Quicksilver
MF veteraan
Hoi, ik heb een vraagje aan jullie:
Vanochtend de motor (Yamaha Diversion XJ600S uit 1992) met behulp van de choke gestart, laten oplopen tot 3000 toeren, daarna choke uit.
De straat uitgereden, het dorp uit. Hier bemerkte ik dat de motor ietwat inhield, maar goed ik dacht dat het lag aan de koude motor, choke dus weer ietsie aangezet. Kilometer verderop trekker ingehaald, dus wat toeren gedraaid, choke weer uit.
Met dat ik inhaal begint de motor weer wat in te houden, dus teruggeschakeld naar zijn vier om wat toeren te draaien. Hierop springt het olie lampje aan . Tegelijkertijd begint de motor nog meer in te houden, teruggeschakeld naar zijn drie. Snelheid zakte tot onder de 60 km/uur, motor hield nog meer in. Kort daarna kon ik gas geven wat ik wil, maar de motor bleef inhouden en viel zelfs in zijn geheel uit! Motor aan de kant gezet, opnieuw geprobeert te starten, één keer zonder en één keer met choke. De motor wilde wel oppakken, maar ging niet door.
Dus toen maar teruggelopen naar huis (2,5 kilometer is dan best een end ). Ondertussen nog een keer geprobeerd te starten, maar het zelfde. Thuis onder de carport geparkeerd, half uur gewacht alvorens toch nog een keer te starten (motor weer koud dus). Deze keer sloeg de motor wel aan, maar liep vreselijk onregelmatig... Besloten om met de auto naar het werk te gaan
Verdere opmerkingen:
- motor is net voor een grote beurt geweest (€350,-), heeft nieuwe benzinekraan gekregen, heb sindsdien al weer aardig wat kilometertjes gemaakt.
- motor liep na de grote beurt werkelijk als een zonnetje!
- motor lekte helaas na het rijden wel een paar drupjes olie, maar wanneer koud niet meer (wilde daarvoor zaterdag terug gaan naar de motorzaak)
- ik had de dag daarvoor net getankt (98), dus gebrek aan brandstof was het niet!
- motorpeil vanochtend nog gecontroleerd, was goed!
Gaarne opmerkingen of suggesties wat het zou kunnen zijn, want vanmiddag haalt de motorzaak de motor op voor onderzoek, en ik wil niet belazert worden.
Alvast bedankt,
Judith
Vanochtend de motor (Yamaha Diversion XJ600S uit 1992) met behulp van de choke gestart, laten oplopen tot 3000 toeren, daarna choke uit.
De straat uitgereden, het dorp uit. Hier bemerkte ik dat de motor ietwat inhield, maar goed ik dacht dat het lag aan de koude motor, choke dus weer ietsie aangezet. Kilometer verderop trekker ingehaald, dus wat toeren gedraaid, choke weer uit.
Met dat ik inhaal begint de motor weer wat in te houden, dus teruggeschakeld naar zijn vier om wat toeren te draaien. Hierop springt het olie lampje aan . Tegelijkertijd begint de motor nog meer in te houden, teruggeschakeld naar zijn drie. Snelheid zakte tot onder de 60 km/uur, motor hield nog meer in. Kort daarna kon ik gas geven wat ik wil, maar de motor bleef inhouden en viel zelfs in zijn geheel uit! Motor aan de kant gezet, opnieuw geprobeert te starten, één keer zonder en één keer met choke. De motor wilde wel oppakken, maar ging niet door.
Dus toen maar teruggelopen naar huis (2,5 kilometer is dan best een end ). Ondertussen nog een keer geprobeerd te starten, maar het zelfde. Thuis onder de carport geparkeerd, half uur gewacht alvorens toch nog een keer te starten (motor weer koud dus). Deze keer sloeg de motor wel aan, maar liep vreselijk onregelmatig... Besloten om met de auto naar het werk te gaan
Verdere opmerkingen:
- motor is net voor een grote beurt geweest (€350,-), heeft nieuwe benzinekraan gekregen, heb sindsdien al weer aardig wat kilometertjes gemaakt.
- motor liep na de grote beurt werkelijk als een zonnetje!
- motor lekte helaas na het rijden wel een paar drupjes olie, maar wanneer koud niet meer (wilde daarvoor zaterdag terug gaan naar de motorzaak)
- ik had de dag daarvoor net getankt (98), dus gebrek aan brandstof was het niet!
- motorpeil vanochtend nog gecontroleerd, was goed!
Gaarne opmerkingen of suggesties wat het zou kunnen zijn, want vanmiddag haalt de motorzaak de motor op voor onderzoek, en ik wil niet belazert worden.
Alvast bedankt,
Judith