Na motorrit spierpijn in schouders

Hallo,

Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs en motor ( Honda VF750 F, uit 1984 ) maar heb na een flinke motorrit last van mijn schouders, wat doe ik verkeerd ?????
Alle tips zijn welkom....

-minder verkrampt op de motor proberen te zitten (is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan in het begin; vaker rijden dus!)
-zorg ervoor dat je nek/schouders warm blijven: gebruik een colletje e.d.

Ik merk dat kleding ook verschil kan uitmaken. Als ik m'n combi aan heb krijg ik vaak last van m'n nek/schouders terwijl ik daar bij m'n race overal helemaal geen last van heb. Ik krijg de indruk dat de pasvorm van de combi gemaakt is voor een wat rechtere zit.
 
}) })


Wat al die klachten betreft, geef niet het motorrijden van alles de schuld. Er kunnen ook andere oorzaken zijn van nek-schouderklachten, zadelpijn enz.
Bv.
aambeien _O-
Soads (Sex. Overdraagbare AanDoeningen) _O-
Het kan zelfs psychisch zijn, tussen je oren zitten :Y

:] :W
 
Laatst bewerkt:
zal ik even masseren? :+

nee hoor, even serieus;
ik heb, na het behalen van mijn rijbewijs, alleen nog maar motorscooter gereden en kan inderdaad zeggen dat dat erg comfortabel is. ook na langere ritten heb ik nergens last van.

heb wel eens op de sport (suzuki-GSX geloof ik...) van een vriend gereden en had het gevoel in een erg onnatuurlijk houding gedwongen te worden. kan me voorstellen dat je dat wel gaat voelen na een uurtje rijden.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels kan Sabine vast niet meer van de motor komen... O-) :P



}) })

Clown heeft gelijk, na het openen van dit topic heeft Sabine niet meer hier gereageerd.
Begin me nu toch ook langzaam zorgen te maken.
Pas haar motorrijbewijs, pijnklachten, evt. niet relaxt op de motor. Maar het is wel een Honda 750, Zal toch gauw een 70 pk of zo hebben. En daar kan misschien schamperig over gedaan worden door mensen die ver over de 100 pk gaan, maar 70 pk is niet niks.

Hopelijk meldt ze zich spoedig weer ....

:] :W
 
gewoon veel gaan rijden je lichaam went er snel aan doet die dat niet nieuwe stuur erop en anders een andere motor als het echt blijft aanhouden de pijn.
 
Hallo,

Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs en motor ( Honda VF750 F, uit 1984 ) maar heb na een flinke motorrit last van mijn schouders, wat doe ik verkeerd ?????
Alle tips zijn welkom....

Meer :] :] :] :] !
(en zoals iedereen hier zegt: relax!)

In het begin had ik ook nekpijn, hoofdpijn, slapende klauwen.... :Y
 
Laatst bewerkt:
}) })



Misschien toch wat zwaar begonnen, een motor van dik 200 kilo, 70 pk etc. en "nog niet lang" het rijbewijs? Hoeveel km ervaring in hoeveel tijd? Wat red je (erk, type) voorheen en hoe lang, hoeveel km?

Toen ik een motor aanschafte van dit kaliber reed ik al 5 jaar zomer en winter, in totaal minstens 70.000 km al gereden met motoren met minder dan 40 pk. En nog vond ik het een gigantische stap.


:] :W
 
Denk dat het gewoon allemaal even moet wennen. Ben zelf begonnen op een cb 750 f bol d'or, is wel een beetje vergelijkbaar denk ik. In het begin steeds spierpijn tussen m'n schouderbladen, nu nergens last meer van.

Hardop lachen in je helm wil nog weles helpen voor de ontspanning. Zou het in ieder geval nog even aankijken voor je 'm weg doet ofzo.
 
Niet alleen voor Sabiene maar voor een ieder die deze topic leest. Neklachten komen mij bekend voor. Na een uur of twee begint het en na een uur of 5 moest ik er van af. Spierpijn in mijn nek en stevig doortrekkend naar m'n kop. :( :( En dat op een BMW R1100RT. Dat zou toch niet moeten kunnen.

Todat er een collega achter mij reed en zag dat ik vrij ontspannen bij een verkeerslicht stond te wachten, bij het optrekken zag hij dat ik gelijk mij schouders optrok. Ik bleef zo dus doorrijden tot we weer stilstonden en dat zo telkens weer.

Nu let ik daar heel erg op en betrap mij nog regelmatig dat ik weer spanning op mijn nekspieren zet door mij schouders op te trekken. Het is een kwestie van trainen en veel rijden. Het gaat beter maar ik moet er op blijven letten. Ene een rugzak is ook geen prettig apparaat als je nekklachten hebt. Niet doen dus. Er zij trouwens meer redenen om geen rugzak te dragen op een motor. ;) ;)
 
ik heb zelf 4 jaar geleden ook de zelfde klachten gehad, bij mij heeft het wel een tijdje geduurd ik heb zelfs fysiotherapie voor gehad.
maar uit eindelijk is het tocht allemaal goed gekomen.
 
ik heb zelf 4 jaar geleden ook de zelfde klachten gehad, bij mij heeft het wel een tijdje geduurd ik heb zelfs fysiotherapie voor gehad.
maar uit eindelijk is het }) ------------- tocht ------------------ }) allemaal goed gekomen.


:Y :Y

Goede typefout van jou !!!!!!
TochT kan heel goed de reden zijn. Kleed je goed aan, zei je moeder vroeger ook al :Y

:] :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan