A/F bij vol gas waarschijnlijk? Naald heeft niet echt wat met vol gas te maken. Dat is wat ik me kan bedenken. Ik ben wel geïnteresseerd of dat ook echt zo werkt. ,Zit er aan te denken om ook een keer mijn motor op de bank te zetten.Hoezo staat volgens jou de zaak te arm dan?
Ik zie een A/F die keurig vrijwel recht loopt en rond de 14 zit. Dat is volgens mij heel netjes. In het begin van het toerental staat ie rijker, maar dat is op zich ook goed.
uhhh Jan,....., in het begin komt de A/F wel degelijk van boven naar beneden hoor..., alles boven de 13 wordt als armer ingeschat, alles daaronder als rijker.Hoezo staat volgens jou de zaak te arm dan?
Ik zie een A/F die keurig vrijwel recht loopt en rond de 14 zit. Dat is volgens mij heel netjes. In het begin van het toerental staat ie rijker, maar dat is op zich ook goed.
Ik ben vandaag op de testbank gegaan en kwam erachter dat mijn naald te arm is. Ik heb een KTM 625cc en dit is m'n uitdraai van de testbank
Ik heb nu een K5 naald in mn carburateur zitten. Het middelste gedeelte van de naald moet dunner, maar ik heb geen idee hoe groot het effect is tussen b.v. een K5 en een K6.
Hier een overzicht van de K naalden
Wat adviseren jullie mij om te nemen?
Dus met de grafiek die ik nu heb kan ik niks mee doen ?
Joh,
maar waarom valt hier dan niks uit te lezen?
Gezien de A/F meting kan die corresponderende vermogenskromme niet kloppen.
En zomaar eennaald afstellen zal niet echt simpel zijn, met een KTM zoek ik eerder in de naaldvorm en soort mengbuis en niet te vergeten de vlotterhoogte.
Meten =weten en daarom meet dan ook goed!!!
Het is een uitdraai bij km/h , niet zo goede referentie dus..
Eigenlijk moet hier de motor met de testbank geremd worden en ff op constant toerental gehouden worden.
Hebben ze de lambda aanzuigbuis gewoon achter in de uitlaat gestoken
Gezien de vermogensafgifte en de A/F verhouding zijn er meetfouten gemaakt
Dan kunnen we leuk zwetsen over naalden maar wat zie je bij een volgas meting van de naald?Weet bijna zeker dat daar geen CV carb op zit.