Motorlampje (02 sensor) na decat Z650

TheoRoelof

MF'er
5 okt 2022
211
109
Veenendaal
Recent heb ik mn originele uitlaat (Z650, uit 2019) vervangen met een volledig systeem van Dominator. Tijdje daarna is motorlampje aangegaan (foutcode 67 --> O2 sensor/lambda). Bij motorzaak zeggen ze dat dit komt omdat de lambda eerst in de kat zat (dus niet ervoor) en nu andere waarden meet waardoor het lampje aangaat. Kan dat kwaad op de lange termijn? En moet je een remap doen om schade op lange termijn te voorkomen?
 
Laatst bewerkt:
Vorige week naar Italie gegaan via duitsland. Geen gezeik gehad, wel even knijpen toen we achter polizei terechtkwamen in de eifel
Dat bedoel ik als je echt gecontroleerd word dan verpest je je vakantie voor wat dan .
Ze gaan al moeilijk doen bij aftermarket rem of koppelingshendels .

Tuurlijk er zijn ook.mensen die zo door rijden maaar het gaat net als met geluid die kant op je leest het iets te vaak .
 
Dat bedoel ik als je echt gecontroleerd word dan verpest je je vakantie voor wat dan .
Ze gaan al moeilijk doen bij aftermarket rem of koppelingshendels .

Tuurlijk er zijn ook.mensen die zo door rijden maaar het gaat net als met geluid die kant op je leest het iets te vaak .
Zijn ook een beetje spookverhalen vgm. Bij een verkeerscontrole in het Zwarte Woud mochten we doorrijden en konden we zelfs rekenen op een kleine glimlach van de agenten aanwezig. Al weet je natuurlijk niet waar ze op controleerden specifiek.
 
Bij motorzaak (MotoFit, Veenendaal) nog ff langsgeweest. En zelfde vraag neergelegd, zeggen idd dat je evt naar een testbank kan gaan. Kost je wel 350 euro, verschil ga je niet merken, maar het zal er minimaal beter van lopen, als het er uberhaupt op vooruit gaat. Motorlampje zal dan wel uitgaan. Alleen 350 euro voor een motorlampje op een fiets die er over een jaar toch uitgaat is me net te veel.
Volledig uitlaatsysteem op een motor die er over een jaar uitgaat is ook niet goedkoop 😬.
 
Dat kan dan nooit veel soeps zijn (denk ik) :N.
Het blijft natuurlijk (best) zonde. :)
Maar je moet het een keer gedaan hebben. :+
PSX_20230626_154130.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan