Motorvriendelijke vangrails bij Hart van Nederland

Goed idee !

Al hang je der maar spandoeken onder met bijvoorbeeld ´Ook hier kan een motorrijder overlijden !´ of ´Ook deze vangrail is niet veilig !´.
Dan is het in ieder geval onder de aandacht.

In Groningen is de hele ring al voorzien van anti ei-snijders...in de scherpe bochten...
 
Als iedereen nu een melding maakt van een gevaarlijke vangrail in je omgeving (mocht je er geen weten dan weet ik er nog wel eentje - A2 Eindhoven bij knooppunt Batadorp). Misschien dat het dan wat duidelijker begint te worden bij rijkswaterstaat.

Contact | Rijkswaterstaat
 
Regels zijn helaas noodzakelijk, want op gezond verstand rekenen bij bestuurders is geen optie. :N Kijk maar eens hoe vaak de MAG voor de zoveelste keer een gemeente moet wijzen op gevaarlijke situaties. Lang niet altijd kunnen ze bestuurders overtuigen. |( Dus is het goed dat er voorschriften zijn. Het moeten wel goede voorschriften zijn. dat is vaak het probleem, want ook daar gaan bestuurders over ;(
Je ziet dat nu met onderborden. Op sommige plaatsen zijn ze er en op andere plaatsen gaat het nog heel lang duren. :z Het Europese voorschrift lijkt in elk geval de goede kant op te gaan. Alleen dat duurt zo lang....
Iedereen die met ongelukken te maken heeft gehad veel sterkte en vast bedankt voor de aandacht die jullie hiervoor vragen, want het kan ons allen overkomen.
 
MAG lid hiero!

In eerste instantie ivm de verzekering die ik toen wilde. Maar nu uit principe. Ze hebben al veel geregeld maar er is nog veel meer te regelen.

www.mag-nl.org

@TS: Succes en hoop dat je snel weer wat met wielen onder je hebt!
 
Laatst bewerkt:
Bah..die reacties. Ik schaam me soms gewoon voor mijn eigen volk. Ik blijf me verbazen hoeveel mensen er niet in staat zijn om normaal na te denken. :r
 
Laatst bewerkt:
Er staan weer genoeg achterlijke reacties bij! B|
:^

Eerste reactie die ik daar lees:

Als het met een andere vangrails minder gevaarlijk wordt dan ben ik daar voor. Daarnaast mag een groot aantal motorrijders ook zelf wel wat meer verantwoordelijkheid voor hun eigen veiligheid nemen. Ik heb de heren deze week weer bij bosjes gezien in hun shorts, t'shirtjes en gympies. Als je valt kun je je huid over 300 meter van het gloeiendhete asfalt gaan schrapen. Denk toch eens na.

Ik beschouw iemand die op een motor zit met 'shorts, t'shirtjes en gympies' aan niet als motorrijder, maar als klein menneke.

Maarja, die reacties altijd op dat soort sites, om moe van te worden :r
 
Wie normaal rijdt, goed oplet en niet de debiel uithangt om "stoer" te doen valt niet, om voor een paar halve zolen die zich in het verkeer niet kunnen gedragen alle vangrails te vervangen is natuurlijk gekkenwerk.
Wim, Warschau | 16:10 | 04.07.09


Hoera, éindelijk hebben we antwoord op de "Gaat iedere motorrijder ooit onderuit"-vraag!! *O*
 
wel apart dat sbs nu weer een pro motorrijders item heeft,
maakten ze niet ook al een verslag van die huilies omtrend geluidsoverlast?

maar ontopic:
goed dat hier werk van gemaakt wordt. Het zou mooi zijn als de staat er ook wat meer vaart achter te zette en dan ook aan de goeie kant van de bochten. |(
Heb ze ook wel's aan de binnenkant van een bocht gezien. :?

Das voor de koekblikkers die er niet onderdoor gaan, kunnen dan botsautootje spelen.. 8-)
 
Zolang de bestuurders van ons mooie land zich nog op kosten van "ons" de belastingbetalers laten vervoeren in die VEEL te dure auto's met chauffeur en er nog vele koekblikkers zijn die vinden dat we er zelf voor kiezen om op zo'n "ding" te gaan zitten zal er weinig begrip zijn voor dit soort gevaarlijke situaties en zal het ze een zorg zijn dat er af en toe een motorrijder overlijdt of voor de rest van zijn leven gehandicapt raakt ;( :N (let op dit is mijn mening, en die mag ik op deze manier uitdragen vraag maar aan JanB)
 
wel apart dat sbs nu weer een pro motorrijders item heeft,
maakten ze niet ook al een verslag van die huilies omtrend geluidsoverlast?

:?
SBS pakt alles wat sensatie is.
net de Telegraaf
 
Wie normaal rijdt, goed oplet en niet de debiel uithangt om "stoer" te doen valt niet, om voor een paar halve zolen die zich in het verkeer niet kunnen gedragen alle vangrails te vervangen is natuurlijk gekkenwerk.
Wim, Warschau | 16:10 | 04.07.09


Hoera, éindelijk hebben we antwoord op de "Gaat iedere motorrijder ooit onderuit"-vraag!! *O*
:W
Wat een moraalridder die Wim. En je hebt ook nooit botsingen in het verkeer als je goed op let. En je kind valt nooit van zijn fiets, anders is het zijn eigen schuld.

Zucht
 
Terug
Bovenaan Onderaan