marciano078
Rookie
- 25 apr 2019
- 11
- 1
zat er helaas niet bij
Heb je de motor wel eerst warm gereden, even laten rusten en horizontaal gehouden bij het aflezen van het oliepeil?
hahaha, ik fout.. jij goed!Horizontaal is misschien niet de meest gebruikelijke keuze.
hahaha, ik fout.. jij goed!
Horizontaal moet idd verticaal zijn! Wel dan op een horizontaal oppervlak, dat dan weer wel...
Dan gebruik je die van Putoline toch?Ik wil niet zeuren, maar je moet doen waar je goed in bent .... en in mijn geval is dat vaak zeuren .... ik neem mijzelf inmiddels gelukkig al met een korreltje zout.Maarreeeeeh ... het maakt niet uit hoe schuin of horizontaal het oppervlak is waarop je de motor verticaal houdt. Loodrecht is loodrecht ongeacht of de ondergrond waterpas is.
Anyway, on topic, zodat ik ook nog iets constructiefs probeer toe te voegen in plaats van alleen maar lollig te lopen mierenneuken: ik gebruikte tot voor een tijd geleden heel vaak de BelRay Advisor wanneer ik even niet de beschikking over de motordata website had. Er worden nog wel eens verschillende hoeveelheden opgegeven, vooral over vorkolie hoeveelheden krijg je van de ene database vaak iets heel anders dan van de andere. En dan is het makkelijk om een dealer te contacteren... Jammer dat de BelRay Advisor sinds kort overgegaan is op het Amerikaanse systeem. Omrekenen is niet zo moeilijk, maar toch.
Dan gebruik je die van Putoline toch?
Dat is alleen bij een nieuw motorblok 3.4l.Naast je peilglaasje staat 3,4 L...
Ik wil niet zeuren, maar je moet doen waar je goed in bent .... en in mijn geval is dat vaak zeuren .... ik neem mijzelf inmiddels gelukkig al met een korreltje zout.Maarreeeeeh ... het maakt niet uit hoe schuin of horizontaal het oppervlak is waarop je de motor verticaal houdt. Loodrecht is loodrecht ongeacht of de ondergrond waterpas is.
Anyway, on topic, zodat ik ook nog iets constructiefs probeer toe te voegen in plaats van alleen maar lollig te lopen mierenneuken: ik gebruikte tot voor een tijd geleden heel vaak de BelRay Advisor wanneer ik even niet de beschikking over de motordata website had. Er worden nog wel eens verschillende hoeveelheden opgegeven, vooral over vorkolie hoeveelheden krijg je van de ene database vaak iets heel anders dan van de andere. En dan is het makkelijk om een dealer te contacteren... Jammer dat de BelRay Advisor sinds kort overgegaan is op het Amerikaanse systeem. Omrekenen is niet zo moeilijk, maar toch.
Dat verhaal stond een tijdje geleden in "Motorrad". Het ging om een Triumph die olie ging verbruiken bij te hoog peil als gevolg van peilen op de middenbok.Slap ouwehoeren is je ook niet vreemd
Het maakt weldegelijk uit.
Als ik mijn motoren op een achterbok zet en daarmee een,naar voren,hellend vlak mee creëer klopt er niks meer van mijn oliepeil
Zet ik deze daarintegen volledig vlak,staat er opeens volop olie in het kijkglas,rara hoe kan dat
Dat verhaal stond een tijdje geleden in "Motorrad". Het ging om een Triumph die olie ging verbruiken bij te hoog peil als gevolg van peilen op de middenbok.
Zelf heb ik nooit veel verschil gemerkt.
Slap ouwehoeren is je ook niet vreemd
Het maakt weldegelijk uit.
Als ik mijn motoren op een achterbok zet en daarmee een,naar voren,hellend vlak mee creëer klopt er niks meer van mijn oliepeil(geen olie in het kijkglas)
Zet ik deze daarintegen volledig vlak,staat er opeens volop olie in het kijkglas,rara hoe kan dat