstandig om daar mee door te rijden.
 
absoluut niet meer mee rijden en zo spoedig mogelijk na laten kijken.
Op dit moment hangt het motorblok scheef in je frame wat dus enorme stress geeft op de andere motorbevestigingspunten,zou niet best zijn als al rijdend je blok er onderuit komt zetten.
 
met een bout erdoor en een pince grip tang kan ik het blok wel wat omhoog krikken.

mvg Joris
 
Terug
Bovenaan Onderaan