motorvakantie

gabi

MF'er
23 feb 2004
30
0
houten
Hallo,
Ik ga samen met een vriendin twee weken door Frankrijk toeren.We gaan met een tentje.
Heeft er iemand nog tips voor mij??? Helemaal handig: dingen die ik niet moet vergeten :) of gewoon leuke/handige info??
Weet iemand ook mooie routes door noord-frankrijk??
 
Ik ga dit jaar ook die kant op, maar helaas met de auto.
Even een weekje Vogezen..

Denk vooral aan je rijbewijs! :)
 
Misschien een overbodige tip; neem een plankje voor onder je zijstandaard. Voor op de camping. Zakt je motor niet weg.
En zet je motor nooit op de middenbok als de ondergrond niet stevig is.
Je motor valt dan geheid een keer om. (Gebeurd vooral 's nachts)

verder veel plezier :)


Wil je nog meer tips dan hoor ik het wel.
 
Dat suffe lijstje in mijn signature zijn dus motorvakanties... ;)

Absolute aanrader! Veel praktische tips kan ik zo snel niet verzinnen, maar in elk geval veel plezier!
 
Beetje gas geven en doorrijden naar zuid Frankrijk, Pyreneeen. Maar dat kan ook via de Vogezen, Jura, Alpen, Provence.

Tip van Pink: vergeet je kurketrekker niet.
 
Misschien een overbodige tip; neem een plankje voor onder je zijstandaard. Voor op de camping. Zakt je motor niet weg.....

Als je alleen op reis bent, een touwtje voorzien aan het plankje en het uiteinde aan het stuur hangen. Ga je dan op de motor zitten, kan je het terug opvissen.
 
Hallo,
Ik ga samen met een vriendin twee weken door Frankrijk toeren.We gaan met een tentje.
Heeft er iemand nog tips voor mij??? Helemaal handig: dingen die ik niet moet vergeten :) of gewoon leuke/handige info??
Weet iemand ook mooie routes door noord-frankrijk??

er loopt een hele leuke weg van schengen via luneville naar epinal (ca 30km ten oosten van nancy) vermijd de N57, want dat is in feite een 4-baansweg, dan richting belfort en dan naar pontarlier. van daaruit richting grenoble
 
er loopt een hele leuke weg van schengen via luneville naar epinal (ca 30km ten oosten van nancy) vermijd de N57, want dat is in feite een 4-baansweg, dan richting belfort en dan naar pontarlier. van daaruit richting grenoble

Ga ik even inhaken... Bij Grenoble kan je bij Sassenage de weg naar boven pakken die uitkomt in St Jean en Royans.. via Villard de Lans.. Door allemaal mooie Gorges (kloofdalen) met adembemende weggetjes.. Vergeet de Col de la machine niet te pakken die is top!
 
Ga ik even inhaken... Bij Grenoble kan je bij Sassenage de weg naar boven pakken die uitkomt in St Jean en Royans.. via Villard de Lans.. Door allemaal mooie Gorges (kloofdalen) met adembemende weggetjes.. Vergeet de Col de la machine niet te pakken die is top!
we gaan nog even verder ;) vanaf St Jean-en-Royans richting Gap dan langs het Lac de Serre-Poncon (NIET de D3 want je houdt geen ballen of eierstokken over!) richting Saint Pons, dan naar het zuiden de D908 over de col d'Allos en dan eindigen in Castellane, tip: Camping Domain du Verdon. Van daaruit zijn hele mooie routes te maken, want je zit aan het begin (of eind) vcan de Gorges du Verdon
 
kinkt vreemd maar: een mini barbeque is een aanrader :Y

wij gaan zelf ook elk jaar met de motor op vakantie en er ging tot vorig jaar altijd een piepkleine barbeque mee (helaas overleden, heeft 10 meegereden). Het was een spotgoedkoop apperaatje die we ergens een keer in een supermarkt hadden gevonden. Het is altijd leuk om te zien hoe mensen met sleurhut hun hele huis meenemen maar geen barebque hebben en jij daar op de motor bent en zit te barbequeën })
 
Een volgauto doet ook mooi werk. Onze configuratie was: 1 auto, 2 motoren en 4 mensen. Ik was min of meer de vaste auto-chauff (had nog geen A toen), motorrijders konden af en toe wisselen en lazen kaart. Iedereen een PMR met helmsetje... dan toer je relaxed vele 100en km's per dag. Vogezen van binnen en van buiten gezien.
's avonds lekker bbq-en, stoelen d'rbij... etc.
En ja hoor, koekblik rijden is best leuk als je mag proberen om twe motoren bij te houden :X
 
full
 
Grote dingen:
slaapzak
luchtbed/ matje
tent
stoeltje


Kleding:
ondergoed
korte broek
sokken
spijkerbroek
schoenen
slippers
t-shirts
trui
(regen)jas?


Hygiëne :
Shampoo/ doucheschuim/ zeep?
washandje
handdoek
tandpasta
tandenborstel
wc-papier
deo


Praktisch:
extra tassen (linnen en plastic)
heuptasje
zaklantaarn
zonnebril
bestek/bord/beker/kom
paspport/papieren
afwasmiddel
theedoek


extra’s:
schrift
pen
agenda

Da's zo'n beetje ons standaard lijstje voor als we gaan kamperen.
En terwijl ik het doorlees verheug ik me al op 4 juli - dan vertrekken we richting Dolomieten!

Fijne vakantie!! :]
 
Zeg Gabi

Mochten jullie in de omgeving Montelimar geraken dan heb ik nog een heel goed adres: Le Camping Moto, in Monclar sur Gervanne. Nederlandse eigenaars, camping uitsluitend voor motorrijd(st)ers bestemd. Hebben een goed restaurant, zwembad, werkplaats, vrije opstelling van je tent (heel veel schaduwplekken te vinden).

Men heeft er een keur aan gratis roadbooks liggen. Ik ben er in 2005 geweest en vooral de tochten over de Col de Rousset, Col de La Machine en de Gorges zijn schitterend.

Monclar ligt vanaf Montelimar gerekend links richting Grenoble tussen Crest en Die.

In ieder geval veel succes
 
das wel een echte superkick :z
meer dan een jaar na de laatste reactie :X


Maar ik ga deze tip wel onthouden, dit jaar voor het eerst op motorvak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan