MP3 aanschaffen

Drentsche

Rookie
25 okt 2015
7
31
Hallo,
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest.
Maar ik ben er wel redelijk uit dat ik een mp3 piaggio wil aanschaffen.

Hebben jullie tips of adviezen waar ik op moet letten ??

Ik dacht zelf aan een 400 dat lijkt me een goeie middenweg.
Ik moet alles aanschaffen dus ook een helm en kleding.
Vandaar dat ik wel een beetje op de prijs let.

Groetjes
 
Arjan Brouwe in Putten heeft heel veel keuze, nieuw en gebruikt. En ook kleding, enz. (nieuw). Wie weet heb je er wat aan, iig succes.
 
Waarom specifiek een mp3? Heb je geen A rijbewijs? Anders lijkt mij een motorscooter of een ‘gewone’ motor de betere keuze. Vind het eerlijk gezegd een beetje een net niet motor.
 
Waarom een MP3? Haal dan je motorrijbewijs en haal een echte motor of motorscooter.

Boven de +-30km/u boeit het toch niet meer of je 1 groter wiel of 2 kleine wieltjes hebt. En dan heb je ook een stuk meer keuze qua motorscooters / motoren.
 
Waarom een MP3? Haal dan je motorrijbewijs en haal een echte motor of motorscooter.

Boven de +-30km/u boeit het toch niet meer of je 1 groter wiel of 2 kleine wieltjes hebt. En dan heb je ook een stuk meer keuze qua motorscooters / motoren.
Plus dat je leert motorrijden in geval je je rijbewijs nog niet hebt… niet geheel onbelangrijk. En als je je rijbewijs wel hebt snap ik t helemaal al niet…
 
Nou ik heb geen motor rijbewijs en ook geen behoefte om te halen.
Ik vind die mp 3 een leuke motor en kan me eigenlijk weinig schelen wat de zogenaamde “echte” motor mensen er van vinden.

Ik vroeg of er mensen zijn die mij advies over de aanschaf zouden kunnen zijn en niet om een mening over wel of geen rijbewijs halen en wat men vind van zo’n motor.
 
Volgens mij is de mening van het grootste gedeelte van motorforum al duidelijk. Zorg voor een motorrijbewijs en leer veilig motorrijden. Ik blijf het gevaarlijk vinden om zonder ervaring en kennis op een motor te rijden.

Wat betreft keuze. Een mp3 is voor motor begrippen wel een logge/trage machine met aanzienlijk hoge onderhoudskosten. Waarschijnlijk voldoet de 400 wel qua vermogen als je geen (les)ervaring hebt.
 
Wat @Mormello schrijft is wel een goeie opmerking:
Ga wel een paar motorrijlessen nemen als je je MP3 gekocht hebt.
Je MAG met je B rijbewijs erop rijden.
Maar je moet wel geleerd krijgen wat je plaats op de weg is, hoe je moet voorsorteren, hoe je bochten aansnijdt, hoe je blikvoering is.
 
Ik vind die mp 3 een leuke motor en kan me eigenlijk weinig schelen wat de zogenaamde “echte” motor mensen er van vinden.
Ik heb ook een motor gekocht waarvan het merendeel zegt...wat moet je er mee.
Nou... heerlijk rijden.
Ik koop niks om te showen aan de buren en heb niet de behoefte om een klein ego te compenseren met een grote motor.
Gewoon lekker kopen wat jij wil.
De tip om een paar lesjes te nemen is zeker wel verstandig...
Een motor/scooter/mp3 is wel wat anders dan een auto.
 
Kijk ook eens naar een Yamaha tricity.
Die schijnt kwalitatief beter te zijn dan de Piaggio.

Motortest - Yamaha Tricity 300 (2020)

Speciale datum

Voor mensen die hun autorijbewijs na 19 januari 2013 hebben behaald: helaas. Sinds die datum zijn er nieuwe regels in werking getreden. Driewielige voertuigen zoals deze Yamaha Tricity 300 vallen niet meer onder categorie B maar onder categorie A. Kortom: die mensen moeten een motorrijbewijs halen om op de Yamaha te mogen rijden.
 
Hallo,
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest.
Maar ik ben er wel redelijk uit dat ik een mp3 piaggio wil aanschaffen.

Hebben jullie tips of adviezen waar ik op moet letten ??

Ik dacht zelf aan een 400 dat lijkt me een goeie middenweg.
Ik moet alles aanschaffen dus ook een helm en kleding.
Vandaar dat ik wel een beetje op de prijs let.

Groetjes
Ik heb ooit op zo'n ding gereden en zo log vond ik hem niet. Wel lekker stabiel. 400cc is prima.

Let op het balhoofdstel, dat verslijt snel en is duur om te reviseren.
 
Ik heb ook een motor gekocht waarvan het merendeel zegt...wat moet je er mee.
Nou... heerlijk rijden.
Ik koop niks om te showen aan de buren en heb niet de behoefte om een klein ego te compenseren met een grote motor.
Gewoon lekker kopen wat jij wil.
De tip om een paar lesjes te nemen is zeker wel verstandig...
Een motor/scooter/mp3 is wel wat anders dan een auto.
Een serieuze reactie dan ff. Wat iemand eerder ook al aanhaalde + ervaring van mn broertje: Yamaha tricity is kwalitatief een stuk beter.
Ook prima andere opmerking, als je m aangeschaft hebt, neem een paar lessen. Het is echt anders dan auto rijden. Ik denk dat na de lessen met veel meer plezier kunt rijden.
 
Waar je op moet letten, koop geen afgetrapte ding waarvan bijv. de kappen een allegaartje zijn. Liever meer geld uitgeven bij een dealer dan eentje kopen ‘op een parkeerterrein’…..

Succes, en verder….gewoon opletten in het verkeer.
 
Wij hebben een tijdje een Peugeot Metropolis gehad, voor een 3 wieler best mooi ding, maar jezus, tis wel werken op zo'n ding , je moet hem wel een bocht in helpen en daarin houden. Trekt snel op maar ik vond de kleine voorwieltjes erg zwabberig ovver oneffenheden en met nat weer brak die toch snel uit van achter, Twas voor de vrouw maar ik heb hem ook een paar keer meegepakt, maar het is het net niet, qua rijden.
 
Ga wel een PAAR motorrijlessen nemen als je je MP3 gekocht hebt.
Je MAG met je B rijbewijs erop rijden.
Maar je moet wel geleerd krijgen wat je plaats op de weg is, hoe je moet voorsorteren, hoe je bochten aansnijdt, hoe je blikvoering is.
Waarom een PAAR motorlessen nemen.

Ik heb ik mijn leven maar 1 motorrijles gehad.
(en mss had ik die ook nog wel kunnen overslaan?)
Daarna examen en roze papiertje.

Ik heb toch al heel veel gezien in Europa op 2 wielen.
Altijd GOED gegaan!
 
Waarom een PAAR motorlessen nemen.

Ik heb ik mijn leven maar 1 motorrijles gehad.
(en mss had ik die ook nog wel kunnen overslaan?)
Daarna examen en roze papiertje.

Ik heb toch al heel veel gezien in Europa op 2 wielen.
Altijd GOED gegaan!
Ik heb helemaal geen motorrijles gehad, maar zo'n driewieler trekt toch ander publiek aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan