Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas mijn AVD pas 30 juni, instructeur had nog 4-5 lesjes ingeschat.
heb mn lesjes dus maar vooruit gepland in juni, en de komende tijd maar even uitzitten :P

Jammer van die lange wachttijd van het cbr..
 
Gefeliciteerd Azula! *O*

Ik heb mijn rijbewijs vorige week maandag opgehaald en deze week in totaal 750 kilometer gereden. :]
Langste ritje was zondag, 250 km. door de bossen naar Twente.
Gister avond nog een mooi ritje bij Lauwersoog en nu zo weer even lekker poetsen!
Wat een vrijheid en wat een verschil qua motor vergeleken met mijn les motor.
Dat kleine ruitje op mijn Fazer doet toch best wel wat vergeleken met de naked bike van de rijschool! En veel wendbaarder, grotere stuurslag, deze motor is gewoon top!

Van de week nog een hoes en een ABUS slot gekocht bij MotoPort, nu nog een nieuwe helm en dan ben ik voorlopig wel even voorzien!
Gister voor het eerst even een stukje gereden met de Kevlar broek, moest toch op vergadering dus ik dacht ik pak de motor! Dat rijdt ook heerlijk, alhoewel ik de Kevlar broek niet voor lange ritten wil gebruiken, het geeft toch nog iets van minder veilig gevoel, dus puur voor korte afstanden!

Lessers ... Succes! En erg jammer dat er zo weinig mogelijkheden zijn voor examens bij het CBR, wachten of 'pauze' nemen is altijd jammer. -O-
 
Ben geslaagd voor mijn AVD :-). Ga vanmiddag proberen meteen mijn rijbewijs aan te vragen en dan snel op zoek naar een motor en lekker toeren.
 
Vandaag weer een les.. Naja dat was de bedoeling. Toen ik aankwam vertelde mijn instructeur al dat de BMW (AVD - motor) een lekke band had ivm een spijker. Hetzelfde gold voor zijn eigen motor. Dus ik moest maar op de Kawasaki ER6-N, welke wordt gebruik voor AVB. Dus ik mij aankleden en wil wegrijden en voordat ik de hoek om ben breekt het stepje aan de linkerkant af. Les werd dus gestaakt na welgeteld nog geen minuut onderweg te zijn... Tsja... kan gebeuren.
 
Oei das wel lullig sjaak! Ik vermoed dat de instructeur ook niet helemaal happy was? En wel heel toevallig dat zowel zijn eigen motor als de lesmotor allebei een lekke band hebben.

Ik had gelukkig wel les vandaag. Na een dramatische les afgelopen dinsdag was ik een beetje bang voor vandaag. Het was namelijk tijd voor de 8 en halve draai. En dat in viezig motregen op een parkeerplaats die minder leeg was dan ik had gehoopt. Wel de eerste keer met regen rijden, en dat wou ik ook wel erg graag eens doen. Alleen jammer dat het net deze les gebeurd haha.
Maar oke, eerst nog even langzame slalom herhaald. Dit gaat eigenlijk nu wel prima. Daarna op naar parkeerterrein.

Begonnen met de halve draai naar links. Na 3 a 4 keer ging die wel aardig gelukkig. Had hem vrij snel door. Naar rechts is wel een stuk lastiger! Die wilde nog niet helemaal. Maar de instructeur had er snel genoeg van dus het werd snel een parcours voor de 8.
Ik kwma vrij snel in de buurt, en na een paar keer oefenen en flauwe grappen maken had ik hem ineens. Daarna aantal keer gedaan en dat ging eigenlijk best goed! Wel even een verademing nadat ik vorige les de uitwijkoefening niet makkelijk onder de knie kreeg.

Ik heb nu nog 2 volle lessen en een halve voordat ik 28ste examen ga doen.
 
Oei das wel lullig sjaak! Ik vermoed dat de instructeur ook niet helemaal happy was? En wel heel toevallig dat zowel zijn eigen motor als de lesmotor allebei een lekke band hebben.

Ik had gelukkig wel les vandaag. Na een dramatische les afgelopen dinsdag was ik een beetje bang voor vandaag. Het was namelijk tijd voor de 8 en halve draai. En dat in viezig motregen op een parkeerplaats die minder leeg was dan ik had gehoopt. Wel de eerste keer met regen rijden, en dat wou ik ook wel erg graag eens doen. Alleen jammer dat het net deze les gebeurd haha.
Maar oke, eerst nog even langzame slalom herhaald. Dit gaat eigenlijk nu wel prima. Daarna op naar parkeerterrein.

Begonnen met de halve draai naar links. Na 3 a 4 keer ging die wel aardig gelukkig. Had hem vrij snel door. Naar rechts is wel een stuk lastiger! Die wilde nog niet helemaal. Maar de instructeur had er snel genoeg van dus het werd snel een parcours voor de 8.
Ik kwma vrij snel in de buurt, en na een paar keer oefenen en flauwe grappen maken had ik hem ineens. Daarna aantal keer gedaan en dat ging eigenlijk best goed! Wel even een verademing nadat iko o vorige les de uitwijkoefening niet makkelijk onder de knie kreeg.

Ik heb nu nog 2 volle lessen en een halve voordat ik 28ste examen ga doen.

Vaak gaat linksom makkelijker omdat je gashand dan meer ruimte houdt. Probeer bij rechtsom dus goed af te schuinen en je schouders evenwijdig aan het stuur mee te draaien. Wat vaak ook werkt is je rechtse arm goed gestrekt te houden (niet op slot), zo creeer je dat je wel ruimte houdt

Ook is helpt de acht bij het oefenen voor de halvedraai
 
Laatst bewerkt:
Wel de eerste keer met regen rijden, en dat wou ik ook wel erg graag eens doen. Alleen jammer dat het net deze les gebeurd haha.
Ik heb ook al een aantal lessen in de zeikregen gehad. Vind ik op zich wel fijn, zo krijg je ook een beetje vertrouwen in de motor. Vandaag ook weer zo'n dag, druk bezig met putten en strepen te ontwijken :P

Van de week wordt m'n examen verkeersdeelneming aangevraagd, hopelijk geen al te lange wachttijd bij het cbr.
 
Ik heb ook al een aantal lessen in de zeikregen gehad. Vind ik op zich wel fijn, zo krijg je ook een beetje vertrouwen in de motor. Vandaag ook weer zo'n dag, druk bezig met putten en strepen te ontwijken :P

Van de week wordt m'n examen verkeersdeelneming aangevraagd, hopelijk geen al te lange wachttijd bij het cbr.

Afhankelijk van de plaats, maar reken maar op 4-6 weken. In Juni zelfs 6-8 weken. :Y
 
Wat een wachttijden! Ik hoop dat ik snel mag gaan afrijden na volgende week vrijdag als ik mijn AVB heb gehaald. Wel spannend! Donderdagavond nog even alle oefeningen goed doornemen en vrijdagmiddag een uur voordat ik mijn examen heb nog even warmrijden.

Afgelopen woensdagavond eindelijk kunnen lessen met mooi weer. De eerste les was in de regen, vorige week was het met windkracht 8 ook niet zo fijn. De oefeningen gingen mij goed af, kon geen 8tjes meer draaien zonder misselijk te worden, achterrem was behoorlijk warm gereden. De enige oefening waar ik nog een beetje mee zat was de vertragingsoefening, toch best veel handelingen te gelijk bij het afremmen.
 
Rijd er hier iemand bij rijschool City in Groningen?

Ik heb een deel aanbetaald voor een pakket maar nu hoor ik na een paar mails niks meer van hun. Ze maken gebruik van een systeem om lessen digitaal in te plannen maar die inloggegevens heb ik ook niet.

Hoe ging dat bij jullie?


Mijn vriendin had trouwens een proefles bij 1-2 Ride in Winschoten waar ze een motor hebben waar ze wel met dr voetjes bij e grond kan, jeeej!!! Ze vond het ook wel leuk maar weet nog niet of ze echt wil gaan lessen.

Achteraf had ik ook wel in Winschoten willen lessen aangezien hij een eigen terrein heeft waar alle oefeningen al staan. Ook vond ik die kerel (ben z'n naam even kwijt) erg motiverend en goed les geven.
 
Misschien even bellen Jorrick dat help vaak veel beter dan mailen. (verder geen ervaring met ze)

Dus lekker weekend gehad in Limburg. Alleen niet kunnen rijden daar te veel andere dingen te doen en op de dag zelf (zaterdag) was het zulk prut weer dat het ook niet ging (ik rij door weer en wind naar mijn werk niet voor de fun) Dus alleen heen 300 kilometer en terug 300 kilometer. Wat een eind op de motor en alleen maar snelweg natuurlijk.

Wel een hoop mee gemaakt waarbij je in de randstad en rond eindhoven den bosch iedereen netjes ruimte maakt als er file is hebben ze het iets meer naar limburg niet zo goed begrepen :(

Maar heen ging goed genoeg rare dingen mee gemaakt een auto die netjes samen met mij de linker baan opzocht waarbij ik netjes bijna naast hem op de bijrijders stoel zitten. En veel te veel mensen die hun knipper licht stuk is denk ik dan maar wat waarom zou je het anders niet gaan gebruiken.

Maar terug was veel leuker mooie stukjes file rijden. Netjes met max 50 er door heen ging erg goed toen nog een motorrijder tegen gekomen die wat minder met de regels rekening hield (afgeladen KTM motor 2 koffers+rol+2 banden) Kwam van ver leek het. Maar die ging gewoon met 80-100 tussen de auto's door en elk gaatje pakkend niet dat hij veel sneller was maar toch hij deed het. Ging hem een keer achter na toen er echt file was met 50-60 kilometer todat het weer ging rijden maar omdat hij zo breed was gaaf iedereen hem zoveel ruimte dat er een rijstrook extra beschikbaar kwam :o dus netjes er achter aan gereden maar bij 70-80 had ik het wel gezien dus netjes invoegen en mooi weer meerijden. Wel geleerd file rijden is super makkelijk alleen goed opletten en kijken of er zat ruimte is voor en anders gelijk stoppen. Maar iedereen gaat netjes aan de kant dus prima.

Wel nog in Movie world geweest (duitsland) leuk park voor 1 keer. En per ongeluk geflitst daar wat een PIEEEEEEEEEEEP palen hebben ze daar was gewoon verblind -O- OK ik zat ook fout maar dan nog je hoeft me niet te verblinden net voor een mega scherpe bocht. :?

Maar was gisteren laat wel even een beetje klaar met motor rijden na 3-4 uur op de motor gezeten te hebben (en een weekend slecht geslapen) maar vanochtend weer opgestap en weer lekker rijden geen idee waarom ik gisteren even niet wilde rijden meer..... veel te leuk alleen lange tochten zijn wat saai tijd voor een mooie route ipv saaie snelweg.
 
Als afsluiting van mijn deelname aan dit topic, een foto op mijn motor:
Dit weekend direct 350 gereden. Wel even wennen deze motor, maar rijd goed verder.

280kzzs.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan