n00bie op zoek

Opdivic

Rookie
31 jul 2012
11
0
Almere
Ik hoop dat dit het juiste subtopic is om deze vraag te stellen.

Ik ben net begonnen aan mijn A, maar ben ondertussen natuurlijk op zoek naar een leuk motortje. Nu heb ik echt 0 verstand van motoren. Ik ben echt een vrouw als het op motoren aan komt. Als het er maar mooi uit ziet, en een mooi kleurtje heeft ben ik al snel verkocht. Dus ik ben op zoek naar informatie naar wat voor een motor het beste bij mij past. Op mijn werk heb ik een hele mooie Virago gezien. Echter een vriend van me wees me er op dat een Virago voor mij misschien net een te licht/kleine motor is. Mijn instructeur onderstreepte het gisteren ook nogmaals. Dus uiterlijk is niet echt waar ik op kan sturen. Na de Virago is mijn oog gevallen op een Dragstar (Classic) en een Shadow. Beiden erg mooie motoren. Maar ook die zijn er in verschillende versies te krijgen. Ik ben zelf 1.95 en bijna in de 3 cijfers qua gewicht. Is dan bv een 650 Dragstar genoeg voor mij of kan ik dan beter naar de 1100 gaan kijken. En zijn er nog soortgelijke motoren waar ik even een oogje moet laten vallen? Ik ben a-technisch dus motoren waar je zelf aan moet sleutelen zullen in t begin sowieso af vallen. Alvast bedankt voor de pointers :}
 
te licht?

Hmm...

Of je genoeg power hebt, hangt van je rijstijl af.

Of je er op past: dat kan alleen jij bepalen door proefrijden. En dat proefrijden is belangrijker dan de kleur van de motor.

Een dragstar 650 is flink qua bouw, komt op alle punten tekort (stuurgedrag en power), net als de grotere 1300 broer.

Een Virago heeft veel voldoende power, maar of je er met jouw lengte lekker op zit, zou ik echt niet weten.

Die Shadow classic is ook lekker flink. En als je dan bedenkt dat mijn vriendin met haar 160 cm er twee jaar lang op heeft gereden, kun je je ook afvragen of 'er groot uitzien' ook betekent dat je er met lange benen lekker op kutn zitten... Niet altijd dus :)

Proefzitten en proefrijden :Y
 
Heb zelf op een dragstar 650 gereden en die zou ik niet doen. Komt toch wat te kort (vooral op de snelweg) en is misschien ook wel een beetje te klein.
Daarna op een 1300 Midnight star gereden en ik denk dat die wel aardig voldoet in jouw geval, een wat ruimere zit en genoeg power :Y

Maar proefrijden is een must :] Veel plezier.
 
Heb zelf op een dragstar 650 gereden en die zou ik niet doen. Komt toch wat te kort (vooral op de snelweg) en is misschien ook wel een beetje te klein.
Daarna op een 1300 Midnight star gereden en ik denk dat die wel aardig voldoet in jouw geval, een wat ruimere zit en genoeg power :Y

Maar proefrijden is een must :] Veel plezier.


Ik vond die 1300 juist een natte krant... gezien de 1300 cc's dan.

En niet de bocht om te krijgen :') Net als een Shadow Ace trouwens; niet voor de haarspeldbochten.

Roadking *O*
 
Ik vond die 1300 juist een natte krant... gezien de 1300 cc's dan.

En niet de bocht om te krijgen :') Net als een Shadow Ace trouwens; niet voor de haarspeldbochten.

Roadking *O*
:? bedoel je niet de 1100 dragstar? Die 1300 ging bij mij als de brandweer, je moet 'm wel een beetje meer in de toeren houden. Houd m'n road king niet bij :N

Maar die rijd wel veel leuker en lekkerder 8-)
 
Heb nog een keer een stoplichtrace gedaan met een vrod. Ontliep mekaar niet zo veel. Eéntje voor me en één achter me. Die durfde denk ik niet zo goed :+
 
Nog even voor de duidelijkheid. Deze dus,

full
 
Bedankt voor de reacties. :)

Ik snap natuurlijk wel dat ik zelf een proefrit moet gaan maken. Die staat ook op de planning als ik mijn A heb. Tot die tijd moet ik het helaas doen met plaatjes kijken.

Helaas zit ik niet in de slappe was, dus ik ben bang dat die Harley af zou vallen '(

Ik was al bang dat de 650 toch het net niet zou zijn. Maar die 1100 zou wel prima zijn? Die midnight star heb ik ondertussen ook naar zitten kijken. Is inderdaad een zeer mooie motor.

Misschien een hele domme vraag hoor (zullen er vast wel meer van komen) maar hoezo krijg je die bakken niet door de bochten heen? Zijn die echt zo moeilijk te sturen? Dat is nl wel iets waar ik dus ook moet gaan letten.

edit: mooie bike :] :9~
 
Laatst bewerkt:
relatief lange wielbasis en laag zwaartepunt vergeleken met de meest andere motorsoorten: nakeds, tour, superbike, sport etc.
Het is niet onmogelijk hoor en als je straks toch pas net je A hebt, zal het je helemaal niet interesseren :)
 
relatief lange wielbasis en laag zwaartepunt vergeleken met de meest andere motorsoorten: nakeds, tour, superbike, sport etc.
Het is niet onmogelijk hoor en als je straks toch pas net je A hebt, zal het je helemaal niet interesseren :)

:^

daarom moet je ook de eerste km's rustig aan doen om aan je motor te wennen.
 
Zo moeilijk sturen is het nou ook weer niet. Zoals sleeër al zei, hij heeft een wat langere wielbasis waardoor z'n draaicirkel wat groter wordt. Een achtje draaien zoals met je lesmotor wordt wat problematisch maar voor de rest merk je er niet veel van. Ik kon er gewoon goed mee sturen maar het is natuurlijk ook geen racemotor.

Het voordeel is dat de langere wielbasis wat comfortabeler is.
 
Ik weet niet of ik van plan ben veel achtjes te draaien als ik eenmaal klaar ben met m'n lessen :) Ik had al begrepen dat de draaicirkel wat groter is. Zeker met straatje keren. Maar dat neem ik voor lief. Vooral het recht zitten en de comfortabel zitten spreken mij aan bij een chopper (naast de uitstraling). Zolang je de uitritten normaal kan pakken is het geen probleem.

Maar zijn er nog meer merken waar ik naar kan kijken die overeen komen met de dragstar/midnight star? Ik hoorde ook een vriend van me over de motor guzzi california (III).
 
Je zou ook eens de suzukis mee kunnen nemen (marauders, intruders), of anders de Kawasaki vulcan. Zijn ook best aardige machines.

(ps, rij zelf een dragstar 1100)
 
Je hebt natuurlijk ook nog de Triumph.
2013_Speedmaster_sapphire_blue_jet_black_384x233.jpg


De Kawasaki Vulcan.
w225h170_000003409DA55CCE.jpg

w225h170_000003409DA5044A.jpg


De Suzuki intruder
ZivyxapIqS.jpeg


De HD Sportster 1200
12-1200-custom-c01-w03.png

12-nightster-c102-w02.png

12-seventy-two-c135-w40.png


Honda shadow 750
mc_shadow_spirit_2010_01_mod.png


de shadow 1100
18483.jpg


En zo zijn er nog wel een aantal te vinden. Natuurlijk zijn er ook weer oudere modellen etc.
 
Kijk hier heb ik wat aan :) Ik ga eens rondkijken naar deze motoren. Bedankt voor de informatie.
 
Zeer goede tip. Die had ik ondertussen ook al gekregen van een vriend van me. Ik ben ondertussen ook al bij motor planet en motoport langs geweest. Motor planet had een paar leuke motoren staan (o.a. een shadow en een dragstar). Motoport was wat karig. Ik ga eens kijken naar de andere linkjes. Thnx!
 
Niet sleutelen ? Dus een betrouwbare motor , die goed bij je postuur/gewicht past en waarmee je een geweldige rijdervaring kunt beleven ......... Dan blijft er maar één over : Kawasaki Vulcan ! Rijd zelf (vergelijkbaar postuur e.d. ) een 1500 , maar zwaarder kan ook natuurlijk !
 
Ik bestrijd dat je met die fysiek minstens een 1500 nodig zou hebben.
Ik verschil nauwelijks v.w.b. lengte en gewicht van TS maar heb geenszins het gevoel dat ik tekort kom wanneer ik op mijn 800 (amper 55pk & 70Nm) rijd.
Wel rijdt een zwaardere gewoon wat lekkerder (rustiger) op de snelweg maar dat heeft weinig met de persoonlijke fysiek te maken.
Wel heb je genoeg 'levensruimte' nodig maar de Japanse 800/900 cruisers bieden die meestal wel. Zijn nl. veelal even groot of groter dan de 1e de beste 1340/1700 Harley bv.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet me inderdaad aansluiten bij bertus. Ik ben zelf iets kleiner, maar wel wat forser (105 kg).
Ik rij een 1100, en dit is ruim voldoende. Een vriend van me is wel tegen de 2 meter en zit met gewicht een stuk hoger (150+) en rijdt op een dragstar 650. Als ik flink optrek komt hij niet zo heel goed mee, maar het kan wel.
Belangrijkste is straks gewoon rijden en kijken wat je prettig vind.
 
Dat rijden wil ik ook gaan doen zodra ik mn A heb. Dat komt dan wel goed. Ts meer nu al een wishlist maken. De Vulcan staat er nu ook ondertussen op. Wel de 800 en de 1100 versie.

Ik heb nog wel een andere (domme) vraag. Wat wordt er precies bedoelt met Classis? Je hebt de Kawasaki VN800 en de VN800 classic. Dat zie ik bij andere modellen ook terug komen. Is dat alleen het uiterlijk dat anders is?
 
Is alleen het uiterlijk over het algemeen maar ook een ander voorwiel wat de rijeigenschappen toch wel beïnvloed.

Dragstar custom,
YAMAHAXVS1100DragstarCustom-medium-2812_1.jpg


Dragstar classic,
42351378.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan