Hoi Millamet,Ben zelf 1.58m en ook niet onbekend met verlagen. Ik weet niet hoe lang jij (TS) bent, maar ik vind 3,5 cm echt veel.
Beter eerst lager en aan de voorkant smaller zadel erop (Tijger Leathers bijvoorbeeld), en als het dan nog niet genoeg is, verlagen door kortere schokdemper of iets langere dogbones. Niet meer dan nodig is. Ik vind zelf verstelbare schokdempers (duur, maar als je naast kort ook licht bent, heb je al snel een andere schokdemper nodig) of dogbones fijn, dan kun je precies op de hoogte gaan zitten die je wilt hebben. Die standaard setjes gaan in zulke grote sprongen.
Voorkant doorsteken en/of lager profiel band erop.
Mijn SV1000 is verlaagd dmv lager zadel, verstelbare dogbones en lager profiel voorband. Naar schatting heb ik zo'n 1-1,5 cm verlaagd in het rijwielgedeelte. Ik ga hem echter weer een stukje hoger zetten, want niet meer zo erg nodig en ik wil de bodemvrijheid weer terug. ;-)
=> Ik zou als ik jou was een lager zadel erop zetten en het rijwielgedeelte terug omhoog zetten. Blijkbaar kun je veel winnen in het zadel.
Schiet me ineens te binnen, vrouw van een collega had speciale motorlaarzen waardoor ze een paar cm groter werd zeg maar. Misschien ook een optie.
Goede tip, maar op dit moment is de zithoogte niet meer het probleem, maar het feit dat er d.m.v. onvakkundig gepruts niets meer van de bedoelde geometrie over is, met aannemelijk mega-onderstuur tot gevolgSchiet me ineens te binnen, vrouw van een collega had speciale motorlaarzen waardoor ze een paar cm groter werd zeg maar. Misschien ook een optie.
Kennelijk waren die paar cm niet voldoende, gelet op de houten constructie, of zat die aan de laarzen vast?
Zo heb ik het ook laten doen en bevalt prima!Ik heb pas na vier jaar wel andersom gedaan.
De motor wat hoger gezet.
Maar 3,5 centimeter kon ik er niet mee winnen.
Kwam buis tekort.
Bekijk bijlage 1746288
Een setje Hyperpro voorveren zitten er al in.
Net als een volledige schokbreker achter.
Het originele spul is mager, de motor stuurt nu meer met overstuur in plaats van onderstuur.
Voorheen was de vering zelfs zo slap dat de motor met iets gas los in de bocht direct naar buiten wilde.
En dat moest soms wel omdat er minder vertrouwen was.
Sinds de aanpassing van de vering kan ik met extra 'gas' de bocht nog scherper maken.
Ik herken die foto. Volgens mij waren ze daar aan het meten hoeveel cm ze vonden dat die motor lager moest. ;-)Kennelijk waren die paar cm niet voldoende, gelet op de houten constructie, of zat die aan de laarzen vast?
DucBMW probeert zich voor te stellen hoe het schakelen verloopt met die houten blokken onder de zolen, mss maar gewoon met de hak opschakelen, zoals vroeger met de trialmotor gebruikelijk was…
Dainese heeft geloof ik ook iets met een verhoging. Wat je ook kunt doen is zelf ergens zo'n hoge inlegzool in verstoppen. Heb je wel al snel een (half) maatje groter nodig.Hoi, ja de Daytona lady geloof ik
Conformiteit is saai. Ik heb nog nooit een motor gehad die bij mij past.waarom kopen mensen niet gewoon een motor die bij ze past , wat een rare fratsen allemaal hier
Zo, dat is pas een zinvolle bijdrage. Daar kan de TS iets meewaarom kopen mensen niet gewoon een motor die bij ze past , wat een rare fratsen allemaal hier
och , de rest van de oplossingen is ook nietsZo, dat is pas een zinvolle bijdrage. Daar kan de TS iets mee
Ik zet ook meestal een voet op de grond, maar het is wel een paar keer voorgekomen dat ik bij een windvlaag even heel snel de andere voet er bij moest zetten. Als dat niet gaat is je motor toch echt te hoog.Als ik een motor kocht die bij me paste zou ik wel heel erg voor joker rondrijden. Eens kijken: middelbaar, lelijk, beetje mank.... Nu kan ik tenminste nog het een en ander compenseren.
Maar ik begrijp waar je heen wilt; hoge motor kopen terwijl je klein bent. Is op zich niet erg want je hoeft niet met beide voeten aan de grond. Kon ik met mijn R100GS ook niet goed en dat ging, op een keer na, altijd goed. Die ene keer was op een bolle weg in de Voerstreek. Ik vroeg me al af waarom de anderen allemaal in het midden van de weg stopten. Tot ik mijn voet neer wilde zetten en de weg niet was waar hij hoorde te zijn. Wat is zo'n ding lastig op te tillen.
Hoi Millamet,
Ik ben zelf 1.63. Ik ga alle opties proberen die ik vanavond heb ontvangen. Dank je wel voor je tips
Goed (vereenvoudigd
Desbetreffende F750GS heeft ESA dat werkt op de achterschokdemper, en aan ESA kun je zelf niks afstellen: je kunt alleen een keuze maken uit voorgeprogrammeerde afstellingen. Een goede vering specialist - niet elke - kan dat eventueel wel. Hoedanook, met het verlagen is in dit geval dus wss niet de afstelling veranderd, maar de geometrie, en i.h.b. de naloop.Mijn vrouw heeft een BMW F650 CS en die hebben we 3.5cm verlaagd. Stuurt nog steeds prima
Ik denk zelf dat het niet zozeer in de verlaging zit, maar in de afstelling van de vering... dus ik ga in dit geval met @DucBMW mee; laat je motor eens nakijken bij een veringspecialist.
Tja het verbaast mij toch ook vaak dat te kleine of te grote mensen bepaalde motoren kopen, aanpassen naar hun lengte en dan nadien zeggen... 'ugh, het rijdt wat minder goed nu...'Zo, dat is pas een zinvolle bijdrage. Daar kan de TS iets mee
maar ja , je mag er niets van zeggenTja het verbaast mij toch ook vaak dat te kleine of te grote mensen bepaalde motoren kopen, aanpassen naar hun lengte en dan nadien zeggen... 'ugh, het rijdt wat minder goed nu...'
Als je de geometrie veranderd van de motor, dan moet je maar de nadelen erbij nemen.
Waarom post jij dit soort dingen niet gewoon op www.zuurpruim-forum.nl ipv hier dit soort onzin neer te typen, Niemand heeft iets aan dit soort opmerkingen.waarom kopen mensen niet gewoon een motor die bij ze past , wat een rare fratsen allemaal hier
Mag wel, maar je verpest alleen de sfeer ermee. Het is een forum voor iedereen, je hoeft mensen die in jouw ogen domme dingen posten niet weg te pesten ofzo met opmerkingen waar niemand wat aan heeft. Ik vind jou opmerkingen ook dom bv.maar ja , je mag er niets van zeggen
Waarom post jij dit soort dingen niet gewoon op www.zuurpruim-forum.nl ipv hier dit soort onzin neer te typen, Niemand heeft iets aan dit soort opmerkingen.
Mag wel, maar je verpest alleen de sfeer ermee. Het is een forum voor iedereen, je hoeft mensen die in jouw ogen domme dingen posten niet weg te pesten ofzo met opmerkingen waar niemand wat aan heeft. Ik vind jou opmerkingen ook dom bv.
.
Waarom post jij dit soort dingen niet gewoon op www.zuurpruim-forum.nl ipv hier dit soort onzin neer te typen, Niemand heeft iets aan dit soort opmerkingen.
Mag wel, maar je verpest alleen de sfeer ermee. Het is een forum voor iedereen, je hoeft mensen die in jouw ogen domme dingen posten niet weg te pesten ofzo met opmerkingen waar niemand wat aan heeft. Ik vind jou opmerkingen ook dom bv.
Modbreak:
Doe eens normaal man