[n00b] Korte of iets langere jas ?

DinX

MF veteraan
26 mei 2003
1.320
0
Zolder (Belgie)
Dit is mijn eerste post hier op M-F, maar dat zullen er nog wel meer worden.

Ik begin 4 augustus met motor-lessen en ga deze week m'n eerste jas kopen.
Nu heb ik er een paar gezien van richa die me best leuk leken en perfect zaten.
Er was er 1 van €280 (een lange, die tot halverwege m'n bil komt) en een iets kortere die tot aan m'n broek komt (die komt €220).

Daar ik een student ben en dus een chronisch geld-tekort heb vraag ik me af of die €60 meer, voor een iets langere jas echt nodig is ?
Heeft zo een lange jas voordelen ivm een kortere. Het enige wat ik me nu kan inbeelden is dat er bij regen minder kans is dat er water in je broek komt ofzo.

Dus wie kan me hier wat meer over vertellen :)
 
Als je later een (super)sport motor wilt kopen dan zou ik voor de kortere jas gaan. Met de zitpositie van een (super)sport waarbij je je toch redelijk moet opvouwen zit dat het lekkerst.
 
Over het algemeen kun je een motorjas vast ritsen aan een motorbroek, dat scheelt en met warmte 9warmer) en bij een eventuele val(let's hope not) dat de jas niet omhoog schuift (=betere bescherming)
Het voordeel van de wat langere jas lijkt me dat indien je wat voorovergebogen zit je wat meer dekking op je rug houd ingeval van kouder/natter weer, iets wat je vandaag misschien niet direkt zult waarderen.

Pas de jas, ga er mee op een motor zitten (een die representatief is voor wat je wilt rijden) pas een paar andere....kijk&vergelijk...

Succes!(met jas en les)
 
Een korte voor de zomer maanden en een wat langere voor de winter i.v.m. de koude wind die anders onder de korte door gaat is best koud op je rug.
 
Koop je alleen een jas :?

Het kost allemaal wat, maar het is veiliger en praktischer om een combi aan te schaffen.

Met textiel zijn de jassen vaak al wat langer en kunnen aan broek geritst worden. Dan nog valt het over achterwerk.

Leer is wat korter, maar kan rondom aan de broek geritst worden.
 
Koop je alleen een jas :?

Het kost allemaal wat, maar het is veiliger en praktischer om een combi aan te schaffen.

Met textiel zijn de jassen vaak al wat langer en kunnen aan broek geritst worden. Dan nog valt het over achterwerk.

Leer is wat korter, maar kan rondom aan de broek geritst worden.

de broek haal ik binnen 2 weken (heb ik weer geld genoeg) :)

Ik ben juist terug van de motor-winkel en heb me een Richa Booster gekocht. Zit perfect, een massa "platen" in de jas, dus qua veiligheid zal het ook wel snor zitten.

jas1.jpg


jas2.jpg


Wat pics
 
OK, ik schop dit topic terug omhoog, maar nu ivm de broek.
Ik zoek, ook voor die paar lessen nu een goedkope broek.
Ik ben wat rond wezen kijken en heb er 1 van 186€ gezien van Richa en 1 van 130€ van XYL.

Dat merk XYL, is dat een beetje deftig of hoe zit dat ?
 
hey ik ben van hasselt.
mss dat ik je msn zou mogen,ik vind je mail adres nergens duss.
marnickroosen@hotmail.com is het mijne,voeg me maar toe :}
mss dat we eens kunnen gaan touren :]
 
hey ik ben van hasselt.
mss dat ik je msn zou mogen,ik vind je mail adres nergens duss.
marnickroosen@hotmail.com is het mijne,voeg me maar toe :}
mss dat we eens kunnen gaan touren :]

mss dat we eens kunnen ophouden met oude topics omhoog te schoppen :( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan