Muziek in je helm, afgeleid of niet

hier ook gewoon muziek via de Sena heerlijk , heb de navigatie wel op mute schrik me altijd het leplazerus als ze begint te schreeuwen over 500m LINKSSSSSSAFFFFFF.
Die Bitch staat vaak te luid idd... Had ik even zo goed thuis kunnen blijven...
Gelukkig kun je het volume op de Freecom per kanaal regelen... thuis heb ik daar ductape voor nodig :+
 
_HaV_Inderdaad alpine filters .Garmin met mp3 speler, heerlijke muziek er op gezet.
Alleen als het druk wordt en is ,doe ik de muziek even uit.
Inderdaad bij het stoplicht zit ik wel eens mee te deinen,dat de automobilisten denken dat ik niet lekker ben ,heb ik geen moeite mee.
Hoop dat ik nog lang gestoord mag blijven. :W
 
_HaV_Inderdaad alpine filters .Garmin met mp3 speler, heerlijke muziek er op gezet.
Alleen als het druk wordt en is ,doe ik de muziek even uit.
Inderdaad bij het stoplicht zit ik wel eens mee te deinen,dat de automobilisten denken dat ik niet lekker ben ,heb ik geen moeite mee.
Hoop dat ik nog lang gestoord mag blijven. :W
Laat iedereen maar denken....

ik weet zo ook wel dat geestelijk... euh... of was het nou prettig gestoord ben... nah... als het maar een naam heeft toch :? :+
 
Ondertussen een paar weken en ervaringen verder met muziek in de helm. Afstandsbediening een handzaam plekje gegeven en het SD kaartje in de Garmin flink gevuld met MP3 bestanden.

Niet te hard zetten en met oordopjes in geeft de beste ervaring.

Nooit gedacht dat een muziekje onderweg me zou motiveren om vaker de Alpine Motosafe oordopjes in te doen :]
 
Muziek? Ik heb een Duc. Maar als je een Japanse of Duitse motor hebt snap ik het wel.

Mooi om te zien, geluid niet om aan te horen van de Italianen. Maakt ook nog wel uit wat voor uitlaat je eronder hebt zitten. Maar ieder zijn ding.
Het geluid is sowieso vervormd aangezien je erop zit met een helm dan iemand die er bijvoorbeeld langsloopt. Dus dat boeit mij niet zo.

Zonder muziek vind ik het btw best saai, en heb best een luide motor. Op een of andere manier wen je er aan, ookal komt er nogal wat geluid vandaan (vooral op snelweg). Dus heb laatst een setje gekocht zodat ik weer muziek kan luisteren. Maar ik ben dan ook iemand die op straat ook met dopjes in de oren loopt.
 
Was meer een plaagstootje, ook met m'n Yamaha heb ik nooit met muziek gereden. Ik hou van de focus die ik op de motor heb, bijna een soort mindfulness :)
 
Was meer een plaagstootje, ook met m'n Yamaha heb ik nooit met muziek gereden. Ik hou van de focus die ik op de motor heb, bijna een soort mindfulness :)

Ducs zijn altijd kapot ;)

Motor rijden is voor mij ook bijna therapeutisch, als je het hebt over mindfulness. En met muziek nog net een stukje meer:P
 
Soms rijd ik met klassieke muziek; meestal zonder. Het leidt toch een beetje af, maar op saaie stukken is het wel prettig.
 
Gisterenavond weggegaan met FM radio muziek in mijn helm maar onderweg irriteerde mij en dus uitgezet...maar soms best aangenaam onderweg en mn saaie stukken maar gelukkig kom ik die niet zo vaak tegen.
 
Hangt beetje van omgeving en reis(ervaring) af. Hier in NL heb ik zelden muziek aan, op vakantie regelmatig maar zelden/nooit in een stad of drukke omgeving.
 
Geen muziek,nooit op de motor,ik wil alles horen ,vindt ik prettig ,navmens af en toe is meer dan genoeg als t al nodig is.
 
Ik gebruikte altijd Alpine Motosafe icm helmspeakers (Shoei GT Air).

Ben daar toch mee gestopt, vanwege de simpele reden dat die helmspeakers plus telefoon beide op max volume moeten staan moet het boven windgeruis uit komen, ondanks de Alpine oordopjes met filters. Dat is op de snelweg alsnog niet ideaal en als je zachter rijdt merk je waar je oren dus aan blootgesteld worden: belachelijk harde muziek. Daarom dus zelf de conclusie getrokken: dit is echt niet ok.

Zelf eerst nog zitten zoeken naar andere helmspeakers die zuiverder waren, zoals die van JBL die bij Cardo zitten, maar helaas blijf je dan uiteindelijk met hetzelfde euvel zitten.

Dus nu proef op de som genomen door flink wat geld uit te geven aan geluidswerende c.q. noise canceling in-ear monitors. Deze worden in de prof. muziek industrie gebruikt. Heb de Shure SH215 a 90 euro. En ik moet zeggen na een dikke mand gebruik: absoluut perfect!
Muziek staat op standje zacht nog erg hard genoeg bij illegale snelheden, muziek klinkt fantastisch en je hoort alle geluidsniveaus en instrumenten, windruis hoor ik totaaaaaaal niet. Enige nadeel: geen filter, dus mocht er eens een ambulance met sirene achter mij zitten zal ik het wat minder snel horen/opmerken. Maar dat neem ik volledig voor lief. Je weet namelijk niet wat je mee maakt. En ja, het duurt iets langer om in te doen, maar die kabels gaan ook om je oorschelpen heen dus blijven stabiel zitten. Helmmuts aan en het blijf na 50 min snelweg met kijken e.d. nog perfect zitten.
Groot voordeel van deze monitors zijn de foam oordopjes: te vergelijken met die gele dopjes die je inknijpt en die in je oor uiteenzetten, gebeurd nu precies hetzelfde. Vandaar dus 40 dB demping.

Binnenkort de microfoon uit een headset verbinden met de Shure, zodat ik ook gewoon kan praten. Zal later wel foto's posten.
 
Ik gebruikte altijd Alpine Motosafe icm helmspeakers (Shoei GT Air).

Ben daar toch mee gestopt, vanwege de simpele reden dat die helmspeakers plus telefoon beide op max volume moeten staan moet het boven windgeruis uit komen, ondanks de Alpine oordopjes met filters. Dat is op de snelweg alsnog niet ideaal en als je zachter rijdt merk je waar je oren dus aan blootgesteld worden: belachelijk harde muziek. Daarom dus zelf de conclusie getrokken: dit is echt niet ok.

Zelf eerst nog zitten zoeken naar andere helmspeakers die zuiverder waren, zoals die van JBL die bij Cardo zitten, maar helaas blijf je dan uiteindelijk met hetzelfde euvel zitten.

Dus nu proef op de som genomen door flink wat geld uit te geven aan geluidswerende c.q. noise canceling in-ear monitors. Deze worden in de prof. muziek industrie gebruikt. Heb de Shure SH215 a 90 euro. En ik moet zeggen na een dikke mand gebruik: absoluut perfect!
Muziek staat op standje zacht nog erg hard genoeg bij illegale snelheden, muziek klinkt fantastisch en je hoort alle geluidsniveaus en instrumenten, windruis hoor ik totaaaaaaal niet. Enige nadeel: geen filter, dus mocht er eens een ambulance met sirene achter mij zitten zal ik het wat minder snel horen/opmerken. Maar dat neem ik volledig voor lief. Je weet namelijk niet wat je mee maakt. En ja, het duurt iets langer om in te doen, maar die kabels gaan ook om je oorschelpen heen dus blijven stabiel zitten. Helmmuts aan en het blijf na 50 min snelweg met kijken e.d. nog perfect zitten.
Groot voordeel van deze monitors zijn de foam oordopjes: te vergelijken met die gele dopjes die je inknijpt en die in je oor uiteenzetten, gebeurd nu precies hetzelfde. Vandaar dus 40 dB demping.

Binnenkort de microfoon uit een headset verbinden met de Shure, zodat ik ook gewoon kan praten. Zal later wel foto's posten.
Heb daar ook wel over gedacht, echter waar me tegenhoud is het feit dat je bijna al het geluid van buiten daadwerkelijk buitensluit.
Daarom zitten er in de betere oordoppen ook filters ;) ... Ja je hebt automatisch de muziek redelijk hard staan wanneer je speakers in de helm combineerd met oordoppen... maar vergeet niet, dat volume wordt grotendeels gedempt door de oordoppen, maar toch krijg je nog wat mee van buiten.

Ik heb wel gewerkt met 2 componenten rubberachtig materiaal om zelf doppen te maken, maar met bijna volledig afgesloten qua buitenwereld geluid voel ik me niet fijn. Paar keer een schrikmoment gehad toevallig waaronder een ambu die ik gemist had in mn spiegels... die merkte ik eigenlijk pas op bij passeren... voekt voor mij gewoon niet fijn / veilig.
 
Ik gebruikte altijd Alpine Motosafe icm helmspeakers (Shoei GT Air).

Ben daar toch mee gestopt, vanwege de simpele reden dat die helmspeakers plus telefoon beide op max volume moeten staan moet het boven windgeruis uit komen, ondanks de Alpine oordopjes met filters. Dat is op de snelweg alsnog niet ideaal en als je zachter rijdt merk je waar je oren dus aan blootgesteld worden: belachelijk harde muziek. Daarom dus zelf de conclusie getrokken: dit is echt niet ok.

Zelf eerst nog zitten zoeken naar andere helmspeakers die zuiverder waren, zoals die van JBL die bij Cardo zitten, maar helaas blijf je dan uiteindelijk met hetzelfde euvel zitten.

Dus nu proef op de som genomen door flink wat geld uit te geven aan geluidswerende c.q. noise canceling in-ear monitors. Deze worden in de prof. muziek industrie gebruikt. Heb de Shure SH215 a 90 euro. En ik moet zeggen na een dikke mand gebruik: absoluut perfect!
Muziek staat op standje zacht nog erg hard genoeg bij illegale snelheden, muziek klinkt fantastisch en je hoort alle geluidsniveaus en instrumenten, windruis hoor ik totaaaaaaal niet. Enige nadeel: geen filter, dus mocht er eens een ambulance met sirene achter mij zitten zal ik het wat minder snel horen/opmerken. Maar dat neem ik volledig voor lief. Je weet namelijk niet wat je mee maakt. En ja, het duurt iets langer om in te doen, maar die kabels gaan ook om je oorschelpen heen dus blijven stabiel zitten. Helmmuts aan en het blijf na 50 min snelweg met kijken e.d. nog perfect zitten.
Groot voordeel van deze monitors zijn de foam oordopjes: te vergelijken met die gele dopjes die je inknijpt en die in je oor uiteenzetten, gebeurd nu precies hetzelfde. Vandaar dus 40 dB demping.

Binnenkort de microfoon uit een headset verbinden met de Shure, zodat ik ook gewoon kan praten. Zal later wel foto's posten.
In mijn cardo set wordt het volume dynamisch geregeld. Dus als je harder gaat en er meer windgeruis komt gaat het volume omhoog. Bij lagere snelheden weer omlaag. Echt ideaal. En ik rij ook met Alpine oordoppen
 
Ik gebruik een bluetoothsetje van ali van maar liefst 15 euri, in de helm weggewerkt.
Werkt ook na duizenden km's nog steeds heel erg prima. 👍
 
Ik heb sinds een week een headset in mijn helm geplakt.

Op de snelweg hoor ik de muziek vaker niet dan wel. Zelfs met een volume booster app is het matig, maar los van de snelweg is het prima. De Flitsmeister bliepjes hoor ik altijd. Ook op de snelweg en daar was het mij meer om te doen.

De ervaring:
Ik ben wat meer afgeleid. Vergelijkbaar met in de auto een lekker muziekje aan. In principe ga ik er rustiger van rijden want als ik het op de snelweg wil horen dan moet ik minder hard rijden.

Voor het saaie woon/werk prima maar als ik voor de fun zal rijden wil ik gewoon lekker ongestoord mijn eigen motor horen. Het heeft wat, maar het ligt eraan waarom ik aan het rijden ben.


Zijn er mensen die met noise cancelling dopjes rijden en werkt dat tegen de windruis?

Ik rijd met schuimpjes en vraag mij af of in-ear headsets met noise cancelling de windruis (meer dan voldoende) tegenhouden.

Dan heb ik geen oordopjes nodig en klinkt de muziek nog beter. In theorie ideaal, maar hoe is de praktijk?
 
Ik heb sinds een week een headset in mijn helm geplakt.

Op de snelweg hoor ik de muziek vaker niet dan wel. Zelfs met een volume booster app is het matig, maar los van de snelweg is het prima. De Flitsmeister bliepjes hoor ik altijd. Ook op de snelweg en daar was het mij meer om te doen.

De ervaring:
Ik ben wat meer afgeleid. Vergelijkbaar met in de auto een lekker muziekje aan. In principe ga ik er rustiger van rijden want als ik het op de snelweg wil horen dan moet ik minder hard rijden.

Voor het saaie woon/werk prima maar als ik voor de fun zal rijden wil ik gewoon lekker ongestoord mijn eigen motor horen. Het heeft wat, maar het ligt eraan waarom ik aan het rijden ben.


Zijn er mensen die met noise cancelling dopjes rijden en werkt dat tegen de windruis?

Ik rijd met schuimpjes en vraag mij af of in-ear headsets met noise cancelling de windruis (meer dan voldoende) tegenhouden.

Dan heb ik geen oordopjes nodig en klinkt de muziek nog beter. In theorie ideaal, maar hoe is de praktijk?

Ik heb van die dopjes van alpine motosafe, dit is een verademing en ik rijd niet meer zonder! Vooral in combinatie met een muziekje.
 
Ik gebruik de Shoei Neotec 2 met ingebouwde Sena headset, rijd soms met en soms zonder De rubberen oordopjes in. Ik hoor de omgevingsgeluiden prima want volume is uiteraard aan te passen. En de ambu’s en politie hoor ik tegenwoordig grotendeels via Flitsmeister aan komen want die geeft een melding als er één in de buurt is.
Vind het rijden met een muziekje erbij heerlijk, vaak gewoon lekker een lounge muziekje erbij aan maar hangt ook wel af van de stemming of het soort ritje wat ik maak dan.
En ja dat meebewegen voor een stoplicht dat ken ik idd 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan