Motorhotel Eifel

gerlof92

MF'er
14 mei 2011
147
3
Eindhoven
Hee allemaal,

Het paasweekend wil ik 3 dagen weg richting de Eiffel en ik vroeg mij af of jullie goede tips hebben voor motorhotels.
Deze topics zijn er al meer geweest maar ik ben specifiek op zoek naar hotels die een beetje gezellig zijn met een bar waar je makkelijk contact maakt met andere rijders omdat ik alleen reis.

Thanks!
 
Laatste keren zijn wij hier geweest:
Pension Lindental - Motor Hotel Eifel

Laatste reisje was ik niet mee:
Motorhotel Vulkanberg Eifel

Beide hotels waren goed. Het is maar net wie je treft, en met welke doelgroep je goed kan op trekken_O-
 
Wolffhotel in Kopp , niet specifiek enkel motorrijders maar mengelmoes van motorrijders en vakantie gangers toen wij er waren . Goed te eten en gezellige mensen
 
Niet te lang wachten met boeken. Heb twee keer in weekenden de plank mis geslagen met het vinden van een hotel. Dacht wacht de 14 dagen weersverwachting af (was slecht, maar toen het beter werd was alles ook in mum van tijd weg)
 
Wij gingen vroeger ook altijd naar "motor-hotels", maar die moet je inderdaad vaak ver vooruit al boeken.
Sommige doen ook moeilijk over 1 overnachting in het weekend (snap ik ook ergens wel).
Dus tegenwoordig boeken wij gewoon de hotels via booking.com.
Zijn niet specifiek motor-hotels, maar als er een bar is, een goed bed en lekker eten, zijn wij tevreden.
 
Als je vrij zeker wil zijn van wat sociaal contact deze. Horizon is goed, kost wat meer maar je krijgt ook wat service en alle routes. Is een groepsreis, dus neem aan ook weer met begelijder die je ook betaald. Heb ik ook een keer geboekt in de Dolomieten. Uiteindelijk bijna elke dag zelf gereden omdat ik iets sportiever ga, en de lokale cultuur interresseerd mij wat minder.. Maar toch leuk samen elke dag in hotel en/of lunchesl. Altijd lange en korte routes, dus je kunt kiezen

 
Krijg er alweer helemaal zin in! Wij gaan over 3 weekjes weer *O* :] Nu hopen dat het weer wat opknapt.
 
Vertel eens wat meer als je er ervaring mee hebt.
Ik ben er wel eens voorbij gereden toen we ergens anders in die omgeving sliepen,maar extra ervaringen kunnen altijd van pas komen.
Ze hebben verschillende gebouwen met kamers. Tijdens een toerweekend Eifel/Luxemburg dit als thuisbasis gebruikt. Wij hebben toen met 3 man een kamer gehad in de bovengalerij, waar ook de motoren gestald kunnen worden.
Hier het terras:
P5040041.JPG


En dit hangt binnen aan een deur:
P5050069.JPG


En een blik op de bar met bediening door Anni.
P5050068.JPG
 
hoe zit het met motorroutes?
een neef van me en ik willen samen in mei op pad weekendje Eifel.
ff lekker uitwaaien zonder het vrouwvolk erbij zeg maar. mannen onderling, rijden overdag en savonds lekker eten en bier drinken

ik ken hier en daar wel van die mooie routes tegen in GPX bestandsformaat, maar hoe groot is de kans dat 1 van de genoemde hotels op zo'n route ligt?
heeft iemand mooie routes in gpx formaat waar dergelijke hotels op de route liggen?
 
Wij gingen vroeger ook altijd naar "motor-hotels", maar die moet je inderdaad vaak ver vooruit al boeken.
Sommige doen ook moeilijk over 1 overnachting in het weekend (snap ik ook ergens wel).
Dus tegenwoordig boeken wij gewoon de hotels via booking.com.
Zijn niet specifiek motor-hotels, maar als er een bar is, een goed bed en lekker eten, zijn wij tevreden.
Mijn vriendin heeft wisselende diensten (dus vaak doordeweeks vrij) en ik ben altijd vrij, dus wij gaan vaak doordeweeks een ‘weekendje’ weg; dan is er bijna altijd wel wat te vinden.
 
Veel van die tenten (zoals Daytona) noemen zich motorhotel of herberg terwijl het geen zak met motorrijden te maken heeft. Kijk ook naar die o zo foute biker ranche... Plak er de naam motorhotel of motorherberg op en het trekt volk.
Doe het dan gewoon zoals in frankrijk en noem iets "relais motards" zodat je weet dat je welkom bent. Maar als ik zo'n terras en bar hier op die foto zie dan denk ik echt van wegblijven.
 
Veel van die tenten (zoals Daytona) noemen zich motorhotel of herberg terwijl het geen zak met motorrijden te maken heeft. Kijk ook naar die o zo foute biker ranche... Plak er de naam motorhotel of motorherberg op en het trekt volk.
Doe het dan gewoon zoals in frankrijk en noem iets "relais motards" zodat je weet dat je welkom bent. Maar als ik zo'n terras en bar hier op die foto zie dan denk ik echt van wegblijven.
Das persoonlijk David. 😀

Ieder z'n meug.
 
hoe zit het met motorroutes?
een neef van me en ik willen samen in mei op pad weekendje Eifel.
ff lekker uitwaaien zonder het vrouwvolk erbij zeg maar. mannen onderling, rijden overdag en savonds lekker eten en bier drinken

ik ken hier en daar wel van die mooie routes tegen in GPX bestandsformaat, maar hoe groot is de kans dat 1 van de genoemde hotels op zo'n route ligt?
heeft iemand mooie routes in gpx formaat waar dergelijke hotels op de route liggen?
Afgelopen weekend in de Eifel geweest. De routes ter plekken bedacht via Garmin Adventurous route waren een dikke prima. Geen vooruit uitgezette routes nodig gehad.
 
Laatst bewerkt:
hoe zit het met motorroutes?
een neef van me en ik willen samen in mei op pad weekendje Eifel.
ff lekker uitwaaien zonder het vrouwvolk erbij zeg maar. mannen onderling, rijden overdag en savonds lekker eten en bier drinken

ik ken hier en daar wel van die mooie routes tegen in GPX bestandsformaat, maar hoe groot is de kans dat 1 van de genoemde hotels op zo'n route ligt?
heeft iemand mooie routes in gpx formaat waar dergelijke hotels op de route liggen?
Die hotels liggen niet altijd op de route inderdaad, maar zijn altijd wel in de buurt dus even een aantal kilometer naar de route toe rijden en dan pik je hem daar gewoon op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan