Zelfs die Harley hoor ik niet.Je hoort je blok toch toeren maken?
Of rijd je elektrisch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zelfs die Harley hoor ik niet.Je hoort je blok toch toeren maken?
Of rijd je elektrisch?
Die Bitch staat vaak te luid idd... Had ik even zo goed thuis kunnen blijven...hier ook gewoon muziek via de Sena heerlijk , heb de navigatie wel op mute schrik me altijd het leplazerus als ze begint te schreeuwen over 500m LINKSSSSSSAFFFFFF.
Laat iedereen maar denken...._HaV_Inderdaad alpine filters .Garmin met mp3 speler, heerlijke muziek er op gezet.
Alleen als het druk wordt en is ,doe ik de muziek even uit.
Inderdaad bij het stoplicht zit ik wel eens mee te deinen,dat de automobilisten denken dat ik niet lekker ben ,heb ik geen moeite mee.
Hoop dat ik nog lang gestoord mag blijven.
Muziek? Ik heb een Duc. Maar als je een Japanse of Duitse motor hebt snap ik het wel.
Was meer een plaagstootje, ook met m'n Yamaha heb ik nooit met muziek gereden. Ik hou van de focus die ik op de motor heb, bijna een soort mindfulness
Heb daar ook wel over gedacht, echter waar me tegenhoud is het feit dat je bijna al het geluid van buiten daadwerkelijk buitensluit.Ik gebruikte altijd Alpine Motosafe icm helmspeakers (Shoei GT Air).
Ben daar toch mee gestopt, vanwege de simpele reden dat die helmspeakers plus telefoon beide op max volume moeten staan moet het boven windgeruis uit komen, ondanks de Alpine oordopjes met filters. Dat is op de snelweg alsnog niet ideaal en als je zachter rijdt merk je waar je oren dus aan blootgesteld worden: belachelijk harde muziek. Daarom dus zelf de conclusie getrokken: dit is echt niet ok.
Zelf eerst nog zitten zoeken naar andere helmspeakers die zuiverder waren, zoals die van JBL die bij Cardo zitten, maar helaas blijf je dan uiteindelijk met hetzelfde euvel zitten.
Dus nu proef op de som genomen door flink wat geld uit te geven aan geluidswerende c.q. noise canceling in-ear monitors. Deze worden in de prof. muziek industrie gebruikt. Heb de Shure SH215 a 90 euro. En ik moet zeggen na een dikke mand gebruik: absoluut perfect!
Muziek staat op standje zacht nog erg hard genoeg bij illegale snelheden, muziek klinkt fantastisch en je hoort alle geluidsniveaus en instrumenten, windruis hoor ik totaaaaaaal niet. Enige nadeel: geen filter, dus mocht er eens een ambulance met sirene achter mij zitten zal ik het wat minder snel horen/opmerken. Maar dat neem ik volledig voor lief. Je weet namelijk niet wat je mee maakt. En ja, het duurt iets langer om in te doen, maar die kabels gaan ook om je oorschelpen heen dus blijven stabiel zitten. Helmmuts aan en het blijf na 50 min snelweg met kijken e.d. nog perfect zitten.
Groot voordeel van deze monitors zijn de foam oordopjes: te vergelijken met die gele dopjes die je inknijpt en die in je oor uiteenzetten, gebeurd nu precies hetzelfde. Vandaar dus 40 dB demping.
Binnenkort de microfoon uit een headset verbinden met de Shure, zodat ik ook gewoon kan praten. Zal later wel foto's posten.
In mijn cardo set wordt het volume dynamisch geregeld. Dus als je harder gaat en er meer windgeruis komt gaat het volume omhoog. Bij lagere snelheden weer omlaag. Echt ideaal. En ik rij ook met Alpine oordoppenIk gebruikte altijd Alpine Motosafe icm helmspeakers (Shoei GT Air).
Ben daar toch mee gestopt, vanwege de simpele reden dat die helmspeakers plus telefoon beide op max volume moeten staan moet het boven windgeruis uit komen, ondanks de Alpine oordopjes met filters. Dat is op de snelweg alsnog niet ideaal en als je zachter rijdt merk je waar je oren dus aan blootgesteld worden: belachelijk harde muziek. Daarom dus zelf de conclusie getrokken: dit is echt niet ok.
Zelf eerst nog zitten zoeken naar andere helmspeakers die zuiverder waren, zoals die van JBL die bij Cardo zitten, maar helaas blijf je dan uiteindelijk met hetzelfde euvel zitten.
Dus nu proef op de som genomen door flink wat geld uit te geven aan geluidswerende c.q. noise canceling in-ear monitors. Deze worden in de prof. muziek industrie gebruikt. Heb de Shure SH215 a 90 euro. En ik moet zeggen na een dikke mand gebruik: absoluut perfect!
Muziek staat op standje zacht nog erg hard genoeg bij illegale snelheden, muziek klinkt fantastisch en je hoort alle geluidsniveaus en instrumenten, windruis hoor ik totaaaaaaal niet. Enige nadeel: geen filter, dus mocht er eens een ambulance met sirene achter mij zitten zal ik het wat minder snel horen/opmerken. Maar dat neem ik volledig voor lief. Je weet namelijk niet wat je mee maakt. En ja, het duurt iets langer om in te doen, maar die kabels gaan ook om je oorschelpen heen dus blijven stabiel zitten. Helmmuts aan en het blijf na 50 min snelweg met kijken e.d. nog perfect zitten.
Groot voordeel van deze monitors zijn de foam oordopjes: te vergelijken met die gele dopjes die je inknijpt en die in je oor uiteenzetten, gebeurd nu precies hetzelfde. Vandaar dus 40 dB demping.
Binnenkort de microfoon uit een headset verbinden met de Shure, zodat ik ook gewoon kan praten. Zal later wel foto's posten.
Ik heb sinds een week een headset in mijn helm geplakt.
Op de snelweg hoor ik de muziek vaker niet dan wel. Zelfs met een volume booster app is het matig, maar los van de snelweg is het prima. De Flitsmeister bliepjes hoor ik altijd. Ook op de snelweg en daar was het mij meer om te doen.
De ervaring:
Ik ben wat meer afgeleid. Vergelijkbaar met in de auto een lekker muziekje aan. In principe ga ik er rustiger van rijden want als ik het op de snelweg wil horen dan moet ik minder hard rijden.
Voor het saaie woon/werk prima maar als ik voor de fun zal rijden wil ik gewoon lekker ongestoord mijn eigen motor horen. Het heeft wat, maar het ligt eraan waarom ik aan het rijden ben.
Zijn er mensen die met noise cancelling dopjes rijden en werkt dat tegen de windruis?
Ik rijd met schuimpjes en vraag mij af of in-ear headsets met noise cancelling de windruis (meer dan voldoende) tegenhouden.
Dan heb ik geen oordopjes nodig en klinkt de muziek nog beter. In theorie ideaal, maar hoe is de praktijk?