Motordieven scootertuig en slotenslijpschorem

_O- _O- _O-

Dus voortaan moet ik zo'n topic eerst even 24 uur de tijd geven voor ik er zelfs maar aan denk om te reageren ?



Gun ons die 24 uur, anders wordt MF wat saai om te lezen. Stel je voor, dat ik me op facebook :r moet gaan vermaken. :(
 
Laatst bewerkt:
Als je hier echt een uitleg voor nodig hebt dan ga je het hoe dan ook niet snappen.


De oplossing zit dus niet in zwaardere straffen maar in een hogere pakkans en daar kan de politie alleen voor zorgen als ook de rest van de maatschappij meewerkt.

Dat weet ik best maar ook aan de pakkans doen we niets.
Het ging erom dat iets zo langzamer hand al heel snel als disproportioneel wordt gezien.
 
In vergelijkbare gevallen word een onder invloed verkerende verdachte echt niet lichter bestraft maar zwaarder.
Ik zou daar graag jurisprudentie over willen lezen als je van mening bent dat die bewering klopt.


Die laatste twee regels geven voor mij aan dat je alleen telegraaf-achtige berichten gebruikt om je mening op te baseren. Hoe meer je daadwerkelijk van de wetten kunt doorgronden hoe meer je erachter komt dat de NL wetgeving eigenlijk voor 99% erg goed in elkaar steekt.
Alleen...moet je je dan wel verdiepen in alle mitsen en maren en dat ontbreekt nogal eens...

Beetje jammer deze reactie. Niet inhoudelijk en erg popiejopie op de man reactie en dat terwijl je je geen enkele voorstelling kunt maken waar ik mijn nieuws en beeldvorming vandaan kan halen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/12/drie-jaar-cel-voor-veroorzaker-dodelijk-ongeluk-a1520926

Lees deze link maar eens en zeg dan maar eens dat het een logisch vonnis is.

De redenering van het OM was veel logischer en dan nog is 8 jaar niet veel voor slachtoffers die levenslang hebben.

In juridische termen is dat voorwaardelijke opzet. Als je bewust dope gebruikt dan moet je ook de gevolgen daarvan aanvaarden "alsof" je de daden bewust begaan hebt.

Nu loopt hij na aftrek van voorarrest waarschijnlijk over ca. een jaar weer buiten en doet het dan zo weer.

In Engeland krijgt een chauffeur 10 jaar voor een dodelijk ongeval met als oorzaak spelen met zijn mobieltje. https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/vrachtwagenchauffeur-veroorzaakt-dodelijk-ongeluk-door-mobieltje
Daarvan kan je i.i.g. stellen dat die het voorlopig niet meer doet.
 
heb niet lang gekeken, maar heb wel mensen langs zien lopen terwijl men lekker met een slijpschijf bezig is. minste is om gewoon even 112 te bellen, lieft voorafgaand aan de vraag of dat zijn motor is. Meeste mensen interesseert het gewoon niet denk ik. Maar als ik zulks zie dan vind ik het een kleine moeite om een vraag te stellen of even vervelend te gaan staan kijken met een telefoon aan m'n oor :+
 
heb niet lang gekeken, maar heb wel mensen langs zien lopen terwijl men lekker met een slijpschijf bezig is. minste is om gewoon even 112 te bellen, liefst voorafgaand aan de vraag of dat zijn motor is. Meeste mensen interesseert het gewoon niet denk ik. Maar als ik zulks zie dan vind ik het een kleine moeite om een vraag te stellen of even vervelend te gaan staan kijken met een telefoon aan m'n oor :+
Lekker ben jij......
Zoals jij het nu stelt, had ik in Utrecht(*)op het politiebureau gezeten. Je hebt gelijk dat bij alle voorbijgangers die de Motorbeurs gingen verlaten, niemand was die iets deed tijdens mijn doorslijp-actie. Als ik bezig was geweest een nieuwe MV Augusta (zie ander topic) mee te nemen, zou wrs iedereen ook achteloos voorbij zijn gelopen. Mijn doel was niet meer dan dat ik met mijn eigen (trap)fiets gewoon weer naar huis zou kunnen!!

Hoewel?
Je kan je afvragen als je 112 belt of er iets gebeurt. Weinig mankracht/ andere prio's!

(*)(zie mijn eerdere post hierboven over een ketting om mijn fiets)
 
Dit jaar werd de MP3 van een buurjongen gestolen, hij kreeg via een app (GPS) te zien dat zijn motor werd verplaatst, is toen naar de plek gereden waar een busje stond geparkeerd. Eenmaal de centrale aan de lijn kreeg hij te horen dat hij eerst aangifte moest doen. Busje was weg toen hij weer terug kwam.
Een aantal weken later werd een maatje van me wakker door het geluid van een slijptol, 4 jongens die een RS 125 wilden "lenen". 112 gebeld maar politie kwam nooit opdagen. :N

Nu weet ik niet of ik op een groepje jongens zou afstappen als ze bezig zijn met hun criminele activiteiten, aangezien ze in mijn buurt niet vies zijn van een steekpartij.
 
Dit jaar werd de MP3 van een buurjongen gestolen, hij kreeg via een app (GPS) te zien dat zijn motor werd verplaatst, is toen naar de plek gereden waar een busje stond geparkeerd. Eenmaal de centrale aan de lijn kreeg hij te horen dat hij eerst aangifte moest doen. Busje was weg toen hij weer terug kwam.
Een aantal weken later werd een maatje van me wakker door het geluid van een slijptol, 4 jongens die een RS 125 wilden "lenen". 112 gebeld maar politie kwam nooit opdagen. :N

Nu weet ik niet of ik op een groepje jongens zou afstappen als ze bezig zijn met hun criminele activiteiten, aangezien ze in mijn buurt niet vies zijn van een steekpartij.
Volgende keer melding dat er op je stoep word kapot geslagen door een hele groep.
Mag niet maar hopelijk prio genoeg daar voor. :')

En onder tussen in de 2 de kamer beetje naampjes van afdelingen toevoegen of veranderen, met als klap op de vuurpijl.

Veiligheid en justitie word justitie en veiligheid. :r
Geeft wel hun prio aan :X :X
 
Volgende keer melding dat er op je stoep word kapot geslagen door een hele groep.
Mag niet maar hopelijk prio genoeg daar voor. :')

En onder tussen in de 2 de kamer beetje naampjes van afdelingen toevoegen of veranderen, met als klap op de vuurpijl.

Veiligheid en justitie word justitie en veiligheid. :r
Geeft wel hun prio aan :X :X


Daar is toch een mopje over? kerel belt de politie dat er ingebroken wordt, krijgt te horen dat er niemand beschikbaar is. Belt even later nog een keer dat ie de inbrekers tepakken heeft en ze zo kapot gaat schieten. Opeens heel bureau beschikbaar? :+
 
Daar is toch een mopje over? kerel belt de politie dat er ingebroken wordt, krijgt te horen dat er niemand beschikbaar is. Belt even later nog een keer dat ie de inbrekers tepakken heeft en ze zo kapot gaat schieten. Opeens heel bureau beschikbaar? :+
Ja maar dat is anders. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan