N+1 - hoeveel motoren heb jij

Hoeveel motorfietsen heb je?

  • 1

    Stemmen: 81 37,2%
  • 2

    Stemmen: 65 29,8%
  • 3

    Stemmen: 23 10,6%
  • 4

    Stemmen: 21 9,6%
  • 5

    Stemmen: 9 4,1%
  • 5+

    Stemmen: 19 8,7%

  • Totaal aantal stemmers
    218
en hier is #5 O-)



ss.jpg
 
Drie hier, Triumph Bonneville, Enfield 350 en Montesa 348 Cota.
Had tot eervorig jaar nog n loods bij mijn vorige huis, toen stonden er ook nog n Norton Commando, Laverda 650 (nu naar oudste zoon), Kawasaki 750 twin en Yamaha xs400 twin.

Mijn favourite aantal cylinders laat zich makkelijk raden......
 
Twee op het moment Bmw en Guzzi 1100 sport .
in die 40 jaar ook al een aardig assortiment gehad Bmw ,Aprilia , Guzzi , Ducati , Honda , Kawasaki , Yamaha ,Triumph en Ktm .
Nummer 25 nu .
 

Bijlagen

  • IMG_2559.JPG
    IMG_2559.JPG
    343,3 KB · Weergaven: 5
5 op kenteken en 1 brik zonder. En daarbij op zoek naar nummer 7 :+

De rijdende exemplaren FZS600 1999, XS750 1977, XS850 1980, XS400 1981, YX600 Radian 1986. Niet rijdend een CX500. En omdat er in de loop der jaren veel oud ijzer van XS-en driepitters is verzameld ben ik op zoek naar een XS750 frame met kenteken, zodat een flink aantal losse onderdelen weer een motorfiets kunnen gaan vormen.

Van de brikken in de opsomming is wel een topic te vinden in het deel Brikken en Klassiekers.
 
Ik heb er nu vier. De Norton van 1957 welke ik in 1966 kocht, in 1970 verkocht en terug vond in onderdelen in 2014. Dan de twee geweldig fijne Honda Supermagna's en de nieuwste aanwinst sinds een paar weken is de NSU Max van 1955, een heel fijne motor welke ik 60 jaar geleden ook reed, niet dezelfde motor want die bestaat niet meer volgens de RDW, maar wel exact dezelfde uitvoering, alleen een jaar ouder dan de vorige.

IMG_20180725_122809_resize.jpg
 
Zonder merk maak ik er geen hout van
Met uitzondering van de CX500 (dat betreft een vloeistofgekoelde Honda V-twin ) zijn het Yamaha's. De FZS600 is modern (16 klepjes en vloeistofkoeling) de rest luchtgekoeld en allemaal 2 kleppen per cilinder.

Denk dat de besmetting met N + 1 zodanig heftig is dat ik aan de hand van de typenummer wel weet welk merk het betreft....
 
Ik heb er nu 2, en eerder had ik er ook 2. Wat ik merk is dat er een vooral stil staat. Die andere heb ik niet voor niets gekocht. Zeker nu pekel niet meer zo'n probleem is, heb ik geen reden meer om op 1 van de twee te rijden.
Het puur bezitten van een motor is voor mij niet genoeg. Rijden moet ie.
Misschien wordt het anders als mijn garage af is en er een RSV mille R komt...?
 
Ik moet een hertelling doen. Twee CX‘en zijn naar beide dochters gegaan en eentje verkocht.
Stand nu, van mijn vrouw en ik samen: twee CX500’s, twee GL500’s (Silverwing), GL1000, GL1500 met zijspan, NT650 V Deauville en een Vespa V90. Mogelijk komt daar binnenkort nog een VT600 Shadow bij.
 
Heb er 1, st1100 .. wil er 3
Tour: st1300
Muscle naked: X11
Cruise: VTX 1800

allemaal Honda ja..puur toeval..ga ik dat ooit voor elkaar krijgen...nee..maar dromen mag, 1 er van zou al leuk zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan