Motorongeluk/Hoorn

Fab-ian en Dwayne, beterschap aan je broer! Hopelijk houdt hij er niets aan over...

En ja, het is al vaker gezegd: Al doe je volledig lichtgevende kleding aan, xenon, weet ik veel wat... Als ze niet kijken, zien ze je ook niet! Daar doe je gewoon helemaal niets tegen helaas ;(

Hoop dat Justin weer snel kan rijden, en kan gaan genieten van zijn rijbewijs!
 
@ Fab-ian & 000dwayne000
Wens jullie broer van harte beterschap.
dat hij weer snel mag :]
:^. Alle geluk van de wereld dat hij er met een gebroken been vanaf komt. Daar was genoeg straatmeubilair om andere, niet te helen delen te breken. Kijken en ook waarnemen van motoren blijft toch zo moeilijk voor koekblikkers :( .

Vanmorgen ook weer bijna de vangrail ingedrukt door een Cherokee, die het verdomde om over zijn schouder te kijken. Toeteren en blijven toeteren en je zag hem om zich heen kijken in zijn spiegels van "waar zit die auto dan?", totdat hij over zijn schouder keek en me recht in de ogen keek. Daarna durfde hij niet meer te kijken.

Greetz, kowalski.
 
Is toch altijd jammer... automobilisten die inderdaad NADAT het is gebeurt ongelovelijke spijt hebben over alles wat ze NIET gedaan hebben... Zou toch een hoop schelen als verkeerdeelnemers eens vantevoren zouden nadenken... Ik geloof echt wel dat die bestuurder er heel erg van geschrokken is... maarja... toch wat te laat!!

En hoe vaak komt het niet voor dat een of andere prutser in 1 x zijn vervoersmiddel voor het jouwe gooit, zonder een beetje goed gekeken te hebben, en dat het allemaal maar net goed gaat? Ik ben dan over het algemeen wel iemand die even naast diegene gaat rijden en een gebaar maakt van: waar ben je mee bezig?? Het is dat ik oplet, anders knalde ik tegen je op... Maar meestal krijg je dan zo'n arrogane reactie of totaal geen reactie... Op de een of andere manier heb ik het idee dat de automobilist die deze motorrijder heeft aangereden ook een beetje in die categorie valt... Kijk, een fout kan iedereen maken, ik uiteraard ook, maar dat je een andere bestuurder geen voorrang geeft, dan ben je duidelijk ergens anders mee bezig dan met opletten en moet je eigenlijk iig voorlopig de weg niet meer op...

Echt, hoe vaak ik niet heb meegemaakt dat mensen maar van alles doen, en het vaak ook weten, en de meest arrogante poep-reactie hebben als je ze ergens op wijst...

Maarja, sterkte voor die man in ieder geval, en hopelijk gaat ie wel weer rijden op zijn fiets...
zou toch zonde zijn als de vreugde door zo'n prutser verdwijnt!

Bas
 
zou deze koekblik bestuurder nog meer problemen kunnen verwachten?
Als ik zo naar de datum vd apk kijk: 16-03-2008
zou het dus betekenen dat hij zonder apk rondrijd :?
 
Wens jullie broer maar beterschap want is mooi klote zo.

En succes zo dadelijk met revalideren als je je bovenbeen gebroken heb kan je mooi weer opniuw leren lopen bij de fysio weet er alles van jammer genoeg
 
zou deze koekblik bestuurder nog meer problemen kunnen verwachten?
Als ik zo naar de datum vd apk kijk: 16-03-2008
zou het dus betekenen dat hij zonder apk rondrijd :?

Je hebt een maand speling voor je APK volgens mij.

Gelukkig gaat het goed met de motorrijden en laten we ervan uitgaan dat de oudere man in de Twingo het niet met opzet deed.
 
zou deze koekblik bestuurder nog meer problemen kunnen verwachten?
Als ik zo naar de datum vd apk kijk: 16-03-2008
zou het dus betekenen dat hij zonder apk rondrijd :?

Hoofdzaak en bijzaak O-)
Wat heeft die APK met wel/geen voorrang verlenen te maken :?

Tis erg zat wat er gebeurt is.
Voor Justin, maar zeker ook voor de automobilist.

Justin...Beterschap
 
Is toch altijd jammer... automobilisten die inderdaad NADAT het is gebeurt ongelovelijke spijt hebben over alles wat ze NIET gedaan hebben... Zou toch een hoop schelen als verkeerdeelnemers eens vantevoren zouden nadenken... Ik geloof echt wel dat die bestuurder er heel erg van geschrokken is... maarja... toch wat te laat!!

En hoe vaak komt het niet voor dat een of andere prutser in 1 x zijn vervoersmiddel voor het jouwe gooit, zonder een beetje goed gekeken te hebben, en dat het allemaal maar net goed gaat? Ik ben dan over het algemeen wel iemand die even naast diegene gaat rijden en een gebaar maakt van: waar ben je mee bezig?? Het is dat ik oplet, anders knalde ik tegen je op... Maar meestal krijg je dan zo'n arrogane reactie of totaal geen reactie... Op de een of andere manier heb ik het idee dat de automobilist die deze motorrijder heeft aangereden ook een beetje in die categorie valt... Kijk, een fout kan iedereen maken, ik uiteraard ook, maar dat je een andere bestuurder geen voorrang geeft, dan ben je duidelijk ergens anders mee bezig dan met opletten en moet je eigenlijk iig voorlopig de weg niet meer op...

Echt, hoe vaak ik niet heb meegemaakt dat mensen maar van alles doen, en het vaak ook weten, en de meest arrogante poep-reactie hebben als je ze ergens op wijst...

Maarja, sterkte voor die man in ieder geval, en hopelijk gaat ie wel weer rijden op zijn fiets...
zou toch zonde zijn als de vreugde door zo'n prutser verdwijnt!

Bas

Ben het met je eens, maaaaar...er was gister een zon die héél laag stond en de automobilist hem waarschijnlijk daardoor niet heeft gezien, de gok heeft genomen dat er niemand aan kwam, en de weg op ging.

Ik praat het uiteraard niet goed, maar ik kan me wel een beetje voorstellen waarom de automobilist de motorrijder niet gezien heeft.
 
Beterschap :Y Blijft "tricky" kruisingen en zijwegen...al zo vaak meegemaakt dat auto's onterecht voorrang nemen. |( Jonge gasten, die vinden dat ze well ff voorlangs kunnen, of ouden van dagen die met oogkleppen de weg op knallen. :N
Daarom houd ik ALTIJD rekening met de mogelijkheid dat ze doorrijden, gas los, uitwijkmogelijkheden zoeken in geval van...Het is niet zoals met de auto dat je voorrang kan afdwingen. -O- Jammer dat hij zo kort van z'n motor heeft kunnen genieten.
Gelukkig is hij goed verzekerd :Y
 
Laatst bewerkt:
uitwijken, dan is het al te laat en dat is precies hier ook zo gebeurt.

Hij reed 50, dan ga je 13 meter per seconde. Als je wilt remmen reactie 1 seconden, dan zit je al boven op..........
 
Beterschap aan Justin!
Hoe de situatie ook was, dit had heel veel slechter af kunnen lopen, en 'gelukkig' dus maar een gebroken been.
Al denk ik niet dat ie 'gelukkig' denkt de eerst komende tijd tijdens de revalidatie :/

Over dat kruispunt, ik ken het niet, maar misschien de moeite voor de gemeente om het aan te passen ofzo? (drempel, rotonde, dat soort dingen?)
 
Fab-ian,

Wens je broertje beterschap van me en knokken voor dat snelle herstel, jongen honden komen uit eigen ervaring snel weer ter been. (ooit met een soortgelijk brommerongeluk 2 enkels gebroken :X ).

Zonde van de fiets maar hem valt niks te verwijten ook al koop je er nu ff niks voor. Sterkte!
 
Beterschap aan Justin!
Hoe de situatie ook was, dit had heel veel slechter af kunnen lopen, en 'gelukkig' dus maar een gebroken been.
Al denk ik niet dat ie 'gelukkig' denkt de eerst komende tijd tijdens de revalidatie :/

Over dat kruispunt, ik ken het niet, maar misschien de moeite voor de gemeente om het aan te passen ofzo? (drempel, rotonde, dat soort dingen?)

Sterker nog, op deze hoofdweg heb je 2/3 van dit soort T-kruisingen met dezelfde situaties.
 
Sterker nog, op deze hoofdweg heb je 2/3 van dit soort T-kruisingen met dezelfde situaties.

klopt ja, echter als elke bestuurder goed vooruit kijkt en de moeite neemt om snelheid te minderen of te stoppen dan krijg je zulke situaties niet, want al die kruispunten zijn gewoon overzichtelijk.

@ juliett whiskey, Het is te hopen dat hij er weer snel bovenop is ja, echter dit is helaas niet de eerste keer dat zoiets hem overkomt :N
 
Als ik het goed begrijp is het niet op de kruising na het stoplicht gebeurd, maar een kruising verderop. Of is de twingo door rood gereden? Je kunt net zo goed wél volgas geven, want dan ben je korter op de kruising. Bovendien, volgens de getuige reed de motor niet te hard.

Dat heeft alleen zin in het voorkomen van een aanrijding van de zijkant. Dan heb je minder tijd waarbij de auto's jou van de zijkant kunnen aanrijden.
Maar als jij een auto van de zijkant aanrijd heb je nix aan snelheid, pas als de auto sneller gaat heb jij minder kans om hem te raken.

Frank
 
sjit ik lees in eindhoven topic dat mijn oude motor aan was gereden en nou zie ik dit
'( wat is dit baaale man gelukkig is het alleen dat gebroken been wat natuurlijk al niet niks is. heel raar om mijn vorige motor zo te zien liggen -O- .

heeeeeeeel veel sterkte met het revalideren!!!!
 
sjit ik lees in eindhoven topic dat mijn oude motor aan was gereden en nou zie ik dit
'( wat is dit baaale man gelukkig is het alleen dat gebroken been wat natuurlijk al niet niks is. heel raar om mijn vorige motor zo te zien liggen -O- .

heeeeeeeel veel sterkte met het revalideren!!!!


bedankt allemaal!

@ fido ook bedankt nog voor het mailtje :)
 
Heel veel sterkte met het herstel. En hopen dat de genezing voorspoedig gaat.

Ik kan me inderdaad aansluiten bij de rest, is een hele nare kruising. Is vaak druk en dan raken personen wat gespannen, omdat ze bang zijn dat ze niet kunnen oversteken. Regelmatig zijn daar "bijna" ongelukken.

Ben daar zelf altijd zeer voorzichtig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan