Motorwegen in Groot Brittannie

Misschien staat hier iets tussen?
Er schijnt op Isle of Man geen snelheidlimiet te gelden (van Top Gear hebben ze daar eens een test gedaan om die reden) maar daarentegen is het geloof ik wel vrij prijzig.

Isle of Man

Het eiland is te bereiken vanaf alle belangrijke Britse luchthavens en er zijn regelmatige veerdiensten vanaf Heysham, Liverpool, Dublin en Belfast; via deze routes wordt een al 150-jaar oude link met de toeristenindustrie voortgezet.

Het eiland is 53 bij 19.3 kilometer groot en kan makkelijk worden ontdekt per auto of met openbaar vervoer. Het Isle of Man is een door de Britse Kroon beschermd gebied met zijn eigen munteenheid, taal en het oudste parlement ter wereld. Het Engels is de voertaal. Bezoekers kunnen het spectaculaire landschap bekijken met de snelle en efficiënte busdienst of kunnen dit doen in een rustiger tempo met de Electrische Trein, door paarden getrokken trams, de berg spoorlijn of de stoomtrein. Over het hele eiland verspreid liggen plekken van historisch belang, met 10 van die plekken die onder Manx National Heritage vallen.

Douglas, met zijn Victoriaanse architectuur, National Museum, hotels, pensions en promenade van 3k kma lang, is de hoofdstad van het eiland. Dankzij het grote aanbod aan accommodatie variërend van hotels tot verblijf op een boerderij, is het niet noodzakelijk om op één plek te verblijven. Als u op zoek bent naar spanning op de motor, of gewoon onze natuurlijke schoonheid in alle rust wilt bekijken, dan is dit zeker een bestemming die u niet mag missen.

Wat u niet mag missen

Manx Museum, Douglas
Laxey Wheel
Castle Rushen, Castletown
The House of Manannan, Peel
The Nautical Museum, Castletown
Snaefell Mountain Railway
Laxey Woollen Mills
Moores Kipper House
The Sound and Calf Island
Cregneash Folk Museum
Evenementen

april: Easter Festival of Sport, Easter Festival of Plays
mei: Roush Manx Rally
juni: TT Races
juli: Chruinnaght Interceltic Festival, Manx International Rally
augustus: Mannin Angling Festival, MGP Races
september: Thomas the Tank Weekend, September Bowls
oktober: Monarch Assurance Chess Tournament

Kijk voor meer informatie eens op www.gov.im/tourism.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me erg mooi om daar te touren. Me oom heeft anderhalf jaar in Schotland gewoond en heeft spijt gehad dat hij nooit z'n motor mee heeft genomen. Erg mooie foto's daar gemaakt. Hopelijk heb ik met de bouwvak me eigen motor, dan staat de UK zeker op mijn lijst
 
raad in engeland het lake district aan echt gaaf maar vindt persoonlijk schotland net iets interesanter al is het alleen al maar om de bevolking
stukken beter dan engelen over het algemeen die schotten :]
 
euh, ik woon in schotland. als iemand wat wil weten dan staat mijn e-mail in m'n profiel. :)
 
raad in engeland het lake district aan echt gaaf maar vindt persoonlijk schotland net iets interesanter al is het alleen al maar om de bevolking
stukken beter dan engelen over het algemeen die schotten :]
Fijn dat je de schotten een leuk volk vindt maar om ze nou meteen beter te bestempelen dan engelen :?


























































:+
 
Boowah, ik woon bijna 7 jaar in Engeland, betaal voor 6 voertuigen belasting aan die DVLA en zie nu pas voor de eerste keer deze link :+
Mooi materiaal inderdaad 8-)
Er zijn veel mooie gebieden om te rijden, zelf wonen we in de Cotswolds / Gloucestershire wat voornamelijk bekend is bij beroemde artiesten en royalty die er hun 2e en 3e huizen hebben maar verder minder bekend is dan b.v. Devon / Wales / Corwall / Peak & Lake districtdat 's zomers nogal druk kan zijn. Ook onverwacht mooi is Lancashire, Yorkshire en Northumberland.
 
Ik ben in Wales geboren, woon nu in Nederland, maar ga er nog regelmatig heen om familie op te zoeken.

Als iemand plannen heeft kan ik het gebied rond The Vallys (zuid-wales) en Horshire Pass (noord-Wales) aanbevelen!
Echt prachtig rijden daarzo
Zorg alleen wel dat je in de zomer gaat als je nog een beetje kans op lekker weer wilt meemaken:)
 
Waar woon je ergens in Schotland? M'n oom heeft zo'n anderhalf jaar in Dunfermline gewoond. Erg mooie omgeving in Schotland

Motherwell (Lanarkshire), iets ten oosten van Glasgow. Schotland is idd erg mooi, alleen jammer van de mensen die er wonen en van het slechte klimaat. In de zomer wel goddelijk voor motorrijden als het weer meezit ivm geen politie en waanzinnige stuurwegen.

Boowah, ik woon bijna 7 jaar in Engeland, betaal voor 6 voertuigen belasting aan die DVLA en zie nu pas voor de eerste keer deze link :+
Mooi materiaal inderdaad 8-)
Er zijn veel mooie gebieden om te rijden, zelf wonen we in de Cotswolds / Gloucestershire wat voornamelijk bekend is bij beroemde artiesten en royalty die er hun 2e en 3e huizen hebben maar verder minder bekend is dan b.v. Devon / Wales / Corwall / Peak & Lake districtdat 's zomers nogal druk kan zijn. Ook onverwacht mooi is Lancashire, Yorkshire en Northumberland.

Zit je toevallig ook op BCF of visordown?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in Wales geboren, woon nu in Nederland, maar ga er nog regelmatig heen om familie op te zoeken.

Als iemand plannen heeft kan ik het gebied rond The Vallys (zuid-wales) en Horshire Pass (noord-Wales) aanbevelen!
Echt prachtig rijden daarzo
Zorg alleen wel dat je in de zomer gaat als je nog een beetje kans op lekker weer wilt meemaken:)

En als ik nou naar Brecon en omgeving ga?
Groet,Fred.
 
Terug
Bovenaan Onderaan