Motorcarburateurs op mijn auto...wat vragen over de carbs

Dingleberry

MF'er
24 jun 2007
54
0
Hallo,

Een tijd geleden heb ik van iemand die hier ook op het forum zit een setje carburateurs overgekocht.
Ze kwamen van een Kawa zxr750...het zijn de Keihin cvk 39mm carburateurs.

Nu heb ik daar nieuwe vacuumdeksels op nodig, en een stel sproeiers.

Op internet kan ik niets vinden, wie helpt mij?

Aan deze carbs is verder niets af te stellen dan de luchtstelschroef en de sproeier...toch?
 
Keihin cvk 39mm carburateurs......

Op internet kan ik niets vinden, wie helpt mij?

Aan deze carbs is verder niets af te stellen dan de luchtstelschroef en de sproeier...toch?
In principe moet de mengselverhouding zoals die voor de kwalikzakie was ongeveer goed zijn. Dwz: de auto zou met deze carburateurs moeten kunnen draaien. Voor de juiste afstelling heb je een vermogensbank, een afr-meter en kennis van zaken nodig.

Ik zou de auto naar een tuningscentrum bengen, daar kunnen ze hem wel afstellen.

Je kan vrij veel afstellen aan deze carb's:
er zitten meerdere sproeiers in iedere carburateur, de sproeiernaald kan je hoger en lager zetten (er zijn ook andere naalden met een ander verloop), er zit een gaatje onder in de schuif die je misschien groter of kleiner wil maken en inderdaad, de stationair luchtschroef kan je ook verdraaien.
 
Ik heb alleen de hoofdsproeiers gezien...gasnaald kan op verschillende standen ja dat weet ik.

de buitenste carbs hebben sproeier 170 de 2 binnenste sproeier 180.

Ik moet nog een spruistuk maken, waar de carbs dan op komen.
k moet nog een brandstofpompje plaatsen ipv de originele hoge druk.
en er moet og een anderonstekings systeeem komen.

Verder moet ik een setje sproeiers hebben die we telkens wat groter kunnen boren met het afstellen....of ik moet vrij goedkoop aan normale sproeiers kunnen komen.
 
Heeft iemand voor mij deze vaccuum deksels te koop?
De ik heb er in 1 een scheurtje, en de boutgaten zijn van sommige ook ingescheurd.
Liever dat vervangen.

klik op de foto

 
Laatst bewerkt:
Heb ik hetzelfde probleem bij mijn gsx 1100. Ik ben bij de dealer geweest een tijdje geleden een ze vragen 140 euros voor een nieuw :? Ik was stil voor een seconde of tien... Hoe kan dat een stuk rubber met een buis zo veel geld kosten??? :? Heb ik wel bij verschiendel sloperijen geprobeert maar nicks... Dus, ik weenst jou heel sucess...

groetjes Ka100 bavel
 
Ja ik heb alleen deksels nodig...
Ik rij wel een keer langs een motorzaak in de buurt als ik tijd heb :)

Ben momenteel druk op zoek naar een 2 liter motor voor in mijn aankomstige auto, daar wi ik de carbs op bouwen ipv mijn vertrouwde goeie 1800
 
Hallo,

Een tijd geleden heb ik van iemand die hier ook op het forum zit een setje carburateurs overgekocht.
Ze kwamen van een Kawa zxr750...het zijn de Keihin cvk 39mm carburateurs.

Nu heb ik daar nieuwe vacuumdeksels op nodig, en een stel sproeiers.

Op internet kan ik niets vinden, wie helpt mij?

Aan deze carbs is verder niets af te stellen dan de luchtstelschroef en de sproeier...toch?


een auto gaat niet schuin door de bocht.
 
Nog ff een update van de situatie ;)

De kawacarbjes zijn weer lekker voor elkaar.
Heb dat ene kapje van binnen met polyester hars bewerkt :D
We zijn bezig met een aluminium inlaatspruitstuk die op het motorblok komt van de auto.

Had een Facet brandstofpomp geregeld....maar hoorde van iedereen dat deze bleef doorpompen als de flotters van de carbjes vol zaten. Wat dus niet handig is ;)
Heb dus een andere pomp gekocht.....De welbekende quinton hazel pomp die vaak toegepast wordt op bepaalde motorfietsen als de originele pomp kapot is.
Deze stopt wel als de flotters vol zitten :D

De luchtfilteraansluitingen van de carbjes zijn ovaal, daar was geen openluchtfilter voor te krijgen. Heb dus van polyester een mooie bak gemaakt. Dat op een Alu plaat gezet.
Aan de zijkant een aansluiting er op van 65mm, zodat daar een luchtfilter op kan :D

De onsteking is ook al voor elkaar, een verbouwde golf gti onsteking zonder vacuumvervroeging, met hall gever en bobine enz.

Het is inmiddels een projectautotje, rij zelf nu in een bmw e36 325 coupe 6cilinder :D:D:D
 
Nog ff een update van de situatie ;)

De kawacarbjes zijn weer lekker voor elkaar.
Heb dat ene kapje van binnen met polyester hars bewerkt :D
We zijn bezig met een aluminium inlaatspruitstuk die op het motorblok komt van de auto.

Had een Facet brandstofpomp geregeld....maar hoorde van iedereen dat deze bleef doorpompen als de flotters van de carbjes vol zaten. Wat dus niet handig is ;)
Heb dus een andere pomp gekocht.....De welbekende quinton hazel pomp die vaak toegepast wordt op bepaalde motorfietsen als de originele pomp kapot is.
Deze stopt wel als de flotters vol zitten :D

De luchtfilteraansluitingen van de carbjes zijn ovaal, daar was geen openluchtfilter voor te krijgen. Heb dus van polyester een mooie bak gemaakt. Dat op een Alu plaat gezet.
Aan de zijkant een aansluiting er op van 65mm, zodat daar een luchtfilter op kan :D

De onsteking is ook al voor elkaar, een verbouwde golf gti onsteking zonder vacuumvervroeging, met hall gever en bobine enz.

Het is inmiddels een projectautotje, rij zelf nu in een bmw e36 325 coupe 6cilinder :D:D:D



mag ik raden?
heb je een corsa als projectauto??

in dat geval ...gaaf !
heb zelf tig corsaas gebouwd met voornamelijk 20 8V motoren erin,
en nu heb ik alleen mn D kadett met 2016V nog .
 
Even een hersenspinsel: Waarom lepel je niet meteen een Kwalikzakie blok in je Crossa?


Dat is een volgend project.....
Een motorfietsblok (afkomstig van een snelle jelle:P) op een zelfbouwframe....om zo een buggy te maken.

Het is iid een corsa ja...:P
Maar idd tis een motorforum, had gelukkig ook alleen wat vraagjes over de carbjes ;)
 
Ben erg benieuwd of het je lukt om de afstelling goed te krijgen, deze carburateurs zijn niet voor een relatief laagtoerige automotor ontwikkeld....
En een inlaatspruitstuk zelf maken is ook niet echt heel erg makkelijk te doen, de lengte van de kanalen zijn nogal van invloed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan