Naam wegslijpen

jolandamagna

Rookie
4 feb 2008
3
0
De naam Honda wil ik helemaal weglaten van mijn Magna VF750C. Kan ik die letters weghalen met een slijptol of wordt dan het blok te heet? Zie foto, zie pijl. Aan de andere kant zit nog zo'n deksel waar de naam Honda op staat. Kan er eventueel een plaatje overheen gelast worden? Is dit aluminium? Als de fiets straks helemaal weer is opgebouwd moet de merknaam nergens meer te lezen zijn.
full
 
Nou eh, best veel reacties..... Ik wil de naam Honda er gewoon af hebben omdat, als de bike straks helemaal af is, er dan iets te raden moet zijn, alleen de echte kenners weten dan waar ze naast staan, of door wat ze ingehaald worden. Ik geef gezien de reacties de voorkeur nu aan het er overheen plakken van een strip aluminium, dat kan best netjes worden. Waarmee meteen de volgende vraag: als ik loctite gebruik of een andere lijm, laat die lijm dan niet los door de HITTE? Model maken is geen probleem, genoeg gereedschap hier in huis en ook het nodige geduld.... als 'ie eind februari maar weer kan rijden. ..
 
Nou eh, best veel reacties..... Ik wil de naam Honda er gewoon af hebben, omdat als de bike straks helemaal af is er dan iets te raden moet zijn. Alleen de echte kenners weten dan waar ze naast staan of door wat ze ingehaald worden. Ik geef gezien de reacties nu de voorkeur aan het er overheen plakken van een strip aluminium. Dat kan best netjes worden.
Meteen de volgende vraag: als ik loctite gebruik of een andere lijm, laat die lijm dan niet los door de HITTE? Model maken is geen probleem. Genoeg gereedschap hier in huis en ook het nodige geduld.... als 'ie eind februari maar weer kan rijden. ..

Er zijn voldoende lijmsoorten die temperaturen van 150 graden C. en meer kunnen hebben.
 
Nou eh, best veel reacties..... Ik wil de naam Honda er gewoon af hebben omdat, als de bike straks helemaal af is, er dan iets te raden moet zijn, alleen de echte kenners weten dan waar ze naast staan, of door wat ze ingehaald worden. Ik geef gezien de reacties de voorkeur nu aan het er overheen plakken van een strip aluminium, dat kan best netjes worden. Waarmee meteen de volgende vraag: als ik loctite gebruik of een andere lijm, laat die lijm dan niet los door de HITTE? Model maken is geen probleem, genoeg gereedschap hier in huis en ook het nodige geduld.... als 'ie eind februari maar weer kan rijden. ..


enu, zo heet wordt dat nou ook weer niet hoor, 't is geen uitlaat! Ik denk niet dat dat boven de 1000C wordt hoor. Of toch niet heel veel.
 
haal je iemand in met 1kmu verschil zodat die naar je fiets kan kijken?
sta jij nooit stil?
snelste/tijdelijke: ducttape
loctite heeft vele soorten, een beetje metaalzaak weet welke je kunt gebruikten :)


zeg! Je wou toch niet zeggen dat je ergens ductape op je ZX10-zonder-R hebt zitten he? Je had nog zó beloofd er geen rat van te maken. :(
 
Laatst bewerkt:
sta jij nooit stil?zeg! Je wou toch niet zeggen dat je ergens ductape op je ZX10-zonder-R hebt zitten he? Je had nog zó beloofd er geen rat van te maken. :(

zit nog geen ducttape op ;)
hijs wel smerig....
boter-kaas-en-eieren doen op mn voorscherm bij een stoplicht;)

als ik stil sta sta ik voor een verkeerslicht te wachten ;)
en een magna... herken je wel uit duizenden ;)

je vergeet, ik rij zx10 zonder r, ding kan niet stilstaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Denk je dat de tin gaat hechten op aluminium?
Als je daarna de deksel weer vlak maakt zie je nog steeds de letters staan omdat het een ander materiaal is.
Ja hoor, geen probleem, is in de carrosseriewereld heel gangbaar om blank aluminium op te vullen met tin. Daarna goed afvijlen, schuren, gronderen en aflakken. De letters zakken dan ook niet na verloop van tijd na, zoals dat met plamuur wel het geval kan zijn.
 
Ja hoor, geen probleem, is in de carrosseriewereld heel gangbaar om blank aluminium op te vullen met tin. Daarna goed afvijlen, schuren, gronderen en aflakken. De letters zakken dan ook niet na verloop van tijd na, zoals dat met plamuur wel het geval kan zijn.
Idd, doen ze veel bij bijv. US custom cars gewoon met lood opvullen omdat het makkelijk te bewerken is, duurzaam etc. Werkt prima. Zeker als je het daarna bijv. netjes spuit heb je een erg mooi geheel.
 
Weet je zeker dat dat niet op staal was?
IK heb wel eens geprobeerd iets op aluminium te solderen maar de tin/lood hecht helemaal niet en wil niet vloeien.
Ik heb het opgezocht en de enige manier om aluminum te solderen is met altitute wat geheel vrij is van tin en lood.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je zeker dat dat niet op staal was?
IK heb wel eens geprobeerd iets op aluminium te solderen maar de tin/lood hecht helemaal niet en wil niet vloeien.
Ik heb het opgezocht en de enige manier om aluminum te solderen is met altitute wat geheel vrij is van tin en lood.

ik heb ook mijn twijfels of je tin op alu kan solderen

v.d.v je hebt deze ook nog

www.durafix.nl
 
Dat is geen lood of tin.
Ik vraag me af hoe gelukkig die deksel word bij het verwarmen tot ruim 400 graden.

ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat er meerdere merken zijn om alu te solderen ;)
ik denk ook niet dat het een goede optie is :N
zou er eerder een schildje voor maken, of een ander kapje zoeken
en het daar eventueel op proberen met de slijptol de hoge delen wegslijpen
 
Ik zou meten hoe dik de wand is op de plaats waar de letters staan en hoe diep de letters erin liggen.
Als er genoeg over is gewoon een stukje eraf frezen, zeker als de deksel ietsje bol loopt.
 
Volgens mij is het verplicht om een merkembleem op je motor te hebben.

nooit van gehoord, als staat er kawasaki in je blok dan maakt het nog niet uit.

gewone tin of hardsolddeer krijg je niet gehecht op je carter, dat speciale aluminium soldeer spul zal denk ik wel lukken maar dan krijg je dus wel kleurverschil.
 
nooit van gehoord, als staat er kawasaki in je blok dan maakt het nog niet uit.

gewone tin of hardsolddeer krijg je niet gehecht op je carter, dat speciale aluminium soldeer spul zal denk ik wel lukken maar dan krijg je dus wel kleurverschil.
Klopt wel, het merk (de merknaam) moet op de motorfiets aangebracht zijn.
 
Maar staat dat ook niet sowieso op het plaatje met je framenummer?

dat is het typeplaatje.
op de motor of auto moet ook duidelijk het merk aangebracht zijn.
dat zal waarschijnlijk zijn een blinde politieagenten niet verder in de verwarring te brengen.
helaas kan ik het wetsartikel zo gauw niet vinden maar het is hier al eerder ge-quote.

je logo's uit het blok mag je er rustig uitpolijsten, als je het merk maar op de tank hebt staan.
als je het koppelingsdeksel er even afschroeft zie je aan de binnenkant of de letters in een verdieping gegoten zijn.
als de letters dus naar binnen doorsteken kan je niet slijpen maar moet je vullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan