Mooi, gaan we lezen!
Mijn MZ is ook weer klaar.
Een ETZ met zijspan (exRoblc, via Belgie naar mij)
De montageplaat van de stabilisatiestang was afgebroken van de achtervork. Ik heb er redelijk fors mee op slechte banen gereden, flinke keien en andere rotzooi, daar zijn wat filmpjes van op Youtube (kanaal van citoyenhonnete, of kanaal van Eddewardeke, misschien ook Spokebeest). In ieder geval, daar kon het niet tegen.
Is ook wel logisch. Die montageplaat is vrij zwak aan de achtervork gezet, is bedoeld voor straatgebruik...
Andere achtervork die ik nog had, en de montageplaat voor de stab. stang versterkt met opgelast betonijzer.
Alles weer gemonteerd, motorblok teruggeplaatst, en niet draaien.
Geen vonk. Vreemd, ik had daar niet aan gezeten.
De puntjes eens gecontroleerd, afstand was goed iets meer dan 0.3.
En vonk als ik de puntjes met de hand opende.
Bougie weer ingedraaid, en ze draaide, gelijk naar 3000 toeren., een valse lucht-probleem, zover ik weet bij de inlaatbuis. Getest met remmenreiniger, inderdaad de inlaatbuis. Dan zijdeksel teruggezet, ik had eerder al eens een kapotte keerring achter de dynamo, Nu opeens geen valse lucht meer, mooie stationair op 1100 toeren. De inlaatbuis ga ik in de gaten houden, en de keerring achter de dynamo ook.
De afgebroken plaat voor de stabilisatiestang ga ik weer vastlassen, ook met versterking, da's geen probleem.
Die valse lucht ga ik in de gaten houden!
Je verveelt je geen moment, als je MZ-rijder bent!
Doei,
Doudou