Advies dB killer Yoshimura R77 CB1000R verwijderen

Rico Coolen

Rookie
12 jul 2016
29
0
Dag allen.
Ik heb een vraag betreft mijn Yoshimura R77 uitlaat op mijn CB1000R.
Ik vraag me af of je de dB killer "makkelijk" kunt verwijderen met de uitlaat op de motor bevestigd.
In het verleden heb ik de uitlaat gedemonteerd om de dB killer te verwijderen of te plaatsen. Maar ik was op zoek naar een manier waarbij ik alles kan laten zitten.
Het gevaar zit hem een beetje in het inbusboutje waarmee de dB killer gefixeerd zit. Wanneer ik deze losdraai, bestaat er de kans dat deze tussen het carbon en de binnenzijde van de uitlaat valt. In mijn beleving krijg ik deze er dan zo niet meer uit. Ik moet dan alsnog de uitlaat demonteren en zo gaan schudden en schuinhouden om te proberen het inbusje uit het gaat te krijgen. Daarnaast zit dit boutje aan de binnenzijde, dus waar het achterwiel zit, van de motor. Maakt het er ook niet makkelijker op.
Dus zijn er leden die hier ervaring mee hebben? Ik hoor graag jullie bevindingen.
 
Bij mijn Akra's zit dat allemaal exact zo.
Demonteren om het schroefje niet te verliezen
Maar het is ook zo gebeurd, net als dat het ook in de uitlaat valt. :')

Magnetisch gereedschap / magnetisch maken.
Een kleine magneet op de sleutel, net een stukje vrij om los te draaien.
Beetje kleefpasta op de inbus sleutel of bit.

Wiha magnetiseerder / demagnetiseerder.
 
Voorheen zonder killer gereden. Ik kan je verzekeren dat het geluid mooier is. Echter paar jaar geleden paar tripjes naar Duitsland gemaakt. Toen voor de zekerheid maar de dB killer erin gezet. Wellicht zinloos aangezien er geen CE keur op deze uitlaat zit. Alleen voor mijn gevoel, viel ik minder op en kon ik aantonen dat er een dB killer inzat. Voor wat het waard mocht zijn..
Afijn, hoe weet ik zeker dat mijn boutje niet van RVS is? Of is dat niet gebruikelijk in deze toepassing? Anders kom ik natuurlijk niet ver met mijn gemagnetiseerde inbus..
 
Die laatste is makkelijk. Gooi je inbus er eens op en kijk of die blijft plakken :).
Je vraagt naar ervaringen, die heb ik genoeg met zo'n klein boutje. Vaak los gedraaid, nog nooit laten vallen. Ik zie het probleem dus niet. En in het ergste geval moet je je demper een keer loshalen, ook zo gebeurd.
 
Die laatste is makkelijk. Gooi je inbus er eens op en kijk of die blijft plakken :).
Je vraagt naar ervaringen, die heb ik genoeg met zo'n klein boutje. Vaak los gedraaid, nog nooit laten vallen. Ik zie het probleem dus niet. En in het ergste geval moet je je demper een keer loshalen, ook zo gebeurd.

Inbus erop gooien gaat moeilijk aangezien de killer gemonteerd zit in de demper. Mocht het boutje losliggen, dan had ik het inderdaad snel genoeg kunnen achterhalen.

Normaal een boutje losdraaien is geen probleem. En valt er ook niet zomaar af. Maar het ding is namelijk dat er een loze ruimte zit tussen het stuk waar het boutje zit vastgeschroefd, en het gaatje in het carbon. Wanneer het boutje los is, en je deze door het gaatje wilt halen, bestaat er een kans dat het boutje tegen het carbon tikt, en dan alsnog in de hole ruimte beland. Wat je zegt, mocht dat gebeuren, dan kan ik alsnog de demper loshalen. Maar dit probeer ik te voorkomen.
Maar ik ga het eens proberen door de inbus te magnetiseren. Bedankt zover.
 
Inbus en de kleine hier van er onder steken (of testen) past misschien net?
Screenshot_2023-08-23-17-49-05-20_57e717c094f371a1dada6567a1123b99.jpg

Altijd wel handig van AliExpress.
 
Kan wel een hele rant starten waarom je dat ding moet laten zitten; maar dan zijn sommige mensen hier op hun pik getrapt.

Wat nou als je een extra uitlaat koopt en daar de DB killer uit haalt? Die zet je dan op elke eerste maandag van de maand rond 12 uur erop; en de rest van de tijd doe je die DB killer uitlaat erop.
 
Voorheen zonder killer gereden. Ik kan je verzekeren dat het geluid mooier is. Echter paar jaar geleden paar tripjes naar Duitsland gemaakt. Toen voor de zekerheid maar de dB killer erin gezet. Wellicht zinloos aangezien er geen CE keur op deze uitlaat zit. Alleen voor mijn gevoel, viel ik minder op en kon ik aantonen dat er een dB killer inzat. Voor wat het waard mocht zijn..
Afijn, hoe weet ik zeker dat mijn boutje niet van RVS is? Of is dat niet gebruikelijk in deze toepassing? Anders kom ik natuurlijk niet ver met mijn gemagnetiseerde inbus..
Ik wordt heulemoal gestoord als ik mijn dB killers verwijder op een lange rit.
Ik laat ze lekker zitten.
Met klinkt ie ook prima.
 
Precies wat worldbeater zegt, stukje gereedschap magnetisch maken, en gewoon rustig blijven komt alles goed! Kun je wel even een filmpje van het geluid posten als je hem eruit hebt? Word vast veel beter zonder zo’n irritante killer erin! En staat ook nogeens mooier. Succes👍🏼
Het is gelukt. Had er een druppelt lijm aan gedaan. Boutje bleef net lang genoeg aan het inbusje hangen.
Hieronder een vergelijkingsvideo. Hopelijk zijn de pro dB killer fananten nu niet gepikeerd.. 😎

 
Het is gelukt. Had er een druppelt lijm aan gedaan. Boutje bleef net lang genoeg aan het inbusje hangen.
Hieronder een vergelijkingsvideo. Hopelijk zijn de pro dB killer fananten nu niet gepikeerd.. 😎

Nee hoor, ik ben niet gepikeerd, maar ben van mening dat motorrijders die de dB-killer uit hun motoruitlaat schroeven matennaaiers zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan