motorfiets slaat uit na ongeveer 5 minuten.

venox 250

Rookie
28 okt 2020
18
2
ik heb een kymco venox 250 en deze slaat af na ongeveer 5minuten stationair draaien. daarna kan ik hem wel starten maar slaat ook na een paar seconde weer af.
er zit genoeg olie in wat wel al 3 jaar erin zit en ook genoeg koelvloeistof aanwezig.
heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?
 
Goeden dag forum leden, dank voort de feedback en info.ik ga hier mee aan de slag.moet eerst even het oliefilter en olie verversen.die had ik zo wie zo afgetapt omdat het 3 jaar oud was.
 
ik heb een kymco venox 250 en deze slaat af na ongeveer 5minuten stationair draaien. daarna kan ik hem wel starten maar slaat ook na een paar seconde weer af.
er zit genoeg olie in wat wel al 3 jaar erin zit en ook genoeg koelvloeistof aanwezig.
heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

Afhankelijk van het weer. is eerder de choke uitzetten beter. Heb je dat gepobeerd? na 1 minuut choke uit en kijken of ie blijft lopen. Werkt dat niet, ga naar bijv. 2 minuten....ga door tot 4 minuten en dan choke uitzetten en kijken of ie blijft lopen.

Wat je ook nog kan doen: choke in combinatie met een tikkie gas erbij of eerst choke + X minuten dan choke uit en tikkiegas erbij. Teveel gas werkt niet soms, omdat de motor te koud is en omdat er nog geen optimale werktemperatuur is. Daarom klein beetje gashendel erbij .
Ik warm mijn motor iets sneller op bij iets kouder weer. Het heeft geen nut om met een koude motor te gaan rijden, in mijn geval.
Bij mij heef ik een tikkie gas erbij totdat ik merk dat ie opeens boven de 2000 toeren gaat zonder problemen, dan laat ik gas los, wacht enkele seconden en ga weer wat gassen (rustig) en kijk of ie weer makkelijk boven de 2000 toeren komt. Doet ie dat, dan weet ik dat mijn motor warm genoeg is om normaal te rijden, zonder stotteren.

Iedere motor is net iets anders, we moeten onze motor leren gebruiken. Een injectie zou makkelijk zijn, maar dat zijn vaak weer iets nieuwere en duurdere motoren. Er is een reden dat ik een oudje kies zoals de CB750 '92..... prijs en kwaliteit. Dieven staan niet te popelen om mijn oudje te stelen...
 
Dag forum lezers,even een update.
De motor laten lopen met de tankdop eraf maar ook dan stopt hij na een paar minuten.hebben jullier r wel een van gehoord dat je de foutcodes kunt uitlezen van een motorfiets? Bij deze dus wel.heb op internet de tech.handleiding gedownload en daar de foutcodes uitgelezen.geeft aan dat de isc valve problemen geeft.de luchttoevoer klep geeft de problemen.de motor wilde niet meer aanslaan en als ik de klep ertussen uit haal loopt hij wel maar wel hoog in de toeren.ga maar op zoek naar de klep.
 
Hallo allemaal we zijn na een tijdje weer terug.heb het even druk gehad met andere zaken maar ben ondertussen wel even bezig geweest met de kymco.het blijkt dat hij een electronisch geregelde carburateurs heeft en een motor management unit.

Misschien weet iemand om verder te zoeken.
 
k krijg geen massa op mijn bobine van de 2e cilinder.moet nog even kijken of de 1e bobine hetzelfde probleem heeft.de massa gaat naar de motor management unit toe.iets moet een signaal geven aan de unit om de massa niet door te laten denk ik.zou een nokkenas sensor zoiets kunnen veroorzaken?d
 
Daarna slaat hij af en is er geen massa meer op de bobine als je start.het is nu al 3x voorgekomen dat hij na een week gewoon weer start en weer van voor af aan begint met het probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan