MZjes

Is deze van jou? Wat moet het kosten? (Al is die wel al meer opgeknapt dan ons lief is, moeten wel een paar jaar van de straat blijven natuurlijk ;) )

Vandaag sleutel/koffiedag 2 gehad. Een (kleine) update komt na de volgende sleuteldag!! :+

Staat er inderdaad al mooi bij, maar dan is al het leuke werk al gedaan... :Y
Of je moet er voor kiezen om kijk/kofiefdagen te gaan houden.... :W
Geloof dat ik dan liever zou gaan rijden en onderweg koffie nemen.... ;)
 
Zo moest het hier weer opzoeken...
Zondag een gratis MZ gescoord *O* ...wel ff ophalen in Helmond, blijkt dat het ook nog een zijspan frame is...
Maar er zaten nog genoeg bruikbare onderdelen op en ondanks dattie 5 jaar buiten gestaan heeft is het plaatwerk niet eens zo verkeerd..(na een poetsbeurt dan ;) )
Maar ik ga em dus slopen dus voor de liefhebber voor niks op te halen:
-Zijspanframe ETZ251 met NL kenteken uit '91...snel ophalen anders lever ik em in en gaat frame naar oud ijzer.
-ETZ 251 tank en zijkappen zwart met klein deukje/krasjes
-voorwiel met mindere band
-komplete voorvork
MZlllss,Rob.
 
Zo moest het hier weer opzoeken...
Zondag een gratis MZ gescoord *O* ...wel ff ophalen in Helmond, blijkt dat het ook nog een zijspan frame is...
Maar er zaten nog genoeg bruikbare onderdelen op en ondanks dattie 5 jaar buiten gestaan heeft is het plaatwerk niet eens zo verkeerd..(na een poetsbeurt dan ;) )
Maar ik ga em dus slopen dus voor de liefhebber voor niks op te halen:
-Zijspanframe ETZ251 met NL kenteken uit '91...snel ophalen anders lever ik em in en gaat frame naar oud ijzer.
-ETZ 251 tank en zijkappen zwart met klein deukje/krasjes
-voorwiel met mindere band
-komplete voorvork
MZlllss,Rob.


Hoe krijg je 't voor elkaar....
Heb je jezelf ervoor geprostitueerd? :$
 
Hallo Mz ters,
Ik rijd nu 16 jaar Mz maar kreeg de laatste tijd wat moeite het beentje over de buddy te krijgen
dus ben op zoek gegaan naar een lagere zadelhoogte en kwam terecht bij de Honda rebel
250 die hetzelfde gewicht heeft als de MZ en bovendien een grappig knopje heeft met "start" op
het stuur wat voor mij ook een ongekende luxe is. Na twee maanden utproberen heb ik nu besloten om de Honda houden. Zijn er in dit forum mensen die geinteresseerd zijn in een
zeeeeer nette Kannuni ETZ 301 met nog geen 20.000 op de teller?
Ik hoor graag van jullie Groet Frits
 
Voordat ik de gekregen MZ zou gaan demonteren heb ik em toch nog ff rijdend gemaakt.
De vorige eigenaar had er toch nog wat nieuwe onderdelen opgezet zoals carb ,uitlaat en achterband...nieuwe prut erin,2 kicken en ja hoor fantastisch lopen en een mechanisch stil blok *O*
Het carbje blijkt idd nieuw ook van binnen en ik ga em vanmiddag eens op mijn eigen ETZ freubelen..van de week ook eens het velgje over zetten..heb liever wat profiel in de vochtige dagen 8-)
MZlllss,Rob.
 
Leuk Rob !

Ik ga zo een proefrondje rijden met de nieuwe Mitras banden die ik Vrijdag heb gekocht op Vehikel, was me het weekend te nat om met nieuwe banden te gaan rijden ( merkte overigens met het BMW-span gisteren dat de achterband ook aan vervanging toe is :o )

~[edit]

Hm, kort rondje, zit dikke stuiter in voorwiel -O-
Band zit niet goed, komt een stukje niet over het velgbed heen.
Van alles geprobeerd maar krijg hem niet zoals'ie hoort. Morgenmiddag dus ff terug ( zal ook wel opnieuw gebalanceerd moeten worden, zit lood daar waar de bobbel zit )

Door een stagiaire gedaan wrschlk B|

~[edit]
 
Laatst bewerkt:
Wat een gekloot Max...hoop niet dat die knurft in het slechtste geval het karkas beschadigd heeft B|
MZlllss,Rob.
 
@max, zit de band op een plek 'te diep'in de velg?
gewoon 4 bar op zetten, dan floept hij er wel op..
 
@max, zit de band op een plek 'te diep'in de velg?
gewoon 4 bar op zetten, dan floept hij er wel op..
Ja, 6 en nee ;)

Ook helemaal leeg laten lopen, plat op de grond gelegd en met m'n knieën daar waar'ie niet goed zit ( en ik weeg zat om daar effect te kunnen geven ;) )

Heb van alles geprobeerd maar wil niet met bv bandenlichters te hard aan de slag want dan prik ik misschien de binnenband lek. 'T is hun verantwoording.

'T is ook dicht bij huis dus 't is niet zo heel erg ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb achter een ander velgje gemonteerd met een (eigenlijk te brede en te hoge band..) staat erg gaaf maarrrr....rijd niet echt lekker :X ...
Het gooi en smijt gevoel van de oude band is totaal weg B|
Zo nog ff sporing en bandenspanning meten maar denk dat ik toch een ander velgje moet gaan monteren waar nog een oude maar goede (ook de maat) band op zit..
Anders maar een bandje kopen..dat is eigenlijk ook niet zo heel duur 8-)
MZlllss,Rob.
 
Laatst bewerkt:
Kwam er gister achter dat de 16 inch velgen van de TS en ETZ niet uitwisselbaar zijn zonder de bijbehorende remankerplaat en aandrijfgedeelte -O-
Bah kan ik toch weer een band overzetten...tja je moet wat overhebben voor een goede wegligging :]
MZlllsss,Rob.
 
Zo weer een omhoog kicken...maar met wat minder nieuws: zaterdag nacht was mijn trouwe lelijke 251 gejat...gelukkig door de blauwpetten de volgende ochtend een paar straten verder teruggevonden en bij een bergingscentrum ondergebracht.
Waarschijnlijk contact slot wel kapot want er zit een afgebroken sleutel in...en dat terwijl je een MZcontactslot bijna met een pinknagel kan omzetten...
Nu weer een hoop werk om dat ding weer thuis te krijgen..pfff
Nou ja in elk geval niet in de sloot gegooid of in de fik gestoken,MZlllsss,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan