Normaal start je een Piaggio zonder gas te geven. Als dat niet lukt is er iets mis.
Ik denk niet dat er iets mis is met je benzinepomp want dan zou hij ook problemen hebben bij het rijden.
Je hebt ergens een probleem met de stationair-regeling. Maar ik begrijp uit je verhaal dat het lampje van motorstoring niet aan gaat, dus is er niets mis met de werking van injectie of sensoren en dergelijke.
Het klinkt alsof je ergens wat valse lucht aanzuigt in je inlaatcircuit, alsof er ergens tussen je gasklep en de inlaatklep een klein lekje zit. Misschien een spanband ergens die niet goed aangedraaid is of een pakking die wat lekt, zoiets.
Bij stationair staat je gasklep helemaal dicht en trekt je motor de hoogste onderdruk. Zit er een lekje dan zal je daar het meeste last van hebben bij stationair. De motor zuigt teveel lucht voor de brandstof die de injectie geeft. Geef je gas en na wat proberen dan pomp je wat meer benzine in de inlaat en slaat ie wel aan maar door het teveel aan lucht gaat ie naar een te hoog toerental, tot de brandstof op is en hij weer stilvalt. Eenmaal aan het rijden staat je gasklep deels of helemaal open en geeft dat lekje minder tot geen hinder. Dus een groot lekje zal het niet zijn.