Motorcarburateurs op mijn auto...wat vragen over de carbs

Dingleberry

MF'er
24 jun 2007
54
0
Hallo,

Een tijd geleden heb ik van iemand die hier ook op het forum zit een setje carburateurs overgekocht.
Ze kwamen van een Kawa zxr750...het zijn de Keihin cvk 39mm carburateurs.

Nu heb ik daar nieuwe vacuumdeksels op nodig, en een stel sproeiers.

Op internet kan ik niets vinden, wie helpt mij?

Aan deze carbs is verder niets af te stellen dan de luchtstelschroef en de sproeier...toch?
 
De door jou genoemde 700pk Lancer-Evo heeft een turbo, en een turbo is niks anders dan een manier om de vullingsgraad flink te verbeteren.
1 bar overdruk en je hebt het vermogen al praktisch verdubbeld...
Nadeel van een motorfietsblok is dat het koppel pas bij hogere toerentallen vrij komt.

klopt,
ik ken ook helemaal geen wheely maken.
Dat ligt vast aan je sproeiers :]
 
Krijg ze er wel mee leeg _O-

Maar met wil met beide wel een sprintje doen tegen die 325

Punt is het is het techniek deel van een motorforum. Straks gaat het hier nog over wielrenners fietsen :N
dan hoop ik niet dat die GS 25KW is anders leg je het toch echt af tegen een 325.
Van 0-100 gaat misschien net maar op top word het niks, en zelfs van 0-140 ga je met een 25 KW GS,je flinkj je best moeten doen.

Als er hier iemand met een technische vraag over motorfiets carbs komt laat hem dan zijn vraag doen, het zou wat anders zijn als die foto's van zijn corsa ging posten in algemene motorpraat
 
Ik ga hier geen foto's showen van die "helse machine" :P vroeg me gewoon wat dingen af.

Zijn trouwens alleen de hoofdsproeiers te verkrijgen? of meerdere? Want alles is uitneembaar.
Hoe zijn jullie ervaringen met sproeierruimers?
Heb er namelijk overnazitten te denken om een setje sproeiers te kopen die dan alleen voor het opruimen zijn..
Iemand een adresje voor sproeiers? omgeving zwolle, die vent bij de Gamma in de buurt ga ik iig niet meer heen......
 
whahah ,ik ging voor mijn sproeiers naar ter braake nijeveen
die hebben zo,n mooi vol doosje met alle maatjes
maarre kun je niet ff een picci hier pleuren,we zijn toch motorliefhebbers... :z
en een motor zit erin ghehe.
dit is mijn speeltje nu in mn D kadett tis de 2016V 158 pk })
full
 
Ik ga hier geen foto's showen van die "helse machine" :P vroeg me gewoon wat dingen af.

Zijn trouwens alleen de hoofdsproeiers te verkrijgen? of meerdere? Want alles is uitneembaar.
Hoe zijn jullie ervaringen met sproeierruimers?
Heb er namelijk overnazitten te denken om een setje sproeiers te kopen die dan alleen voor het opruimen zijn..
Iemand een adresje voor sproeiers? omgeving zwolle, die vent bij de Gamma in de buurt ga ik iig niet meer heen......
Ik heb vroeger wel eens met ruimers gewerkt. Ik kocht de ruimers bij een horlogemaker, ik zou niet weten waar je ze anders kan bestellen.

Een sproeier kost vrijwel niets. Je kan imho beter een setje oplopende maten kopen bij een goede motordealer.




Overigens: geen foto's? -O- -O- -O-

Fijne vent....
 
Ik ga hier geen foto's showen van die "helse machine" :P vroeg me gewoon wat dingen af.

Zijn trouwens alleen de hoofdsproeiers te verkrijgen? of meerdere? Want alles is uitneembaar.
Hoe zijn jullie ervaringen met sproeierruimers?
Heb er namelijk overnazitten te denken om een setje sproeiers te kopen die dan alleen voor het opruimen zijn..
Iemand een adresje voor sproeiers? omgeving zwolle, die vent bij de Gamma in de buurt ga ik iig niet meer heen......


Kalsbeek motoren, TT-motoren, zijn er nog wel een paar in zwolle, die spoeier setjes verkopen.
Ik ga vaak naar MWS motortechniek in Almere voor o.a. onderdelen te bestellen of voor een technische klus waar ik het gereedschap niet voor heb. MWS doet veel op bestelling, dus weten wat je moeten hebben qua spoeier maat is wel handig in dat geval.
Let wel : MWS is wel een motorfiesten specifieke zaak.. ;)

Maarru : Leuk projectje trouwens, motor-carbs op een blok bouwen van een Corsa. :)
Ben benieuwd naar het resultaat... (= filmpje :+ )

Groetjes.
 
Het motorblok ligt al een tijdje in de ruimte te hangen waar die hoort.
Ik wacht nog steeds op de alu inlaatflens. Die wordt cnc gefrased

Heb alleen fotos van het blok in ingebouwde toestand, plus die carbjes met de zelfgemaakte luchtverzamelbak

het is een oud kadett 1800 8klepper blokje...
Nokkenas van een 2 liter 8 klepper
16v uitlaatspruitstuk waar nog een 8v flens op moet (ook weer wachten met cnc...)
Dat spruitstuk wordt met uitlaatband ingewikkeld.
vanaf het spruitstuk een eigenbouw rvs pijp met 2 laser dempers (mid en en end)
ontseking komt van een golf....hallgever systeem...vacuumvervroeger er af gehaald.

Daar heb ik wel fotos van, maar de carbjes zitten nog niet op het blok dus nog niet echt interesant. Wachten is op de flenzen :(
 
Was niet nodig zeggen ze (de carbdeskundigen, webers/dellorto's...allemaal zonder vervroeging..)
Ik ga het nog wel een keer proberen, met een ander huis waar de vervroeger nog wel op zit.

Pics ;)
Afb011-2.jpg


Afb012-2.jpg


Dempers voor onder de auto:
Afb006-4.jpg


Koopje van de week:
Afb008-3.jpg


Motor er in.
Afb047.jpg


Deze maand de auto verplaatsen, op mn werk ga ik hem verder afbouwen/lopend maken/apk dr op en rijden :P
 
Op een motorblok van een auto zetten ze vaak de bekende dubbele webers...
Meer vermogen, mooi geluidje, gasresponse...enz

Een setje webers met bijbehorend spruitstuk kost gewoon 4/500 euro
Plus dat die dingen moeilijk af te stellen zijn, daarvoor moet je naar mensen die er echt verstand van hebben.

Een setje motorcarbs kosten je nog geen 100 euro..en is makkelijker te stellen. Het rijdt net zo mooi. En het geluid is nagenoeg het zelfde lijkt me.

Dit blok had officieel een monopoint injector. Dus zeg maar een veredelde carburateur die 4 cilinders moest voeden. Straks dus 4 carbjes voor elke cilinder 1.

je kan ook ombouwen naar throttlebodys, maar dan moet je weer een motormanegmentsysteem bouwen.

Ik hou niet van elecktronica, dus dan is de keuze niet zo moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
Op een motorblok van een auto zetten ze vaak de bekende dubbele webers...
Meer vermogen, mooi geluidje, gasresponse...enz

Een setje webers met bijbehorend spruitstuk kost gewoon 4/500 euro
Plus dat die dingen moeilijk af te stellen zijn, daarvoor moet je naar mensen die er echt verstand van hebben.

Een setje motorcarbs kosten je nog geen 100 euro..en is makkelijker te stellen. Het rijdt net zo mooi. En het geluid is nagenoeg het zelfde lijkt me.

Dit blok had officieel een monopoint injector. Dus zeg maar een veredelde carburateur die 4 cilinders moest voeden. Straks dus 4 carbjes voor elke cilinder 1.

je kan ook ombouwen naar throttlebodys, maar dan moet je weer een motormanegmentsysteem bouwen.

Ik hou niet van elecktronica, dus dan is de keuze niet zo moeilijk.
Het lijkt mij eigenlijk dat 4 carbs geen winst gaan geven als er geen modificaties aan de cilinderkop gedaan zijn.
De motor gaat dan echt niet meer mengsel aanzuigen.
Ik zou eerder gokken op vermogensverlies bij lage toerentallen, omdat de stroomsnelheid vermindert.
 
Het lijkt mij eigenlijk dat 4 carbs geen winst gaan geven als er geen modificaties aan de cilinderkop gedaan zijn.
De motor gaat dan echt niet meer mengsel aanzuigen.
Ik zou eerder gokken op vermogensverlies bij lage toerentallen, omdat de stroomsnelheid vermindert.

Als de gemonteerde carbs het mengsel beter vernevelen evt in combinatie met een acc pomp dan zou het vermogen best wel eens omhoog kunnen gaan. Hoe weet je zo zeker dat er modificaties aan de kop nodig zijn ?
 
Als de gemonteerde carbs het mengsel beter vernevelen evt in combinatie met een acc pomp dan zou het vermogen best wel eens omhoog kunnen gaan. Hoe weet je zo zeker dat er modificaties aan de kop nodig zijn ?
Ik weet dat niet zeker, maar feit is dat de zuigers het mengsel naar binnen zuigen langs de kleppen die door de nokkenassen geopend en gesloten worden.
M.a.w. je krijgt er niet meer mengsel in dan de motor aanzuigt.
Bovendien hoeft er door 4 carbs niet noodzakelijk meer mengsel heen te gaan dan door 1 injector.
De 4 cilinders ontsteken toch ook niet op hetzelfde moment, dat doen ze een voor een.
 
Als de gemonteerde carbs het mengsel beter vernevelen evt in combinatie met een acc pomp dan zou het vermogen best wel eens omhoog kunnen gaan. Hoe weet je zo zeker dat er modificaties aan de kop nodig zijn ?

De situatie in mijn geval is al 2 ipv 1 , alleen de SU (en dergelijke) techniek is achterhaald en door Mikuni verbeterd. Het spruitstuk is er ook gewoon voor gemaakt, alleen nu wordt er per 2 cilinders aangevoerd en gaat eea rechlijniger richting de kop (welke overigens geflowed is en grotere kleppen heeft gekregen) Het gaat overigens om een Volvoblok welke zijn sporen in de auto en boot sport ruimschoots verdient heeft, en nog trouwens. Destijds kon je kiezen uit dit in standaard vorm, 112PK, verder setjes met meer en grotere carbs tot 180PK, welke door handige tuners tot net boven 210 kwamen. En dat uit en homp gietijzer met 1 onderliggende nokkenas..

Het werkt wel, maar er zijn dus aanpassingen nodig waaronder dus sproeiers en iets om de pompdruk te kunnen weerstaan..
 
EXPRESS YOURSELF ! !
Laat anderen met een van deze stickers zien wie je bent.
www.STICKERSstraat.nl voor een mooie sticker op je motoren.
Stickers voor mensen die houden van MOTOR! ! !
Stickers voor beide kanten van je motor.
Dus: 2 halen 1 betalen


Wij werken enkel met zeer hoogwaardige stickermaterialen ORACAL in vele schitterende kleuren.

hele kleintjes voor op de dekseltjes.. ;)
 
Ik dacht dat met brandstof-pompjes altijd "rond"gepompt werd zodat alles wat niet door de carbs wordt gepakt terug de tank in wordt geduwd, cq ook daaraan weer voorbijgaat met eventueel aanvulling voor het echte verbruik.

Zoiets (voorbeeld bij diesel):

schema-diesel-loop.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan