Piaggo mp3 500 valt soms uit

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeiedag, ik heb een mp3 500 uit 2014 met een malossi vario en koppeling en een powercommander erop van malossi, en uitlaat leovince, nou heb ik sinds kort af en toe dat als ik richting een rotonde gas los laat en bijna tot stilstand kom dan weer gas geef dat ie afslaat en ik krijg hem daarna weer gelijk gestart en kan gewoon verder rijden, hij heeft onlangs gewoon ze kleine beurt gehad vebruikt geen olie, ik krijg ook geen storings lampjes die aan gaan, heb het ook soms als ik hem voor het eerst start dat ie dan afslaat waarna ik hem daarna gewoon aan krijg, hij rijd verders ook goed maar vind dit wel vaag zeg maar
 
zit een sterkere koppeling in met wat sterkere veren, maar dan zou ie dat constant moeten hebben lijkt me? Want hij doet het sporadisch dat ie dus afslaat met gas los dan weer willen oppakken
 
zit een sterkere koppeling in met wat sterkere veren, maar dan zou ie dat constant moeten hebben lijkt me? Want hij doet het sporadisch dat ie dus afslaat met gas los dan weer willen oppakken
Als je dat probleem hebt, voel je dan dat de koppeling loskomt en de motor naar stationair gaat?
 
Ik geloof van niet, maar ik hou het even in de gaten, dat is dus het vage hij heeft het zo af en toe niet altijd
 
Ik geloof van niet, maar ik hou het even in de gaten, dat is dus het vage hij heeft het zo af en toe niet altijd
Hou dat in de gaten. Ergens rond 20 km/h zou de koppeling moeten loskomen. Je voelt dat: je hebt dan geen motorrem meer en de motor gaat naar stationair. Als dat af en toe niet gebeurt dan is er iets mis met de koppeling.
 
Het hoeft de koppeling niet te zijn.
Ik had iets gelijkaardig met de Beverly 300, in het begin.
Die kon soms en zeker als hij nog koud was een beetje bokken bij vertragen naar stilstand. De motor werd tot onder zijn stationair geduwd. Maar stilvallen heeft ie wel nooit gedaan.
Bleken de achterste poelies in de aandrijving te zijn. Die verschoven niet meer vlot, wellicht door te lang stil te staan.
Bij de eerste onderhoudsbeurt werd dat opgelost en nooit meer problemen mee gehad.
 
Dr Pulley er in ipv malossi malossi gebruikt 15 gr is te licht waar door die in wezen verzuipt omdat die wel benzine krijgt voor de hogere toeren
 
zit 16 gram in ipv de 15 die idd te hoogtoerig was vond ik zelf, nu rijd ie daar wel lekker mee, heb sinds het voorval niet meer dat ie uitviel, hij ontkoppelt ook gewoon normaal maar ik hou het in de gaten
 
als het een echte 2014 is!!! Dus abs asr is 16 zelfs nog veelste licht zit standaard 25 gram in moet je voor minimaal 21 gr gaan
is het nog de eerste Gen met kofferbak t/m bouwjaar 2013 dan zit er standaard 21 gr in
 
als het een echte 2014 is!!! Dus abs asr is 16 zelfs nog veelste licht zit standaard 25 gram in moet je voor minimaal 21 gr gaan
is het nog de eerste Gen met kofferbak t/m bouwjaar 2013 dan zit er standaard 21 gr in
Dat snap ik, waarom worden dit soort kitjes dan verkocht? Lijkt mij dat malossi wel weet wat ze doen zeg maar
 
is het vervelende bokken wat ze hebben ook weg met 21 gram dan? dat getril zeg maar
 
met dr pulley is ge bok zowiezo weg en gaat minder toeren maken malossi is niet meer wat het geweest is
Neem de vario van malossi deze is lichter dus ook dunner waarrdoor ze veel minder lang mee gaan , de standaard vario heeft de zelfde glijbaan hoek alleen betere kwaliteit dikker materiaal

Malossi test volgens mij 1 type bijvoorbeeld een bev 500 of ze gebruiken misshien nog de waardes van de X9 500 een 460cc!!!
en gaan er volgens mij dan van uit dan van uit dat het dan voor elke piaggio groep 500 geldt terwijl piaggio zelf verschillende gwichten gebruikt
 
Gaat maandag een orginele vario in met drukveer en 21 gram ipv de 25 die hij toen had
Waarschijnlijk draait ie dan ook rustiger als ik 120 130 rij
 
Zit erin heb ook de voorste poulie laten vervangen zat een groef in, rijd veel rustiger nu rond de 50 en de 100 en rond de 120 gaat ie richting de 6 duizend a 6100 toeren met 21 gram, witte drukveer zit er nog wel in dat kon gewoon zei die monteur
 
met dr pulley is ge bok zowiezo weg en gaat minder toeren maken malossi is niet meer wat het geweest is
Neem de vario van malossi deze is lichter dus ook dunner waarrdoor ze veel minder lang mee gaan , de standaard vario heeft de zelfde glijbaan hoek alleen betere kwaliteit dikker materiaal

Malossi test volgens mij 1 type bijvoorbeeld een bev 500 of ze gebruiken misshien nog de waardes van de X9 500 een 460cc!!!
en gaan er volgens mij dan van uit dan van uit dat het dan voor elke piaggio groep 500 geldt terwijl piaggio zelf verschillende gwichten gebruikt
als ik eventueel dr pulley erin zou doen hoeveel gram zou ik moeten hebben? orgineel hebben ze 25,1 gram, en je moet 10% eronder zitten zeggen ze
 
Zit erin heb ook de voorste poulie laten vervangen zat een groef in, rijd veel rustiger nu rond de 50 en de 100 en rond de 120 gaat ie richting de 6 duizend a 6100 toeren met 21 gram, witte drukveer zit er nog wel in dat kon gewoon zei die monteur
En dat stilvallen heb je niet meer gehad?
 
vraag me alleen af of dr pulley hem nog iets beter laat rijden, ik vroeg een bedrijf of ze het verkopen maar ze zeggen dat het niet echt resultaten geeft hun werken eerder met malossi of j costa of orgineel
 
OK, hij ontkoppelt nu zoals het hoort. Dat betekent dat je probleem opgelost is?

Of hij beter rijdt met malossi of dergelijke dan wel origineel is een kwestie van wat je definiëert als "beter rijden".
Wat is voor jou "beter rijden"?
 
Terug
Bovenaan Onderaan