Motorfotografie met smartphone

Mooi contrast! De motor springt er echt uit! Heb alleen het idee dat de kleuren op de ombewerkte foto beter zijn dan op de bewerkte...
Jep , op het origineel zijn de kleuren zoals ze zijn zeg maar en op het canvas zijn de kleuren wat mat , ik vind het geslaagd op een mooi groot stuk canvas .
 
20200511_183352.jpg


20200511_184339.jpg


Net gewassen, nu moet ze 2 maanden op stal -O-
 
IMG_20200512_142844215.jpg


IMG_20200512_142844215 (2).png


De foto zoals ik 'm genomen heb, en zoals ik 'm met een random online editing programma lichtjes bewerkt heb. Cropping, een graadje linksom gedraaid zodat de kolommen (bijna) overeind staan, een of ander filtertje, licht vignet en een linear tilt shift om iets minder aandacht op de graffiti te hebben. Tien minuutjes stoeien, terwijl ik me hier normaal nooit mee bezig houd.

Mocht ik nog eens in een bui zijn liever stil te staan dan te rijden, of aan de schuifjes te zitten in plaats van gewoon te posten, wat zeggen jullie er dan van? :+
 
Ik zeg: mooie foto’s!
Je hebt een passende achtergrond gevonden voor je bike.
Volgende keer zou ik proberen om de achtergrond vager te krijgen.
Nu voeren de achtergrond en de bike een wedstrijd wie de aandacht krijgt.
Als je meer ruimte tussen de graffiti en je motor zou kunnen scheppen, zal de aandacht meer naar je motor gaan.
 
Ik zeg: mooie foto’s!
Je hebt een passende achtergrond gevonden voor je bike.
Volgende keer zou ik proberen om de achtergrond vager te krijgen.
Nu voeren de achtergrond en de bike een wedstrijd wie de aandacht krijgt.
Als je meer ruimte tussen de graffiti en je motor zou kunnen scheppen, zal de aandacht meer naar je motor gaan.
Thanks! Goeie tip over de afstand, dat had het makkelijker gemaakt inderdaad. Met dat tilt shift effect lukt het redelijk om de achtergrond wazig te krijgen, maar als ik daar te ver in ga, wordt de (bovenkant van) de motor dat ook, en zo handig ben ik er niet in. Er zijn genoeg gelijkaardige achtergronden hier in de omgeving, dus poging twee volgt vast nog. :Y
 
Dichter op de motor kruipen... hoe groter 't verschil tussen voor en achtergrond, hoe makkelijker dat gaat.

Zelfde met een gewone camera en een standaardlens. Zit onscherpte niet in het diafragma, dan moet 't maar uit het verschil getoverd worden.
 
Bekijk bijlage 1499548

Bekijk bijlage 1499547

De foto zoals ik 'm genomen heb, en zoals ik 'm met een random online editing programma lichtjes bewerkt heb. Cropping, een graadje linksom gedraaid zodat de kolommen (bijna) overeind staan, een of ander filtertje, licht vignet en een linear tilt shift om iets minder aandacht op de graffiti te hebben. Tien minuutjes stoeien, terwijl ik me hier normaal nooit mee bezig houd.

Mocht ik nog eens in een bui zijn liever stil te staan dan te rijden, of aan de schuifjes te zitten in plaats van gewoon te posten, wat zeggen jullie er dan van? :+
Ik had hem in het gras gezet, op die locatie. De achtergrond is wel erg druk en leid best wel af.
Ik zou zeggen doe nog wat pogingen, want al met al ziet het er niet slecht uit!
 
Ik denk dat de titel van het topic had moeten zijn "zak door u knieën alvorens u besluit uw motor te fotograveren" 8)7
Maar zonder dollen mooi plaatje @Nejra !
 
Ik denk dat de titel van het topic had moeten zijn "zak door u knieën alvorens u besluit uw motor te fotograveren" 8)7
Maar zonder dollen mooi plaatje @Nejra !
Ik zat op één knie daar. Van een nog lager standpunt ziet die motor er opeens heel raar uit door de relatief smalle wielen icm enorm brede spatborden waar je dan opeens onder door kijkt. ;)

Maar bedankt.
 
@Gwiedert ik vind dat je veel goede punten hebt, maar we moeten wel proberen niet allemaal dezelfde foto te gaan maken.
Het door je knieën gaan snap ik heel goed, maar juist met wat uitproberen zie je vanzelf wel welke hoeken wel en niet werken.
Ik denk dat we hier juist vooral met z'n allen kunnen leren door een rustigere achtergrond te nemen dat de motor opvalt, maar soms kan ook juist een drukke omgeving een bijzondere plaat opleveren.
Die met de graffiti vind ik heel vet en juist met het blauw goed passen. Alleen de compositie had iets beter gekund. Maar zo'n achtergrond vraagt natuurlijk ook om z'n aandacht.
Dus ja, vooral met z'n allen lekker blijven proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan