Motornavigatie op de Smartphone

IGO werkt met .KML bestanden net als google earth. Ik gebruik IGO op mijn HTC HD2.
Werkt perfect.
Om routes te maken gebruik ik het gratis programma TYRE. Dit programma werkt standaard met het TomTom formaat en kan deze dus ook lezen. Als ik de route over wil zetten sla ik hem vanuit TYRE op in het .KML formaat en kan ik ze zo in IGO gebruiken.

Exact, met de toevoeging dat ik niet Tyre maar ITN Converter gebruik, werkt (m.i) een stuk fijner.
Sowieso is het allemaal ongelofelijk veel beter dan Mapsource.
Dat verbaasd mij nog steeds, dat dé GPS producent (Garmin) wegkomt met zulke brakke software.
 
als ik naar motorroutes.org ga, kan ik ook de route downloaden voor google earth, maar dan lijkt het een .kmz bestand te zijn....

is dit hetzelfde als .klm???

wat is de kostprijs van de igo8 software? is er een demo?


IGO werkt met .KML bestanden net als google earth. Ik gebruik IGO op mijn HTC HD2.
Werkt perfect.
Om routes te maken gebruik ik het gratis programma TYRE. Dit programma werkt standaard met het TomTom formaat en kan deze dus ook lezen. Als ik de route over wil zetten sla ik hem vanuit TYRE op in het .KML formaat en kan ik ze zo in IGO gebruiken.
 
als ik naar motorroutes.org ga, kan ik ook de route downloaden voor google earth, maar dan lijkt het een .kmz bestand te zijn....

is dit hetzelfde als .klm???

wat is de kostprijs van de igo8 software? is er een demo?
.kmz is een gecomprimeerd .kml-bestand. Ze zijn dus niet hetzelfde, maar in de kern zit dezelfde info. Een handige site om diverse formaten om te zetten is GPSVisualizer.

Zelf gebruik ik op mijn Xperia X1 met WM6.5 custom rom zowel TomTom7 als Garmin Mobile XT 5. Een heel groot nadeel van met name Garmin vind ik dat je geen routebestanden kunt importeren. Toch een gemiste kans, want op een smartphone met internetverbinding is het erg makkelijk om een route ergens te downloaden. Het zou dan mooi zijn als je die direct in Garmin kon importeren en rijden. Nu moet je dus met Mapsource gaan klooien of de route in Garmin zelf maken... jammer.

TomTom7 gebruik ik op de motor eigenlijk niet. Vind Garmin wat makkelijker te bedienen op de motor met handschoenen aan. Als mount heb ik gewoon een autohouder met tie wraps vastgemaakt op mijn kroonplaat en dat is zelfs op een BMW boxer nagenoeg trillingsvrij. Ben alleen nog op zoek naar een goede audio- en voedingsoplossing voor op de motor. Ik ga eens proberen om de standaard 'oortjes' van de telefoon te gebruiken. Zie wel of het bevalt. En voor de voeding ga ik wat vogelen met de 12V accessoirestekker en een adapter naar mini-usb... Voor de waterdichtheid op de motor denk ik dat ik gewoon een snelsluitzakje ga gebruiken... net zo makkelijk.
 
hei lichthuis,

kijk eens naar boven in deze topic, daar zie je een voeding met usb stekker.
en om alles waterdicht te houden gebruik ik eveneens .....een plastiek stripzakje...;

ik zou wel graag eens die igo8 in demo willen testen.....

.kmz is een gecomprimeerd .kml-bestand. Ze zijn dus niet hetzelfde, maar in de kern zit dezelfde info. Een handige site om diverse formaten om te zetten is GPSVisualizer.

Zelf gebruik ik op mijn Xperia X1 met WM6.5 custom rom zowel TomTom7 als Garmin Mobile XT 5. Een heel groot nadeel van met name Garmin vind ik dat je geen routebestanden kunt importeren. Toch een gemiste kans, want op een smartphone met internetverbinding is het erg makkelijk om een route ergens te downloaden. Het zou dan mooi zijn als je die direct in Garmin kon importeren en rijden. Nu moet je dus met Mapsource gaan klooien of de route in Garmin zelf maken... jammer.

TomTom7 gebruik ik op de motor eigenlijk niet. Vind Garmin wat makkelijker te bedienen op de motor met handschoenen aan. Als mount heb ik gewoon een autohouder met tie wraps vastgemaakt op mijn kroonplaat en dat is zelfs op een BMW boxer nagenoeg trillingsvrij. Ben alleen nog op zoek naar een goede audio- en voedingsoplossing voor op de motor. Ik ga eens proberen om de standaard 'oortjes' van de telefoon te gebruiken. Zie wel of het bevalt. En voor de voeding ga ik wat vogelen met de 12V accessoirestekker en een adapter naar mini-usb... Voor de waterdichtheid op de motor denk ik dat ik gewoon een snelsluitzakje ga gebruiken... net zo makkelijk.
 
Dag Oma. :W

Ik heb vandaag een scala rider Q2 aangeschaft. (de Multiset)

En ik heb een HTC met TomTom versie 7.910.

Als ik de scala pair met de HTC dan is deze gekoppeld als headset.
Het bellen en gebeld worden gaat prima (zelfs via voice control)

Maar als ik dan TomTom opstart dan worden de instructies niet via BT doorgegeven maar gewoon door de luidspeaker. :(

Wie kan mij helpen/vertellen hoe dit op te lossen.
 
Ff nog eens terug over Garmin Mobile XT:

Via de tracklog-functie heb ik een track opgeslagen maar ik krijg die track er niet uit via "gpx exporteren" of d.m.v. het bestand current.gpx.

Iemand enig idee hoe ik die dan toch geëxporteerd krijg?
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma. :W

Ik heb vandaag een scala rider Q2 aangeschaft. (de Multiset)

En ik heb een HTC met TomTom versie 7.910.

Als ik de scala pair met de HTC dan is deze gekoppeld als headset.
Het bellen en gebeld worden gaat prima (zelfs via voice control)

Maar als ik dan TomTom opstart dan worden de instructies niet via BT doorgegeven maar gewoon door de luidspeaker. :(

Wie kan mij helpen/vertellen hoe dit op te lossen.

Hoi, hiervoor heb ik het programmatje BTAudio gebruikt, werkte bij mijn HTC Pharos prima! instructies via BT... was alleen wel naar een BT headset, maar goed proberen kan geen kwaad denk ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma. :W

Ik heb vandaag een scala rider Q2 aangeschaft. (de Multiset)

En ik heb een HTC met TomTom versie 7.910.

Als ik de scala pair met de HTC dan is deze gekoppeld als headset.
Het bellen en gebeld worden gaat prima (zelfs via voice control)

Maar als ik dan TomTom opstart dan worden de instructies niet via BT doorgegeven maar gewoon door de luidspeaker. :(

Wie kan mij helpen/vertellen hoe dit op te lossen.

In de HTC HD2 bij bluetooth is een optie om alle geluiden door te sturen over BT.
Dit aanvinken en dan hoor je tomtom over je headset.
Bij mij werkt dit goed icm scala solo rider.

marcel
 
hei lichthuis,

kijk eens naar boven in deze topic, daar zie je een voeding met usb stekker.
en om alles waterdicht te houden gebruik ik eveneens .....een plastiek stripzakje...;

ik zou wel graag eens die igo8 in demo willen testen.....

juweeltje,

er is geen demo, je kan wel ff googlen naar igo8 en via de bekende sites is hij wel te downloaden ;)
meer info hier
http://www.telecomwereld.nl/navngo-igo8.htm
 
Hoi, hiervoor heb ik het programmatje BTAudio gebruikt, werkte bij mijn HTC Pharos prima! instructies via BT... was alleen wel naar een BT headset, maar goed proberen kan geen kwaad denk ik zo.
Ik heb BTAudio geprobeerd, na de installatie werkt het progje zoals is omschreven.
Maar bij de 2e x opstarten werkt het niet meer.
dus een deinstallatie gedaan en opnieuw geinstaleerd, maar weer met het zelfde resultaat.

(ook een nadeel is dat je nu 3 dingen moet opstarten - BT - BTAudio - TomTom)
 
Ben druk aan het zoeken naar deze optie........

Maak verbinding met je headset
start de bluetooth icon in je start menu
je ziet je headset staan, druk op de tandwielen icon links boven
je hebt nu een aantal opties, kies geavanceerd
er zijn nu nog meer opties, scrol omlaag tot je audio ziet
kies audio en selecteer "systeemgeluiden afspelen op extern hands-free apparaat"

indien je deze opties niet hebt, download de laatste BsB tweaks 1.6 of hoger "ff google gebruiken" en installeer deze op je telefoon
start BsB tweaks op je telefoon en zet "windows settings" aan.
herstart telefoon
ga naar start - instellingen hier staat dan de bluetooth.

succes.
klbob
 
ik weet wel dat je hem via 'bekende' sites kan downloaden, alleen, ik heb er geen verstand van hoe.... '( iemand een tip of woordje uitleg via pm ??? :}

Als je niet weet hoe je van de sites kan downloaden is misschien een tip om hier niet aan te beginnen aangezien je nog best veel moet wijzigen in de ini file voordat het werkt.

in jou geval kan je beter deze kopen en heb je de problemen niet. vanaf +/- E50,-
hier te vinden het is wel onder een andere naam maar het is echt igo.
ik gebruik Igo al meer dan 1.5 jaar en ga niet meer terug naar Tomtom of garmin.
voordelen:
software is snel
kaarten zijn goed up to date
totaal aan ruimte 1.8Gb voor software en kaarten west, midden en oost europa
3D buildings
3d wegenkaarten
zowel landscape als portrait in te stellen

nadeel
je hebt een snelle telefoon/pda nodig meer dan 600mhz anders heb je kans op vertraging van 1 tot 2 seconden tijdens het rijden.

succes er mee
klbob
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dag Oma!

Vraagje aan de Mapsource gebruikers:

Ik heb via WinGDB3 een track omgezet naar een route met zichtbare viapunten. Daarna heb ik in Mapsource deze route herberekend maar nu verschijnen er routelijnen die niet op de track gelijken en het lukt me niet om deze te verwijderen.

Dit is de route waar ik het over heb:

http://docs.google.com/leaf?id=0B218g6toBPfpZmIwOTQyYjEtMjQyOS00NmRiLTkxYzYtOGQ3NTgzMTcwZmZk&hl=nl

Kan iemand mij hierbij helpen?
Daar staan wel èrg veel via's in, en die staan ook lang niet allemaal op een weghelft.
De snelste oplossing is niet proberen deze route op te knappen, maar met de route tool eeb nieuwe route eroverheen te tracen, en dan alleen een via zetten op kruispunten en afslagen van rotondes ed.
Dan wordt die route direct goed berekend en kan je hem gelijk oversturen.
 
Hallo,

Vraagje:
Hoe gaat het e.e.a. eigenlijk in zijn werking als je bijvoorbeeld een via-punt 'mist' maar er langs rijdt en later wel weer gewoon op de route terugkomt?
Blijft de navigatie op de phone je dan altijd terug sturen naar dat punt of vervolgd deze dan de rest van je ingeladen route? Ik neem aan het laatste, maar toch maar ff vragen.
 
Ik heb zelfde probleem ik kan zichtbare track niet rijden met garmin xt. Kent iemand oplossing.

Ik heb een 'track' gedownload om te rijden, maar krijg deze niet weergegeven op garmin mobile. Het gpx bestand krijg ik geimporteerd in mapsource en ook gestuurd naar m'n telefoon. Onder 'gegevens beheren' kan ik dan de track weergeven op de kaart, maar ik ik kan de track niet op het scherm krijgen waar de navigatie normaal op verloopt.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om de route te kunnen rijden? moet de 'track' in mapsource omgezet worden naar 'route' of is er een makkelijkere manier?

Weet iemand of Sygic Mobile ook routes kan importeren? ik kan deze functie niet vinden in het menu. Sygic vind ik veel beter werken dan garmin mobile, werkt sneller en m'n accu houdt het langer uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan