Motorrijders "Kop van Noord-Holland" deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pff, heb het een weekje niet gevolgd.. Meteen 20 pagina's verder !
Net even op mijn dooie gemak met thee en biscuit, verwarming op 24, lekker ontspannen muziekje op alles even gelezen. :)
Heb zowel vandaag als gisteren een heerlijk stuk gereden. En heb haar weer helemaal gepoetst. Nu heerlijk ontspannen ! :P
 
maakt niet uit, evengoed bedankt!

inmiddels zijn we paar uurtjes verder en heb ik het elektrische gedeelte aan de praat: kabelbreukje en oxidatie... contactdraadjes gesoldeerd, en afgedekt met krimpkousjes. motorolie en filter ervangen(jesus, wat was dat zwart en dik) nieuwe bougietjes erin.... starten lopen! als hij koud is start hij nog beetje moeilijk, dus ga daar woensdag ff naar kijken. en mn voorremmen moet ik nog gangbaar maken.

Totale kosten aan de motor tot nu toe: 100euro materiaal, 1euro aankoopkosten.
remmenrevisie kost rond de 50euro...

is geen miskoop geweest denk ik zo!

carburateurs er ff af halen, vlotterbakjes eraf, alle ouwe meuk eruit, hoofd en stationair sproeiers er ff uit en lekker doorblazen en reinigen met wat verse benzine.

en luchtfilter ff vernieuwen.

dan loopt ie al een stuk mooier

als je dan ook nog kleppen stelt en daarna synchroniseert, en dan nog 2 verse kaarsjes erin schroeft, word het helemaal een feest ;)
 
Laatst bewerkt:
Pff, heb het een weekje niet gevolgd.. Meteen 20 pagina's verder !
Net even op mijn dooie gemak met thee en biscuit, verwarming op 24, lekker ontspannen muziekje op alles even gelezen. :)
Heb zowel vandaag als gisteren een heerlijk stuk gereden. En heb haar weer helemaal gepoetst. Nu heerlijk ontspannen ! :P

jahoor, wrijf het er maar in B| bij mij knippert er nog steeds heel braaf F37 F37 F37 F37 in het schermpje B|
 
Het is de interpretatie van het overweldigende Italiaanse gebrul, Lukas. Het hoeft ook niet letterlijk keihard te zijn, want dan verdwijnt de emotie die erin zit. Dat mag nimmer gebeuren omdat het dan trekjes krijgt van een Japans hok, wat hij zeker niet verdient.

gut man, lijkt wel een antwoord op een tentamen vraag waarvan je geen reet begrepen hebt :') vind het maar een omslachtige manier om te omschrijven dat er geen knap geluid uit komt ;)





:+
 
carburateurs er ff af halen, vlotterbakjes eraf, alle ouwe meuk eruit, hoofd en stationair sproeiers er ff uit en lekker doorblazen en reinigen met wat verse benzine.

en luchtfilter ff vernieuwen.

dan loopt ie al een stuk mooier

als je dan ook nog kleppen stelt en daarna synchroniseert, en dan nog 2 verse kaarsjes erin schroeft, word het helemaal een feest ;)

carburateurs eraf halen ga ik volgend weekend, of dat weekend daarop, beetje erg druk momenteel, luchtfilter bestel ik morgen, nieuwe bougies zitten er al in.
ik moet nog ff uitzoeken hoe je die carbs moet synchroniseren, en kleppenstellen ben ik een beetje huiverig voor, dat is toch wel cruciaal, en het enigste motorblok waarbij ik dat ooit gedaan heb is een 6 in lijn 12liter cummins == totaal niet te vergelijken met dit...

net remklauwen losgehaald: rechter klauw gaat helemaal soepel, voorlopig niets aan doen dus.
linker klauw beweegt de zuiger prima, maar gaat niet voldoende terug, dus ff de remblokken eruit halen, zuiger wat naar buiten pompen en vuil eraf poetsen, dan zou hij het weer moeten doen(hoop ik) en anders reviseer ik beide meteen...
 
synchroniseren is een eitje met zon ding hoor... maar daarvoor moet je eerst kleppen stellen, wat ook weer vrij simpel is:+
 
ibtl00183f.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan