Motorzaak sloopt demper, of toch niet?

\

Modbreak:

TS vraagt wat jullie zouden doen in zo'n geval en noemt nergens de naam van de zaak. Dat de monteur in kwestie zich hier alsnog meldt is zijn eigen keus. Ik zie geen reden voor een slotje, afgezien van het agressieve gedrag van sommigen hier, maar die merken vanzelf wanneer zij een grens zijn overschreden als ze niet meer op het forum kunnen.\

_O- :}
 
haha, gó grandia...


nee idd...

helemaal met grandia eensch,

goed, mijn mening?
het is natuurlijk een behoorlijke "beun-methode" die prima is voor sjefke op de hoek, maar als een serieuze zaak dergelijke werkzaamheden uitvoert... tja...
als een zaak nu slechts het advies geeft dat een motoreigenaar dit ZELF als noodoplossing, of als kostenbesparende oplossing toepast is het wat anders...

als de eigenaar van de motorfiets met het geleverde "werk" genoegen neemt... prima...
maar het feit dat hij navraag doet wat vrienden er van vinden zegt eigelijk genoeg.
beter was geweest deze klant te adviseren, en het broddelwerk aan hemzelf over te laten....

overigens,
het gat had zowiezo iets netter gemaakt kunnen zijn. bovendien, de meeste monteurs die ik ken leveren goed afgewerkt werk of anders liever helemaal géén werk af. precies om deze reden natuurlijk..

dat een klant een motozaak verzoekt om de meest kostebesparende optie is i.m.h.o. natuurlijk aan de orde van de dag. het is dan aan de motorzaak om OF een proffesionele oplossing te maken(in dit geval een net rond gat maken al voldoende denk ik), of de klant weg te sturen met het advies zelf maar een beitel in zijn uitlaat te rossen... op die manier kan nooit de zaak verweten worden broddelwerk afgeleverd te hebben....

ik vind de in verdedeging schietende monteur hier dan ook erg veelzeggend....
(ook al begrijp ik de reactie wel, het getuigd niet van een professionele klantgerichte instelling.in dit geval schiet het door naar de klantgerichtheid, wat de professionaliteit schaadt, lastig te verwoorden dit....)

maarr, niet vergeten:.
kantekening is natuurlijk wel dat een monteur die meedenkt met de klant zijn portemonee een goede zaak is in beginsel... ;)

maar ik denk niet dat een tuner graag zou zien dat zijn handteking onder die demper zou staan... hij zou zich helemaal kapot schamen...

maargoed, als de klant blij is en de zaak is blij.. tja... dan is het goed... IK zou er niet blij mee zijn iig....
 
Laatst bewerkt:
Gaat om mijn bedrijf

Ik lees veel dat je afgeeft op beunhazen en dat mensen beter naar een bedrijf kunnen gaan; dit oogt als prutswerk en zou voor mij een reden zijn om naar een beun te gaan die er meer aandacht aan besteedt. ;)
 
:^

het klinkt wat lullig, maar idd... het niveau van het geleverde werk is erg laag..
nogmaals, als dit het niveau is wat de klant vroeg... prima...

je kan dan wel een prima monteur zijn, met veel verstand van zaken...
maar afgeven op beunhazen, en zelf als een beunhaas werken rijmt natuurlijk niet.
dat het een effectieve goedkope oplossing is klopt... maar dit zijn nou net de dingen waarop de "echte monteur" om wordt geadviseerd om dit soort shit te voorkomen

maar als iemand het aan mij zou vragen of ik dit met zijn uitlaat wilde doen? echtnie!
daar brandt ik mn vingers nie aan...

zo zie je maar dat je snel als zaakeigenaar aan de schandpaal hangt. en terecht...
dat is namelijk iets wat je je moet realiseren als je een eigen zaak runt....
dit zorg ervoor dat je als zaakeigenaar altijd je best moet blijven doen je klanten naar eer en geweten goed te helpen.
dat dit soms in je nadeel werkt, dat is een risico van het vak ;)
 
Laatst bewerkt:
Slechte monteur , slordig werk ! Aan de demper ligt het niet , deze zal voor dit type motor zijn . Probleem is de afstelling voor deze demper . maat grotere stationair sproeier , als die er in geperst is groter maken met speciaal sproeier ruimertje , en een maat grotere hoofdsproeier , dan zal na stationair toerental afstellen het probleem opgelost zijn denk ik .
 
Ik heb net contact gehad met de eigenaar van de betreffende motor.
Hij wist van niets en ik was eigenlijk vergeten dat hij zelf dat gat in de db killer had gemaakt.
Maar dat is alweer 8 maanden geleden .
En daarna heeft hij er nog een nieuw luchtfilter in gezet en het probleem was helemaal uit de wereld.
Zo zie je maar weer wat een verhaal een eigen leven kan gaan leiden.
Dus ts die zelf fietsenmaker van beroep is heeft zijn frustraties een beetje lopen botvieren hier omdat hij niet echt welkom is op die motorclub.
De eigenaar vertelde mij net ook dat dat gat in die killer bij aankoop eral in zat en hij heeft zelf de randjes eraf gehaald.
Leek mij ook sterk dat ik dat gedaan zou hebben, maar ook ik kan er wel eens naast zitten.
Dus mopelijk komen er nog enkele stekende en wijze woorden hier van de kenners.
Maar gelukkig is de eigenaar nog seeds blij met mij.
 
Ik heb net contact gehad met de eigenaar van de betreffende motor.
Hij wist van niets en ik was eigenlijk vergeten dat hij zelf dat gat in de db killer had gemaakt.
Maar dat is alweer 8 maanden geleden .
En daarna heeft hij er nog een nieuw luchtfilter in gezet en het probleem was helemaal uit de wereld.
Zo zie je maar weer wat een verhaal een eigen leven kan gaan leiden.
Dus ts die zelf fietsenmaker van beroep is heeft zijn frustraties een beetje lopen botvieren hier omdat hij niet echt welkom is op die motorclub.
De eigenaar vertelde mij net ook dat dat gat in die killer bij aankoop eral in zat en hij heeft zelf de randjes eraf gehaald.
Leek mij ook sterk dat ik dat gedaan zou hebben, maar ook ik kan er wel eens naast zitten.
Dus mopelijk komen er nog enkele stekende en wijze woorden hier van de kenners.
Maar gelukkig is de eigenaar nog seeds blij met mij.


niet echt geruststellend dat je niet weet wat je doet/gedaan hebt.....

Maar ben het wel met je eens belangrijkste is dat je klanten blij zijn met jou, je service en je werk.
 
niet echt geruststellend dat je niet weet wat je doet/gedaan hebt.....
Weet jij nog wat je drie maanden geleden op je boterham deed?

Ik neem aan dat KB meer motoren dan boterhammen door z'n handen krijgt en dan vergeet je vast wel eens wat je aan een motor hebt gedaan.

Sterker nog! Als je het allemaal kan onthouden, kun je beter met black jack je geld gaan verdienen.

Alleen als je slaapt maak je geen fouten Dopey :')
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net contact gehad met de eigenaar van de betreffende motor.
Hij wist van niets en ik was eigenlijk vergeten dat hij zelf dat gat in de db killer had gemaakt.
:?

errrrr. ja nu ben ik het kwijt... het doet er ook niet toe of jij schuld hebt ofnie, mijn mening blijft staan dat zoals het verhaal geschetst is, het niet hoort...
het is dan ook geen persoonlijke aanval van mijn kant iig
Maar dat is alweer 8 maanden geleden .
En daarna heeft hij er nog een nieuw luchtfilter in gezet en het probleem was helemaal uit de wereld.
Zo zie je maar weer wat een verhaal een eigen leven kan gaan leiden.
dat is zowiezo een waarheid als een koe... met dat in het achterhoofd moet je ook je zaak runnen ;)
Dus ts die zelf fietsenmaker van beroep is heeft zijn frustraties een beetje lopen botvieren hier omdat hij niet echt welkom is op die motorclub.
achja... dat ik en neimand hier op het forum weten. en moeten we uitgaan van het verhaal wat hier wordt neergezet... ik neem dan ook ALLES wat een waardeoordeel inhoud met een korrel zout.. en fundeer mijn conclusie liever op eigen ervaringen.
WEL ben ik wat voorzichtiger met zaken en mensen waar regelmatig negatieve geluiden vandaan komen natuurlijk.
De eigenaar vertelde mij net ook dat dat gat in die killer bij aankoop eral in zat en hij heeft zelf de randjes eraf gehaald.
Leek mij ook sterk dat ik dat gedaan zou hebben, maar ook ik kan er wel eens naast zitten.
_O-

hja zeg, je schiet eerst in de verdediging vanwege een lomp gemaakt gat in een killer...
daarna blijkt dat je dat niet zelf gedaan hebt?
dan kun je ons ook niet kwalijk nemen dat er kritiek geleverd werdt ;)
Dus mopelijk komen er nog enkele stekende en wijze woorden hier van de kenners.
Maar gelukkig is de eigenaar nog seeds blij met mij.

en zo hoort het ook, uiteindelijk draait het om de relatie tussen klant en zaak...
maar goed om te horen dat het allemaal een hoop gebakken lucht blijkt.. O-)
 
Weet jij nog wat je drie maanden geleden op je boterham deed?

Ik neem aan dat KB meer motoren dan boterhammen door z'n handen krijgt en dan vergeet je vast wel eens wat je aan een motor hebt gedaan.

Sterker nog! Als je het allemaal kan onthouden, kun je beter met black jack je geld gaan verdienen.

Alleen als je slaapt maak je geen fouten Dopey :')


boterham nee, wat ik met klanten afspreek JA ZEKER WEL dat is namelijk datgene wat het mogelijk maakt mijn boterham te betalen.

Dat je niet alles kunt onhouden ben ik met je eens maar als je niet meer weet wat je gedaan hebt sorry...

De motor zaken waar ik tot nu toe ben geweest wisten altijd wat ze aan mijn motor hebben gedaan en dat waren niet altijd kleine zaken.

Je redenatie gaat in mijn beleving niet op..Leuk dat je hem wilt beschermen dat dan weer wel ;)
 
boterham nee, wat ik met klanten afspreek JA ZEKER WEL dat is namelijk datgene wat het mogelijk maakt mijn boterham te betalen.

Dat je niet alles kunt onhouden ben ik met je eens maar als je niet meer weet wat je gedaan hebt sorry...(hij kan zich wel herrineren dat hij een nieuw luchtfilter heeft gezet maar het gat niet??? beetje selectief dan vind je ook niet)

De motor zaken waar ik tot nu toe ben geweest wisten altijd wat ze aan mijn motor hebben gedaan en dat waren niet altijd kleine zaken.

Je redenatie gaat in mijn beleving niet op..Leuk dat je hem wilt beschermen dat dan weer wel ;)

hmmm jezelf quoten als je, wilt editten is dan weer minder handig...maar zoals ik wilde zeggen. Hij kan zich wel het luchtfilter herinneren maar niet of hij het gat gemaakt heeft of niet.
Dat is natuurlijk raar.

Maar nogmaals ik geef geen waarde ordeel over zijn, persoon, werk of service. Zou zomaar de beste motorzaak van Nederland kunnen zijn. Ik ben er nooit geweest. Ik reageer slecht op wat hij schrijft en wat op mij vreemd over komt.
 
Laatst bewerkt:
Wow wat een reacties,

1 ik vroeg me af wat doet JIJ als in de MFer in zo een geval, bel je je rechtsbijstand, rij je er met de mf knokploeg heen of doe je niks.

ik noem geen namen en verwacht ook geen oplossing, ik heb de beste man geadviseerd om terug te gaan maar dit zag hij niet zitten, de eigenaar is opzoek gegaan naar een andere motorzaak om het probleem op te lossen.

2 het verbaast mij dat iemand opstaat en claimt het betreffende gat te hebben gemaakt
en vervolgens weer afwijst. zoiets vergeet je toch niet ?,
 
'Motorzaak sloopt demper' > 'Motorzaak sloopt demper, of toch niet?'

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van TS in deze.
 
Wow wat een reacties,

1 ik vroeg me af wat doet JIJ als in de MFer in zo een geval, bel je je rechtsbijstand, rij je er met de mf knokploeg heen of doe je niks.
daar heb je duidelijk antwoord op :+
ik noem geen namen en verwacht ook geen oplossing, ik heb de beste man geadviseerd om terug te gaan maar dit zag hij niet zitten, de eigenaar is opzoek gegaan naar een andere motorzaak om het probleem op te lossen.
dit is dan weer vreemd...
i quote:
Ik heb net contact gehad met de eigenaar van de betreffende motor.
Hij wist van niets en ik was eigenlijk vergeten dat hij zelf dat gat in de db killer had gemaakt.

waar een heeeeeel ander beeld mee wordt geschets...
dus zeg het maar wie van jullie 2en loopt hier uit zijn nek te lullen??
2 het verbaast mij dat iemand opstaat en claimt het betreffende gat te hebben gemaakt
en vervolgens weer afwijst. zoiets vergeet je toch niet ?,

er verbaast mij wel meer... :+

ik ga ff voor de F5 zitten hier :P
 
Wow wat een reacties,

1 ik vroeg me af wat doet JIJ als in de MFer in zo een geval, bel je je rechtsbijstand, rij je er met de mf knokploeg heen of doe je niks.

ik noem geen namen en verwacht ook geen oplossing, ik heb de beste man geadviseerd om terug te gaan maar dit zag hij niet zitten, de eigenaar is opzoek gegaan naar een andere motorzaak om het probleem op te lossen.

2 het verbaast mij dat iemand opstaat en claimt het betreffende gat te hebben gemaakt
en vervolgens weer afwijst. zoiets vergeet je toch niet ?,


De eigenaar had bij hem om de hoek een luchtfilter gehaald omdat ik die niet op voorraad had liggen.
Na die tijd is hij nog een keer langs geweest en nergens over gehad.
En de eigenaar was trouwens niet zo erg positief te spreken over de persoon ts, maar dat is niet mij zaak.
Verder mag iedereen denken wat ze willen denken, want iedereen weet het toch altijd beter.
Natuurlijk kan ik niet alles onthouden en daarom heb ik ook een factueren bestand waar alles op en in staat wat ik allemaal heb gedaan.
Kon die uitlaat ook niet vinden, maar wel dat ik het luchtfilter niet had liggen.
En ik heb ook niet veel zin om mij zelf hier te gaan verdedigen, dat is zinloos, want alleen de echte specialisten zitten hier op mf.
Heren ga lekker door zo dan wordt het een stuk gezelliger.
 
niet echt geruststellend dat je niet weet wat je doet/gedaan hebt.....

_O-

Ik weet het van vorige week al niet meer zonder in mijn agenda te kijken. Heb je een idee hoeveel motorfietsen een prof per week in zijn vingers heeft?
 
Laatst bewerkt:
_O-

Ik weet het van vorige week al niet meer zonder in mijn agenda te kijken. Heb je een idee hoeveel motorfietsen een prof per week in zijn vingers heeft?


ja...weet ik.
En nogmaals de zaken waar ik kom weten precies wat ze aan mijn motor gedaan hebben.

niet als ik bel, maar als ik er daadwerkelijk sta geen enkel probleem.

Zo heb ik het zelf ook, als ik iemand zie weet ik echt wel wat ik afgesproken heb of gedaan heb voor die persoon.

Dat jij het niet kan betekend natuurlijk niet dat, dat de standaard is. Ik vind het belangrijk dat bij een zaak mensen werken die het wel weten. Geeft mij vertrouwen in de zaak.

Persoon waar ik nu mijn spullen haal weet bij het noemen van alleen mijn voornaam al wie ik ben en welk merk, type en BJ motor ik heb. Weet precies wat er aan mijn motor is gebeurd dit jaar en vorig jaar. (en dat is bepaald geen kleine zaak)
Dacht eerst dat ik er teveel geld uitgaf maar blijkbaar weet hij het van meerdere want ik hoor meer mensen om mij heen waarvan hij het weet.

Dat jij het niet weet zegt dus iets over jou, niet over de verwachting die ik van een zaak heb.

En nogmaals wil ik benadrukken dat ik op geen enkele wijze een waarde oordeel geef over de hier besproken zaak.
 
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van de eigenaar van de motor. Dus niet het verhaal wat Kevinblade vertelt, niet het verhaal van wat topicstarter hier vertelt maar echt het verhaal van de eigenaar zelf. Dat ie zelf hier getypt heeft.

Vooralsnog geen zin om popcorn te halen, maar het is wel een popcorntopic geworden :)

Overigens vind ik het wel ietwat vreemd dat KB in eerste instantie dacht dat hij het gat heeft gemaakt. Het lijkt me dat je dat soort specifieke dingen wel moet herinneren Het lijkt me geen standaardwerkje wat je dagelijks doet.
 
Laatst bewerkt:
Wow wat een reacties,

1 ik vroeg me af wat doet JIJ als in de MFer in zo een geval, bel je je rechtsbijstand, rij je er met de mf knokploeg heen of doe je niks.

ik noem geen namen en verwacht ook geen oplossing, ik heb de beste man geadviseerd om terug te gaan maar dit zag hij niet zitten, de eigenaar is opzoek gegaan naar een andere motorzaak om het probleem op te lossen.

2 het verbaast mij dat iemand opstaat en claimt het betreffende gat te hebben gemaakt
en vervolgens weer afwijst. zoiets vergeet je toch niet ?,


Als jij nou iets neerzet wat op waarheid berust.
Maar het tegendeel blijkt.

Volgens mij lees jij graag over feiten heen die de verdedigende partij hier neer zet.
De monteur heeft dit gat niet zelf gemaakt!
Deze heeft met eigenaar contact gehad....en wat blijkt...
de eigenaar zelf heeft naar zijn zeggen, dit gat gefabriceerd.


Jouw reactie graag!
 
Laatst bewerkt:
Als jij nou iets neerzet wat op waarheid berust.
Maar het tegendeel blijkt.

Volgens mij lees jij graag over feiten heen die de verdedigende partij hier neer zet.
De monteur heeft dit gat niet zelf gemaakt!
Deze heeft met eigenaar contact gehad....en wat blijkt...
de eigenaar zelf heeft naar zijn zeggen, dit gat gefabriceerd.


Jouw reactie graag!


En doe daarbij ook maar gelijk de reden waarom je dit, als het 8 maanden terug al is gebeurd, je afvraagt? En dan ben ik ook wel benieuwd wat de eigenaar nu eigenlijkheeft verteld over dat gat, hoe die is ontstaan, enz.
 
ja...weet ik.
En nogmaals de zaken waar ik kom weten precies wat ze aan mijn motor gedaan hebben.

niet als ik bel, maar als ik er daadwerkelijk sta geen enkel probleem.

Zo heb ik het zelf ook, als ik iemand zie weet ik echt wel wat ik afgesproken heb of gedaan heb voor die persoon.

Dat jij het niet kan betekend natuurlijk niet dat, dat de standaard is. Ik vind het belangrijk dat bij een zaak mensen werken die het wel weten. Geeft mij vertrouwen in de zaak.

Persoon waar ik nu mijn spullen haal weet bij het noemen van alleen mijn voornaam al wie ik ben en welk merk, type en BJ motor ik heb. Weet precies wat er aan mijn motor is gebeurd dit jaar en vorig jaar. (en dat is bepaald geen kleine zaak)
Dacht eerst dat ik er teveel geld uitgaf maar blijkbaar weet hij het van meerdere want ik hoor meer mensen om mij heen waarvan hij het weet.

Dat jij het niet weet zegt dus iets over jou, niet over de verwachting die ik van een zaak heb.

En nogmaals wil ik benadrukken dat ik op geen enkele wijze een waarde oordeel geef over de hier besproken zaak.
Het zegt over mij dat ik een slecht geheugen heb, dat weet en daarom dingen opschrijf.
Jij maakt een fout door te denken dat als iemand een goed geheugen heeft, dat ook een goed bedrijf moet zijn. Ik ken mensen met een fotografisch geheugen, die totaal niets kunnen met gereedschap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan