Dat heb ik destijds ook gehad, afschuinen en kijken zijn de sleutelwoorden.Ik hoop het!
Vandaag helaas een mindere les.....
Begonnen met de vertragingsoefening. Nou die ging best snel goed.
Wegrijden uit parkeervak. Vooral links blijft een dingetje. ....
Langzame slalom ging wel best goed...
Maar halve draai wilde voor geen meter....
Blijven oefenen...
Ik hoop het!
Vandaag helaas een mindere les.....
Begonnen met de vertragingsoefening. Nou die ging best snel goed.
Wegrijden uit parkeervak. Vooral links blijft een dingetje. ....
Langzame slalom ging wel best goed...
Maar halve draai wilde voor geen meter....
Blijven oefenen...
Zelfde als rechtsWegrijden uit parkeervak. Vooral links blijft een dingetje. ....
Links zet ik inderdaad op de grond, stuur alvast beetje indraaien. Gas en gaan. Alleen ga ik onbewust naar de pion kijken. Dat is echt het allergrootste probleem.Zelfde als rechts
Maar de beste tip die ik kan geven, zet dan ook je linker voet op de grond ipv rechts. Dan sta je alvast automatisch wat meer naar links.
Zelf vandaag m’n tweede AVD les gehad en voor het eerst een klein buitje erover gehad. Dat was ff wennen met regen. Lekker door wat wijken heen gereden. Een stukje binnendoor over wat 60 km/h weggetjes. Ging best ok....
Nog eens inhameren: blijf kijken naar waar je naar toe wilt!Alleen ga ik onbewust naar de pion kijken. Dat is echt het allergrootste probleem.
Ja dat weet ik! En gisteren ging dat dus wel prima.... Alleen vandaag wilde het voor geen meter!Nog eens inhameren: blijf kijken naar waar je naar toe wilt!
Denk er aan zodra je in de fout dreigt te gaan: voor je uit kijken naar het punt waar je denkbeeldig naar toe wilt, liefst zo ver mogelijk van je af.
Regenplassen, pionnen, prikkeldraad, strepen op de weg: die sturen allemaal met je mee, als je er wel naar kijkt dan ga je er overheen of doorheen.
Weet je ook dat je bocht groter mag zijn dan de lijnen tussen de pionnen? Als je maar niet buiten om de pionnen zelf rijden.Links zet ik inderdaad op de grond, stuur alvast beetje indraaien. Gas en gaan. Alleen ga ik onbewust naar de pion kijken. Dat is echt het allergrootste probleem.
DIE VERDOMDE PIONNEN. Instructeur heeft bij de halve draai eens de 4e pion weggehaald, dus na de draai. En toen deed ik het wel gewoon goed
Achja ik heb nog even.... komt wel goed... Ik denk gewoon aan de les van gisteren.
Maar het had ook wel geregend en weg en alles was nat. En we waren op een plek wat best krap is..... Helpt denk ook niet mee met het nadenken...
Bij de halve draai of wegrijden uit parkeervak?Weet je ook dat je bocht groter mag zijn dan de lijnen tussen de pionnen? Als je maar niet buiten om de pionnen zelf rijden.
Volgde je die persoon voor je? Misschien heb je onbewust wat opgestoken van zijn/haar bochtentechniek.Vandaag weer een avd les gehad. Deze keer echt een top les... normaal hoor ik de hele les;
Gas derop geef ‘UM op zijn flikker... gasgasgas en altijd commentaar op mijn bochtentechniek....vandaag was het enige puntje dat als ik als tweede reed (duo lessen) dat ik te dicht op mijn voorganger zit. Heb dat ook alleen dan dus niet bij auto’s... deze les geeft in ieder geval wel vertrouwen voor het examen over 1,5 week... nog een paar van deze lessen en dan moet het toch gaan lukken
Vandaag weer een avd les gehad. Deze keer echt een top les... normaal hoor ik de hele les;
Gas derop geef ‘UM op zijn flikker... gasgasgas en altijd commentaar op mijn bochtentechniek....vandaag was het enige puntje dat als ik als tweede reed (duo lessen) dat ik te dicht op mijn voorganger zit. Heb dat ook alleen dan dus niet bij auto’s... deze les geeft in ieder geval wel vertrouwen voor het examen over 1,5 week... nog een paar van deze lessen en dan moet het toch gaan lukken
Have draai en het achtje. Bij wegrijden uit de parkeervak moet je niet bij nadenken, gewoon wegrijdenBij de halve draai of wegrijden uit parkeervak?
Het is niet zo dat het helemaal niet lukt, maar dan lukt het een paar keer. Denk ik: YES. En dan gaat het weer fout en dan denk ik pffffff
Jep ik weet het wel.... Maar ja ik ga dus teveel nadenken....Have draai en het achtje. Bij wegrijden uit de parkeervak moet je niet bij nadenken, gewoon wegrijden
Klinkt als Fred uit Huizen...? Beetje gechargeerd maar toch..
Doe eens een oefening om de beurt mét nadenken en daarna zonder nadenken. Kijk of je er beter bij vaart.Jep ik weet het wel.... Maar ja ik ga dus teveel nadenken....
Haha ja dan weet ik wel welke beter gaat. Achja.Doe eens een oefening om de beurt mét nadenken en daarna zonder nadenken. Kijk of je er beter bij vaart.
Je mag 2 fout hebben. Max 1 langzaam en 1 snelle oefening. En lopen met de motor mag je niet fout hebben. Je motor laten vallen is gênant, maar daar zak je niet voor. En idd, elke oefening mag een keer over gedaan worden.Haha ja dan weet ik wel welke beter gaat. Achja.
Volgende week nog twee lessen....
Maar je mag volgens mij één oefening fout doen toch?
En als een examinator nog niet 100% tevreden is kan hij zeggen dat je iets nog een keer moet doen.... Waar ik niet vanuit ga. Ik ga alles gewoon in 1x perfect doen
Gefeliciteerd!Vrijdag geslaagd! Reed van het halfuurtje serieus een kwartier helemaal alleen, was erg druk maar hield goed mn motor tempo zullen we maar zeggen haha.
Einde van het jaar maar eens kijken of we een leuke fiets kunnen scoren op de tweedehands markt...
Haha ja dan weet ik wel welke beter gaat. Achja.
Volgende week nog twee lessen....
Maar je mag volgens mij één oefening fout doen toch?
En als een examinator nog niet 100% tevreden is kan hij zeggen dat je iets nog een keer moet doen.... Waar ik niet vanuit ga. Ik ga alles gewoon in 1x perfect doen
Je mag 2 fout hebben. Max 1 langzaam en 1 snelle oefening. En lopen met de motor mag je niet fout hebben. Je motor laten vallen is gênant, maar daar zak je niet voor. En idd, elke oefening mag een keer over gedaan worden.
Gefeliciteerd!
Al een idee wat voor soort fiets je naar op zoek bent?
Ik heb sinds dit weekend een Honda cb600f Hornet en ben positief verrast op de snelweg. Heel veel beter dan de Kawa ER6N waar ik op heb gelest.Ja twijfel hard tussen een mooie naked of toch iets meer tour. Wil voor woon werk verkeer gebruiken, maar dat is 30 km waarvan slechts 16 km echte snelweg (A4)... Dus dat is volgens mij nog wel redelijk te doen met een naked... Maar anders een soort tussenweg, wellicht een Bandit of VStrom.
En vervolgens keihard doorsparen voor een Moto Guzzi V7