Motorongeluk/Hoorn

Sterker nog, op deze hoofdweg heb je 2/3 van dit soort T-kruisingen met dezelfde situaties.
Alleen zijn er voorafgaand aan deze kruising twee bejaardenhuizen gevestigd, waarvan een hoop van die oudjes nog auto rijden.
 
Mijn motorrij maatje :S. Hebben we eindelijk ons rijbewijs .. gebeurt dit. Nu moet ik met 2 FZR's rijden :r. Justin gaat natuurlijk zo snel als hij kan weer motor rijden. Tis alleen jammer want dit zou de zomer van de motor worden. Zodra hij achterop kan zitten zullen we wel weer veel gaan rijden.
full
 
Boven de 70 of 75 wordt je jaarlijks gekeurd.
Klopt, maar ik ben altijd extra allert met die oudjes. Neem ze ook niks kwalijk, maar ze reageren echt niet meer zo vlot als de gemiddelde weggebruikers.
 
Klote zooi ;(

Is mijn broertje en zoals dave88 al uitlegt heeft een auto hem geen voorang gegeven! :( :( :( :( :(
De automobilist is ook heel erg geschrokken en wist niet wat hem overkomen was.


Hijzelf heeft een gebroken been en word morgen geopereerd! 2 maanden in het gips waarschijnlijk.... ;(

Echt klote voor hem, heeft hij net het geld bij elkaar voor een mooie motor, zijn rijbewijs gehaald!, net nieuwe banden eronder en dan gebeurt dit ;( ;(
Ook vanuit het diepe zuiden des lands: beterschap!!
 
Vanmiddag reed ik in het koekblik naar huis. Ik sla rechtsaf, en wacht tot het licht op groen springt. Voor aan de rij wachtende auto"s wurmt zich een motorrijder, het licht springt op groen en weg is ie. Ik sukkel er achteraan er zitten zo'n 5 auto tussen mij en de motor.

Opeens zie ik de motor op grond liggen. Een rode twingo staat midden op de voorrangsweg, motor ligt in tientallen stukken op straat. De motor begint te roken. zo"n 10 mter verderop ligt de motorrijder.

Er staan 2 vrouwen bij, eentje die er vlak achter reed en een die er naar was toegesneld. De motorrijder was gelukkig bij kennis. Hij klaagde over zijn rechterboven been.

De Twingo rijder, een man van in de 50, greep steeds steeds naar hoofd dat ie niet goed gekeken had. .

Je mag daar 50. De vrouw die achter hem reed zei dat hij dat ook reed. na 5 minuten was de politie erbij. Gelukkig kwamen er ook nog 2 verpleegsters bij. Ik ben weer naar huis gegaan. Ik heb het niet zien gebeuren, en de vrouw die achter hem reed zal wel getuigen. ik ben erg benieuwd hoe het met hem nu gaat, en ik ben er wel van slag van.

Ik heb geen zin om hier nu over lessen in het verkeer te gaan zitten praten.

Laten wij maar hopen dat met hem goed komt. Meer wil ik hier niet over zeggen, maar ik ben natuurlijk heel erg geschrokken dat zul je wel begrijpen. Wat een kutzooi.......voorrangsweg, 50 en dan zo"n blinde kip die niet goed kijkt, en je benen van je lijf afrijdt...toch nog wat gezegd....

Heel ironisch allemaal. Toevallig had ik laatst nog een "belerende" post ergens neergezet over dat snelheid niet dodelijk is in het verkeer en dus niet de hoofdveroorzaker ongeacht de maximumsnelheden, maar allereerst hoe je het ook went of keert het "kijkgedrag" van bestuurders. De tijd en discipline nemen, om GOED te kijken maar ook GOED in te schatten. Kijken en schatten dus.

En dan lees ik nu zo een post... tja... alsjeblieft mensen denk ik dan. Kijk nou gewoon goed VOORDAT je een bepaalde beweging maakt met je voertuig!

Hopen dat alles goed gaat met de motorrijder! Sterkte met het verwerken hiervan...
 
naar...
maar als ik het goed zie moest die twingo recht tegen de zon inkijken om de motor te zien?

maakt zijn actie niet beter maar als je een lage zon in je rug hebt ben je als brommert slecht zichtbaar.

Dan moet je als automobilist maar nog MEER de tijd nemen om te kijken en dubbel checken!!! GEDULD EN KIJKEN. Kan het niet vaak genoeg zeggen...!

Maar nee hoor. Vaak is het stoppen. Globaal links rechtr kijken...en gassen maar. Heb het al zo vaak meegemaakt met automobilisten, die je OF pas op het laatste moment zien, of snel hun auto ervoor gooien... :N

En dan zeggen ze dat snel rijden dodelijk en onverantwoord is. Kijkgedrag mag van mij nog zwaarder bestraft worden. Nieuwe Wet dan maar? :W
 
Sterkte met het herstel! Gelukkig zijn jonge gasten vaak snel weer op de been, is mijn (werk)ervaring. :Y
 
Bedankt voor al jullie reacties, ben net terug uit het ziekenhuis en heb een pin in me linkerbeen gekregen en moet nu een paar weken op krukken lopen. Als alles weer helemaal goed gaat met me been ga ik weer naar een motor zoeken. welke weet ik nog niet, miss weer dezelfde en miss wel iets anders, maar nu eerst helemaal herstellen en erg veel rusten.

bedankt;)
 
Bedankt voor al jullie reacties, ben net terug uit het ziekenhuis en heb een pin in me linkerbeen gekregen en moet nu een paar weken op krukken lopen. Als alles weer helemaal goed gaat met me been ga ik weer naar een motor zoeken. welke weet ik nog niet, miss weer dezelfde en miss wel iets anders, maar nu eerst helemaal herstellen en erg veel rusten.

bedankt;)


krijg je een leuk aandenken straks om op je muur te hangen
full


Succes met herstellen en het uitzoeken van een nieuwe motor :W
 
Bedankt voor al jullie reacties, ben net terug uit het ziekenhuis en heb een pin in me linkerbeen gekregen en moet nu een paar weken op krukken lopen. Als alles weer helemaal goed gaat met me been ga ik weer naar een motor zoeken. welke weet ik nog niet, miss weer dezelfde en miss wel iets anders, maar nu eerst helemaal herstellen en erg veel rusten.

bedankt;)
Sterkte met je herstel.
 
Bedankt voor al jullie reacties, ben net terug uit het ziekenhuis en heb een pin in me linkerbeen gekregen en moet nu een paar weken op krukken lopen. Als alles weer helemaal goed gaat met me been ga ik weer naar een motor zoeken. welke weet ik nog niet, miss weer dezelfde en miss wel iets anders, maar nu eerst helemaal herstellen en erg veel rusten.

bedankt;)

Sterkte!
 
Ah, alweer thuis, je hebt nu iig tijd genoeg om het internet af te struinen naar een mooie vervanger!

Beterschap en laat al je broers en vrienden je maar voortduwen in een rolstoel ;)!
 
Bedankt voor al jullie reacties, ben net terug uit het ziekenhuis en heb een pin in me linkerbeen gekregen en moet nu een paar weken op krukken lopen. Als alles weer helemaal goed gaat met me been ga ik weer naar een motor zoeken. welke weet ik nog niet, miss weer dezelfde en miss wel iets anders, maar nu eerst helemaal herstellen en erg veel rusten.

bedankt;)


Sterkte ermee en beterschap.......
Zo'n beenbreuk is niet prettig.
Wij hebben hier ook nog zo'n pin liggen van dik 30cm die in het bovenbeen van mijn (v)echtgenoot heeft gezeten. Maar het is allemaal goed gekomen.
 
Bedankt voor al jullie reacties, ben net terug uit het ziekenhuis en heb een pin in me linkerbeen gekregen en moet nu een paar weken op krukken lopen. Als alles weer helemaal goed gaat met me been ga ik weer naar een motor zoeken. welke weet ik nog niet, miss weer dezelfde en miss wel iets anders, maar nu eerst helemaal herstellen en erg veel rusten.

bedankt;)
beterschap justin
 
Bedankt voor al jullie reacties, ben net terug uit het ziekenhuis en heb een pin in me linkerbeen gekregen en moet nu een paar weken op krukken lopen. Als alles weer helemaal goed gaat met me been ga ik weer naar een motor zoeken. welke weet ik nog niet, miss weer dezelfde en miss wel iets anders, maar nu eerst helemaal herstellen en erg veel rusten.

bedankt;)
Hee, dat klinkt bekend... Mijn broertje is ooit eens met zijn bovenbeen tegen een boompje gekomen tijdens een brommerongeluk. Boompje won... Hij heeft een maand of 9 met zo'n pin gelopen. Zijn been is weer prima genezen, alleen ietsje korter dan het andere. Dat lag ook aan hoe het gebroken was.
Voor zover ik weet heeft hij er helemaal geen last meer van, en hij rijdt nog steeds motor!

Dat gaat dus weer helemaal goedkomen. Geef het genoeg rust. Veel beterschap!
 
damn wat een kl*te verhaal veel sterkte ermee

hoop dat van dit topic wat geleerd kan worden
maar wat ik met alle post over xenon kijken en geluid en wat dan ook mis is dat je altijd genoeg vermogen achter de hand moet houden

in dit geval lijkt het me zinloos om te remmen omdat hij al aan de zijkant geraakt is
gas erop had meer effect gehad dan remmen

maar het is jammer dat er niet goed word gekeken in het verkeer
mensen zijn veel te druk bezig met vanalles en nog wat dat totaal niet bij auto rijden te maken heeft
op 500 meter afstand kun je gewoon al zien dat iemand aan het bellen scheren opmaken of wat dan ook is
als je gewoon ff de tijd neemt om te kijken of jah het kost geen eens tijd als je je ff focust op wat je ziet ben je al zoveel verder als de rest

maar in ieder geval is deze motor rijder nix te verwijten
je kunt voor veel mensen kijken maar ook als je denkt dat t kan kan 't nog mis gaan
hiervan leer je maar wel lullig dat hij op deze manier moet leren

nogmaals sterkte ermee en hoop dat hij zo snel mogelijk weer op de fiets zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan