My first Harlie

Beter een goede nepper als een slechte originele. Evolutie noemt men dat.
En die term "nepper" blijft toch de discussies triggere.
En ik ben ervan overtuigd dat de Harley rijders alle "storinkjes" maar accepteren door hun "HD-Mantra". En dat is goed!!
Werk liever met feiten en harde gegevens!!_O-_O-:z
Als we maar plezier blijven houden van onze hobby en hier wat lopen kwallen met dat klote weer.:]:]
Ik dacht al waar blijft , zo gefrustreerd 😁😁😁😁
 
Laatst bewerkt:
Ach, de reden waarom ik een ouwe harley rijdt, is oa om dat ik hem mooi vindt, erg veel voor te krijgen is , over onderdelen me nog niet zo'n zorgen hoeft te maken en om stoer te lijken, maar dat laatste lukt tot nu toe erg slecht, ik blijf een watje ;);). Tot nu toe geen problemen gehad, behalve dan afstelperikelen met een nieuwe uitlaat en een domme fout van mijzelf.En, Knutsel houdt van zijn brommer en ik van de mijne en of dat op emotie of op feiten berust, lekker belangrijk.
Ik heb heel wat oude brikken gereden en met allen was er wel wat aan de hand.
 
:] :z _O- Eens een
Yamaha-Logo.jpg
, altijd een
Yamaha-Logo.jpg
.
 
Weet niet wat frustratie hiermee van doen heeft, gewoon een liefhebber van een betrouwbare motor voor een betaalbare prijs. Daar hebben meer mensen hier last van.Nuchter heet dat volgens mij. Maar jij mag het een naam geven, hoor. :W:W
 
Mooi wel hoe het verloop van dit topic gaat, ik heb nu een wide glide evo uit 1994 op het oog, niet letterlijk want dat past niet zonder dat het oog gaat tranen. Wel een stuk duurder en meer km gelopen.
Het lijkt mij verder onnodig om de keus van een ander te bekritiseren, een Japanner vind ik helemaal niks minder dan een Amerikaan. Waarom ik nu voor een Harley ga lijkt mij dan ook niet belangrijk. Ik ben blij dat hier een hoop kennis en ervaring rondsurft op dit forum.

@Mach 4 is dat nog goedgekomen met je tie-wrap?
Wat is dat er voor een eigenlijk? Mag wel een best ding zijn want anders is het een minibike bij jou.
 
Alle merken hebben zo hun nukken. De een wat meer dan de ander Alles wat bereden wordt slijt. Ik heb Japans gereden. Amerikaans en Italiaans.Op dit moment een guzzi van 1972. En een Ducati panigale van 2014. Wat ik daar allemaal al aan gehad heb. !!! Hoe vaak ik gehoord heb. Ducati stukgaatie !! Maar t interesseert mij geen reet. Gewoon storing verhelpen en weer genieten. Er is geen merk en geen model motor waar nooit storing aan is Alleen is de storing bij de een wat ingrijpender dan bij de ander
 
Alle merken hebben zo hun nukken. De een wat meer dan de ander Alles wat bereden wordt slijt. Ik heb Japans gereden. Amerikaans en Italiaans.Op dit moment een guzzi van 1972. En een Ducati panigale van 2014. Wat ik daar allemaal al aan gehad heb. !!! Hoe vaak ik gehoord heb. Ducati stukgaatie !! Maar t interesseert mij geen reet. Gewoon storing verhelpen en weer genieten. Er is geen merk en geen model motor waar nooit storing aan is Alleen is de storing bij de een wat ingrijpender dan bij de ander
Inderdaad`` Ik had het op een gegeven moment wel wat gehad met motorrijden , heb toen gewoon eens een Ducati 900ss gekocht ,, ging een nieuwe wereld open ..Rauw ongepolijst motorrijden met een draai cirkel van een jumbojet ,, je moet af en toe eens out off the box durven te gaan ..
En voor ik het wist was ik met m`n derde duuc bezig (851).. een monster beleving op zo`n ding ..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in de gezegende positie dat mijn garage rijkelijk gevuld is met diverse motoren, uit alle windstreken.
Daar zit ook oud Amerikaans tussen, en deze heeft geen last van een NAKS die raar doet want zijklepper.
Een Viffer voor als het wat sneller moet is het andere uiterste, de rest zit ertussen in.
Leven en laten leven; wat een ander mooi vindt hoeft niet jouw ding te zijn..
 
Precies. Gewoon je hart volgen Vindt je een motor mooi , klopt de prijs ! Mijn advies kopen. Beter spijt van wat je wel gedaan hebt , dan spijt van wat je niet gedaan heb. Ik heb spijt dat ik sommige motoren VERKOCHT heb Willem , ik heb 3 harley evo’s gereden weinig problemen mee gehad. Spanningsregelaar gevoelig en lekkage stoterstangen in pakweg 45000 km !!
 
Harley's zitten qua betrouwbaarheid ergens in het midden. Er zijn merken die het beter doen en er zijn merken die het veel slechter doen.
Sommige van de eerste Twin Cams (vanaf 1999) hadden een probleem met extreme slijtage van de nokkenas ketting spanners (NAKS). Dit was een uitzondering die in de pers en aan de bar enorm opgeblazen is. Het overgrote deel van die eerste Twin Cams hadden geen enkel probleem met die NAKS.
Of het probleem zich voordoet is eenvoudig te zien door de nosecone te verwijderen. Reparatie kan op verschillend emanier met verschillende prijzen.

Over het algemeen is het Twin Cam blok bulletproof en oliedicht. Ik ken er eentje die zwaar opgevoerd is: 150pk en 200nm en die heeft er 70.000 zeer vlotte kilometers probleemloos opzitten. Bij compressietest blijkt dat het blok pas halverwege de limiet voor revisie is. Als je dan bedenkt dat de berijder een lomperik is die nooit olie controleert (hij moest een keer onderweg 2 liter bijvullen) kun je wel zeggen dat het solide blokken zijn.
 
Harley's zitten qua betrouwbaarheid ergens in het midden. Er zijn merken die het beter doen en er zijn merken die het veel slechter doen.
Sommige van de eerste Twin Cams (vanaf 1999) hadden een probleem met extreme slijtage van de nokkenas ketting spanners (NAKS). Dit was een uitzondering die in de pers en aan de bar enorm opgeblazen is. Het overgrote deel van die eerste Twin Cams hadden geen enkel probleem met die NAKS.
Of het probleem zich voordoet is eenvoudig te zien door de nosecone te verwijderen. Reparatie kan op verschillend emanier met verschillende prijzen.

Over het algemeen is het Twin Cam blok bulletproof en oliedicht. Ik ken er eentje die zwaar opgevoerd is: 150pk en 200nm en die heeft er 70.000 zeer vlotte kilometers probleemloos opzitten. Bij compressietest blijkt dat het blok pas halverwege de limiet voor revisie is. Als je dan bedenkt dat de berijder een lomperik is die nooit olie controleert (hij moest een keer onderweg 2 liter bijvullen) kun je wel zeggen dat het solide blokken zijn.
Natuurlijk had ik dat er al uitgefilterd er rijden er toch genoeg van rond. Ik heb omdat ik het niet meteen heb willen afdoen als een slechte motorfiets de verkoper een bericht gestuurd met het verhaal van de spanner. Hij schreef terug hiervan op de hoogte te zijn en dat de eigenaar voor hem deze spanner had laten vervangen maar geen bewijs kon overleggen. Ook wilde de vorige eigenaar niet in contact komen met de huidige eigenaar. Dus er word beweerd dat deze is vervangen maar het kan niet bewezen worden en mocht ik het geloven dan kan het alsnog een origineel zijn.

Mijn laatste voorstel was om wat om wat olie te laten aflopen om achter het kapje te kunnen kijken om te zien wat er achter zit. Mocht dit om het even wat zijn maar in ieder geval heel dan had ik hem voor de afgesprongen prijs ingeladen..
Maar dat durfde hij niet aan of had daar om een andere reden geen trek in.
Hij had hem dus al kwijt kunnen zijn. Misschien koopt een onwetende deze motor en rijd er één miljoenmiljard mijl mee zonder ooit een probleem te hebben en koop ik de aller aller allerslechtste evo ooit en heb er elke dag wat mee zonder dat ik er op rijd. Kan toch?
 
Natuurlijk had ik dat er al uitgefilterd er rijden er toch genoeg van rond. Ik heb omdat ik het niet meteen heb willen afdoen als een slechte motorfiets de verkoper een bericht gestuurd met het verhaal van de spanner. Hij schreef terug hiervan op de hoogte te zijn en dat de eigenaar voor hem deze spanner had laten vervangen maar geen bewijs kon overleggen. Ook wilde de vorige eigenaar niet in contact komen met de huidige eigenaar. Dus er word beweerd dat deze is vervangen maar het kan niet bewezen worden en mocht ik het geloven dan kan het alsnog een origineel zijn.

Mijn laatste voorstel was om wat om wat olie te laten aflopen om achter het kapje te kunnen kijken om te zien wat er achter zit. Mocht dit om het even wat zijn maar in ieder geval heel dan had ik hem voor de afgesprongen prijs ingeladen..
Maar dat durfde hij niet aan of had daar om een andere reden geen trek in.
Hij had hem dus al kwijt kunnen zijn. Misschien koopt een onwetende deze motor en rijd er één miljoenmiljard mijl mee zonder ooit een probleem te hebben en koop ik de aller aller allerslechtste evo ooit en heb er elke dag wat mee zonder dat ik er op rijd. Kan toch?
Nee` dat kan niet , zo slecht zijn ze nu ook weer niet dat ze stuk gaan als ze niet rijden , daar heeft die van mij in ieder geval geen last van, afgezien dan van de vierkante banden van het stilstaan .._O-
 
Laatst bewerkt:
Ach er word hier door sommige beweerd dat Japanse cruisers zo geweldig zijn,na tig jaar als motormonteur
heb ik meer dan genoeg ellende gezien ook met Japanse motoren incl Yamaha cruisers.
Het beste is jezelf zo veel mogelijk voor te bereiden op wat er mogelijk mis kan gaan met het model waar je interesse naar
uit gaat,er zijn altijd wel forums te vinden van een bepaald modellen reeks waarin veel info te vinden is,en zijn er modificaties geweest
zorg er dan voor dat je een motor koopt waarvan bewezen kan worden dat die uitgevoerd zijn.
 
Ach er word hier door sommige beweerd dat Japanse cruisers zo geweldig zijn,na tig jaar als motormonteur
heb ik meer dan genoeg ellende gezien ook met Japanse motoren incl Yamaha cruisers.
Het beste is jezelf zo veel mogelijk voor te bereiden op wat er mogelijk mis kan gaan met het model waar je interesse naar
uit gaat,er zijn altijd wel forums te vinden van een bepaald modellen reeks waarin veel info te vinden is,en zijn er modificaties geweest
zorg er dan voor dat je een motor koopt waarvan bewezen kan worden dat die uitgevoerd zijn.

Ach` als je zo`n ding wil , nou ` koop dan gewoon zo`n ding . Ik kocht die van mij van een voormalige boer (zo`n met trekkers en koeien)vanuit de garage zonder een meter gereden te hebben ..
Hij starte redelijk vlot en liep volgens mij goed` en de rest zie je dan later wel .. al dat geneuzel hier over HD kwaliteit al dan niet .
Koop er een of niet , je gaat er direct niet dood aan .
 
Bovenstaande klopt echt !! Ik heb er 3 gehad. Best wel relax zo’n ding met vette klappen. Heb nu 2 uitersten in de garage een guzzi van 1972 met 55 pk en een Ducati Panigale met dik 200 pk. En met de guzzi heb ik de meeste lol geloof me. Willem gewoon kopen zo’n ding !! Ga op je gevoel af. Vraag je anderen krijg je 50% positief en 50% negatief , daar ben je niet mee geholpen Bevalt ie niet , ruim je hem toch weer op. 🤷🏻‍♂️
 
De meeste Harley's die ik ken die stukgelopen zijn, waren óf zwaar opgevoerd óf versleuteld door prutsers óf door fouten die de berijder/ eigenaar zelf maakte overleden.
Bijvoorbeeld de hoofdsproeier dichter draaien om brandstofverbruik te verminderen en vervolgens draven op de snelweg...gevolg; oververhitting en uiteindelijk een geëxplodeerde zuiger.
Een technische/ fabrieksfout kom je niet veel meer tegen.
Gebruik een HD zoals hij ontworpen is, wil je je meten met een SS koop dan ook een HayawabladeRR..
 
Laatst bewerkt:
Nou`` heb je nu al zo`n ding ? of wordt het een lookalike nepper ?
Ik wil morgen mocht de tijd het toestaan even in Amersfoort kijken bij eentje, ze hebben er wel meer maar eentje die mij wel aanstaat, een evo.
Nou heb ik eerder wel eens gedacht aan een Japanse motorfiets maar ik geloof niet dat het het zelfde voor mij zou zijn. Dus dat kan ik maar beter niet doen.

ik houd ook wel van dubbele porties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan