Motorfotografie met smartphone

Vorige maand wat TET gereden in ons mooie landje. Vind deze foto aardig gelukt, alleen zo jammer dat het zo bewolkt was.Bekijk bijlage 1923355
Bewolking hoeft helemaal niet slecht te zijn om bij te fotograferen. Geeft namelijk egaler licht, en niet zo’n keiharde schaduwen.

Leuke compositie met die boom in de hoek.
Geeft diepte aan de foto.
Probeer bij je volgende foto’s eens in 16 9 breedbeeld / wide angle te fotograferen.

Geeft bijvoorbeeld zo’n resultaat:

IMG_5318.jpeg
 
Bewolking hoeft helemaal niet slecht te zijn om bij te fotograferen. Geeft namelijk egaler licht, en niet zo’n keiharde schaduwen.

Leuke compositie met die boom in de hoek.
Geeft diepte aan de foto.
Probeer bij je volgende foto’s eens in 16 9 breedbeeld / wide angle te fotograferen.

Geeft bijvoorbeeld zo’n resultaat:

Bekijk bijlage 1923361

Tnx! Goede tip, volgens mij kan ik in de camera app wel aanpassen dat ik foto's maak in 16 9 Zal er de volgende keer naar kijken *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat @Hellracer bedoelt zou er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien.

Bekijk bijlage 1923352

Los daarvan: mooooie bike in een moooie omgeving!
Hellracer heeft natuurlijk gelijk maar het betrof een heel smal weggetje waar ik met de rug tegen de berg even vlug een fotootje wilde maken. Ondanks dat je in heel Begrenzerwald/Oostenrijk zulke foto's kan maken zijn er weinig gelegenheden om veilig een stop te maken voor dit soort foto's.
Bedankt voor het aanpassen en het compliment!
 
Er lijkt een grijze waas over je foto's te zitten. Ze zijn niet zo mooi als anders.
Heb je iets aan de belichting gedaan?
Niet echt. Wel zijn het op één na allemaal tegenlichtopnamen. Daarnaast wordt de telefoon al jaren overal en nergens naar toe gesleurd. Misschien moet ik de lenzen eens ontdoen van vette vingers e.d 🤔 :X :o
 
Klopt. :Y

De eerste foto is langs de Oude Rijn genomen, de tweede is bij de Meije en de derde langs de Kromme Mijdrecht vlak voor Woerdense Verlaat
Die hebben ze toch dicht gegooid voor motorrijders? Of is dat alleen in de zomer? Tis idd een leuke route om te rijden.
 
Ik heb heel veel moeite met het maken van een gewoon leuke basic foto van de motor, waarbij de motor centraal staat zonder teveel afleiding of zonder saai te worden. Achtergrond vaak te druk, compositie vreemd of gewoon oninteressant. Onderstaande foto gemaakt tijdens een proefrit afgelopen week na het vervangen van mijn stuur. Hoewel de foto van de 'verkeerde kant' (zijstandaard) is genomen vind ik deze verassend goed gelukt. Specifiek aandacht besteed aan de achtergrond en zo gaan staan dat er geen bomen uit de motor groeien. Foto gemaakt met een OnePlus 8T met Googlecam

Onbewerkte origineel, motor te oranje en teveel asfalt
IMG_20231114_131855.jpg


Nabewerkte foto, iets helderdere kleuren en veel minder asfalt
IMG_20231114_131855~3.jpg


Zie graag jullie opbouwende kritiek tegemoet!
 
Prima foto toch? Motor komt er best goed uit vind ik.

Wat kan helpen is van te voren kiezen welke hoek je van je motor wilt en de locatie daar voor kiezen. De kleur van je motor speelt ook een rol, hij is oranje dus denk ik dat je bij blauwe of donkere of monchrome achtergonden juist ook een mooie foto kan maken. Denk aan de zee, blauwe lucht of een grouw/grijs gebouw.

Mijn motor is blauw dus ik vind dat juist weer mooi kleuren bij de ondergaande zon.

Probeer de motor ook eens op 1/3de lijnen te zetten. Snij je frame in je hoofd in 3en, verticaal of horizontaal en plaats je motor op de lijn.
20230606_214743 (2).jpg


Verder ben ik geen fotograaf ofzo, dus hecht niet te waarde aan deze adviezen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan