Motorfotografie met smartphone

1650350100243.png
 
Even een vraag, misschien niet helemaal on-topic, maar... Mijn smartphone heeft op een ongelukkig moment de geest gegeven en ik heb snel een nieuwe nodig <€300,- Foto's maken met de telefoon doe ik echt heel graag, hoef je geen aparte camera mee te slepen. In tijden van minder drukte en beter weer ben ik dus ook graag in dit topic actief :)

Iemand suggesties? Momenteel gaat het bij mij tussen de Xiaomi Poco F3 en de Samsung Galaxy A52s. De Galaxy heeft op papier een betere camera, maar laadsnelheid en accu delven het onderspit tov de POCO. Samsung heeft natuurlijk het voordeel dat vervangingsonderdelen en hoesjes e.d. makkelijker zijn. De camera van de Poco lijkt op papier redelijk overeen te komen met die van mijn Moto G8 plus.

Iemand ervaring met een van bovenstaande apparaten of een ander apparaat in die prijsklasse met een goede camera? Pixels of Ali apparaten zijn ivm de omstandigheden qua levertijd geen optie. Morgen ga ik fysiek een kopen in de winkel.

Uit betere tijden van mijn Motorola Moto G8 Plus ;)
00000IMG_00000_BURST20211029150122624_COVER.jpg
 
Niet gek! Ik neigde inderdaad toch steeds meer naar de A52s, al denk ik nog steeds dat de Poco zeker veel waarde is voor zijn geld, maar de Samsung heeft de betere camera en dat is toch wel een prioriteit bij mij.

Pfft normaal denk ik over zoiets weken na :P
 
Even een vraag, misschien niet helemaal on-topic, maar... Mijn smartphone heeft op een ongelukkig moment de geest gegeven en ik heb snel een nieuwe nodig <€300,- Foto's maken met de telefoon doe ik echt heel graag, hoef je geen aparte camera mee te slepen. In tijden van minder drukte en beter weer ben ik dus ook graag in dit topic actief :)

Iemand suggesties? Momenteel gaat het bij mij tussen de Xiaomi Poco F3 en de Samsung Galaxy A52s. De Galaxy heeft op papier een betere camera, maar laadsnelheid en accu delven het onderspit tov de POCO. Samsung heeft natuurlijk het voordeel dat vervangingsonderdelen en hoesjes e.d. makkelijker zijn. De camera van de Poco lijkt op papier redelijk overeen te komen met die van mijn Moto G8 plus.

Iemand ervaring met een van bovenstaande apparaten of een ander apparaat in die prijsklasse met een goede camera? Pixels of Ali apparaten zijn ivm de omstandigheden qua levertijd geen optie. Morgen ga ik fysiek een kopen in de winkel.

Uit betere tijden van mijn Motorola Moto G8 Plus ;)
Bekijk bijlage 1754904
Ik heb de Poco. Ben ik erg over te spreken. Veel telefoon voor het geld.

Blijft uiteindelijk toch een kwestie van smaak.
 
Ik baal wat van de rommelige groenstrook; maar verder ben ik content met de foto.

Tips zijn altijd welkom!

Bekijk bijlage 1751842
Wanneer je je onderwerp (motor in dit geval) verder van de groenstrook af zet, dan verder van de motor af gaat staan en inzoomt krijg je meer scherpte diepte in je foto.
Dit zorgt ervoor dat je Motor "los komt" van de groenstrook en maakt de strook veel minder storend.

Dit zal niet ten koste gaan van het zachte van de lucht.
 
ook maar een plaatje erbij van een rode duc
Bekijk bijlage 1755537
Nice!

Motor staat in de juiste richting, fotograaf ook.
Volgende keer één stap achteruit doen, zodat het achterwiel niet afgesneden wordt.
Of nóg krapper pakken, maar dan misschien iets meer van de straat, zodat de fantasie van kijker wordt geprikkeld om de motor weg te zien rijden, de verte in.
1A835290-18AF-46CC-A964-62E42DF7FA78.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan