Als CDI, dan ACEr moet wel een accu aangesloten zijn, anders heb je geen gesloten stroomkring (dat is trouwens iets anders dan een kortgesloten stroomkring, oftewel kortsluiting). Probeer je zonder accu te starten, dan verniel je ook nog de dynamo.
Er moet wel een accu aangesloten zijn, anders heb je geen gesloten stroomkring (dat is trouwens iets anders dan een kortgesloten stroomkring, oftewel kortsluiting). Probeer je zonder accu te starten, dan verniel je ook nog de dynamo.
Ja zoals al gezegd een stand van het contactslot waarmee de accu omzeilt wordt. Maar dat was de vraag nietMZ heeft meen ik nooddinges voor als lege accu
Beter lijkt me als TS zijn how-to over eigen motor bij aanliggende bronnen aanhaalt..
dus een batterij staat in serie met de dynamo ... ?Er moet wel een accu aangesloten zijn, anders heb je geen gesloten stroomkring (dat is trouwens iets anders dan een kortgesloten stroomkring, oftewel kortsluiting). Probeer je zonder accu te starten, dan verniel je ook nog de dynamo.
o, tis een echte MZ 2t. Die heeft volgens mij geen accu nodig om te starten. AC ontsteking met cpdoe er eerst eens een andere (bij voorkeur een brisk) bougie in.
Dit kan echt de wereld schelen (2takten willen nog wel eens bougies vreten)
Brisk bougies:
Bekijk bijlage 1432805
Ben benieuwd wat hij met de nwe accu doet?