MyRouteApp, navigatie app voor motor

het routebestand mag niet meer dan 200 punten bevaten geeft hij aan als ik de route naar route wil importen bij routerack of tracklog inderdaad foutmelding...
 
Helaas kun je in MyDrive een route die je importeert niet editen.
Ik kan de route wel in BC laden, dus dan zou je hem daar moeten opknippen in kleinere stukken, en dan deel voor deel opslaan zodat je de delen in MRA kunt importeren>
 
ik importeer hem dan ook als routetrack en als track maar bij beide gaat het evenzogoed fout.


Maar 20.000 punten is gewoon te groot. En het is een route, geen track dus importeren als een track is niet mogelijk.
Geen idee hoe belangrijk specifiek deze route voor je is, maar in MRA vind je eventueel andere routes in Noorwegen die je zo kunt overnemen, of je zult de route op een andere manier moeten nakijken en eventueel bewerken.
 
Maar 20.000 punten is gewoon te groot. En het is een route, geen track dus importeren als een track is niet mogelijk.
De route met BaseCamp omzetten naar een track is inderdaad mogelijk.

Maar een echte BaseCamp GPX route wordt door MRA wel geaccepteerd bij importeren als een routetrack.
MRA ziet al de Garmin GPX vormingspunten als trackpunten.
Ga maar eens tellen, in aantal punten maakt het elkaar weinig uit.
 
Laatst bewerkt:
Sinds de laatste update zijn Google maps kaarten betaald zag ik. Tevens kan ik nergens vinden de optie vermijd snelweg. Of kijk ik gewoon niet goed?
 
Dat klopt, voor Basic members is er nu de OSM kaart, en die biedt minder opties dan de Google Maps en TT en Here kaart
Je kunt nog steeds routes plannen, je eigen routes zien en gebruiken maar voor meer functionaliteit is een Goldmembership nodig
 
Echt, geen Google kaart meer voor de Free accounts.
Dat stond toch anders in de nieuwsbrief. MRA had geen last, want die hadden de API allang en goed voorelkaar itt Tyre, waar dan een grote investering voor nodig zou zijn.

Veel routeplanners stoppen!
Veel huidige routeplanners die zijn gebaseerd op Google Maps zijn gestopt of gaan binnenkort stoppen. Dat omdat vanaf 11 juni Google Maps zonder API key niet meer zal functioneren en een API key kost gewoon serieus veel geld. Tyre zal door blijven gaan, maar dan zonder Google Maps, de programmeur van Tyre werkt op dit moment dag en nacht aan de implementatie van een andere kaartdienst.

MyRoute-app gaat door!
Voor MyRoute-app is er geen probleem, wij hebben immers vanaf het begin een professionele en legale Google Maps API key. Dat in combinatie met de officiële kaartdiensten van TomTom en Here (Garmin) inclusief kaartlayers van OpenStreetMap, Michelin en Street view maakt het een genot om je reizen met MyRoute-app te plannen en te delen.

Geen woord over het feit dat je dan wel Gold moet hebben. Sorry hoor, ik noem dat gewoon misleiding. Leer toch eens communiceren.

En, inderdaad, optie snelweg vermijden zit niet bij de OSM kaart ....
 
Laatst bewerkt:
En waar in de nieuwsbrief staat dat Google Maps gratis beschikbaar zou blijven? Het is juist het feit dat Google een hoop (extra) geld vraagt voor het gebruik van hun diensten, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat juist betalende gebruikers de Google Maps wel zien, en Basic members niet.
 
Voor MyRoute-app is er geen probleem, wij hebben immers vanaf het begin een professionele en legale Google Maps API key.
Dit verbaasde me al hoor (dat was voordat ik dat latere bericht zag), je kunt het wel professioneel geregeld hebben maar het kost gewoon geld. Als er geen inkomsten tegenover staan (bij de Basic versie) dan gaat dat natuurlijk niet.
 
En waar in de nieuwsbrief staat dat Google Maps gratis beschikbaar zou blijven?
Nergens. Maar het niet vermelden dat er voor de Basic-leden wèl wat ging veranderen was communicatief gezien niet de meest handige zet.
Genoeg mensen die dachten dat alles bij het oude zou blijven...
 
Hierboven quote ik de nieuwsbrief.
Ik heb alle nieuwsbrieven er nog een op nagelezen, maar ik zie geen notitie dat met deze verandering Google Maps van free -> Gold gaat. En dus ook bepaalde opties zoals 'vermijden snelwegen'.

Juridisch zit het helemaal waterdicht, er staat nergens dat google maps gratis zou blijven. Gefeliciteerd.
Je zou er voor kunnen kiezen dat Google Maps wel in het basis pakket blijft, ondanks de kosten. Maar dan als teaser om naar Gold te gaan. Nu is het basis-pakket zo uitgekleed dat mensen omkijken naar andere websites.
Maar goed, jullie business, zie mijn reactie als feedback.
 
Ik probeer een maat van mij ook zo ver te krijgen MRA te gebruiken.
Hij wil eerst wat proberen, er mee spelen, etc.
Nu het redelijk uitgekleed is, is zijn interesse al wat minder.
Paar weken gratis de Gold versie proberen zal ongetwijfeld helpen.
 
Hierboven quote ik de nieuwsbrief.
Nu is het basis-pakket zo uitgekleed dat mensen omkijken naar andere websites.
Maar goed, jullie business, zie mijn reactie als feedback.

Of dat zo is, weet ik niet. Ook andere sites zijn niet (lang meer) gratis, want kwaliteit kost nu eenmaal geld. Je feedback wordt zeker gewaardeerd!
 
ik ben gelukkig gold member en zeeeer tevreden over MRA nog steeds aan bijleren was eerst fervent tyre gebruiker en dacht pfff weer wat nieuws leren maar was er zo aan gewend......
en nobodys perfect je kunt niet alles in je leven voor nopes hebben toch...

verbaas me altijd erover dat iedere over bv een dubbeltje zeikt en dan daarna bv bier weggooit of laat staan of je bergijpt wat ik bedoel.....(voorbeeld he)

toedloe have a nice day Karin
 
Dag oma 😎

Uitdaging: Ik kan onderweg routes op mijn iPad maken in MyRoute. Maar hoe krijg ik die in mijn Rider V1? Foto’s krijg ik wel vanaf iPad op een SD. Maar routes? Zal wel lastig zijn met alle Apple beperkingen, maar is er iemand die een omweg weet zonder een laptop mee te hoeven nemen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan