Nationaal Veteranen Treffen In Woerden

Lekker veel hoop ik want een paar mooie klassiekers in de ochtend is niet verkeerd ;)

Hoop dat het nog wel een tijdje blijft doorgaan :Y
 
Ik moet van KawaSuz nog doorgaan tot Kerst, en het is zijn topic, dus ik zal hem gehoorzamen.
Hoeveel dan nog? Tot vervelens toe zou mijn collega zeggen.....
Mooie klassiekers. Naar mijn menig zijn ze zeker niet allemaal mooi, of klassieker, maar is ook dat is maar weer net welke norm je hanteert.
Dit blijft voor mij toch wel hét topevenement van het jaar. Ik ben nog nooit aan de kaasrit toegekomen omdat er zo veel te zien is. Diezelfde kaasrit en het komen en gaan van de deelnemers zorgt ervoor dat het bijna ondoenlijk is alles te zien op het evenemententerrein, en daarbuiten is ook vaak nog veel leuks te zien.
 
Vandaag 2 plaatjes van een Horex. Samen met de eigenaar staan te schuilen aan de kopse kant van een marktkraam. Komt uit de buurt van Gouda en er wordt regelmatig mee in clubverband gereden.
113)
IMG_5143_Horex.JPG


114)
IMG_5144_Horex.JPG
 
:+ *O* Tot de kerst *O* hebben we nog een hoop te goed :9 (niet stiekum dubble gaan plaatsen, hou alles in de gaten B|)

Heee Horex, leuk. Als ik mij inmiddels goed ingelezen heb, een Horex Regina.
Ik zal er nog een topic over starten, kijken of er hier op het forum nog interesse of kennis over is.
:W Werkze allemaal...
 
Kreidler Florett RS
115)
IMG_5145_Kreidler Florett RS.JPG


Wat dit is voor scooter stond uitgebreid op een bordje, maar dat heb ik niet gefotografeerd........
116)
IMG_5146.JPG
 
Persoonlijk heb ik helemaal niks met HD, maar als ze oud zijn dan opeens weer wel.
Dit is toch wel een hele leuke machine zo.

117)
IMG_5147_Harley-Davidson zijspan.JPG


118)
IMG_5148_Harley-Davidson zijspan.JPG
 
Wat dit is voor scooter stond uitgebreid op een bordje, maar dat heb ik niet gefotografeerd........
116)
Bekijk bijlage 1336586
Na enig Duckduckgo werk denk ik dat dit een TWN Contessa scooter is.
Het logo op een Lambretta ziet er heel ander gestyled uit, dit is een inzoom op het logo:
IMG_5146_stukje.jpg

Contessa scooter at DuckDuckGo
en hier nog ff een stukje naar beneden scrollen:
Svenska Scooterklubbens forum • Visa tråd - TWN Contessa -56 renovering

Plaatje:
IMG 2911 - Forumbilder.se
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 2 lichte motorfietsen die je niet veel ziet. Eerst een Kawasaki KH125
119)
IMG_5149_Kawasaki KH125.JPG


En ernaast een MotoMorini 125
120)
IMG_5150_Moto Morini 125.JPG
 
:t
Op m’n 4” schermpje kon ik het logo niet veel zichtbaar maken dat ik iets van een L en een A op het eind herkende. :$ Misschien moet ik eens langs de Pearl.. word ook een dagje ouder :o
 
Ik kon het ook niet ontcijferen helaas, ook niet op mijn 20" monitor.. Het ligt dus niet aan jouw ogen, of de mijne moeten wel heel bedroevend slecht zijn.
Ook googelen bood me geen uitkomst.
Mooie foto's weer Tomcat! Zeker die KH125 is om te smullen zo mooi.:9~:t
 
Als ik het goed kan lezen, een Lambretta.
Verders 0,0 kennis van dit merk of scooters.

Het is inderdaad een TWN Contessa zoals Tomcat meldt. Omdat ik die toevallig in juni in Leiden heb zien staan. Dat ding daarvoor en daarna nooit meer gezien. Anders had ik ook luidkeels Lambretta geroepen.

Leuk rijtje foto's trouwens....
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik toch min of meer chronologisch aan het posten ben zijn we nu weer in de afdeling kleine motoren en bromfietsen beland.
Het is altijd weer indrukwekken hoeveel er daar van zijn.Wat mij betreft 3 cathegoriën:
gebruiksbromfietsen
bromfietsen zoals je ze vroeger in je dromen had willen hebben, en die droom heb je nu gerealiseerd/ ben je aan het realiseren
bijzondere oldtimers
Genoeg geschreven, plaatjes daar gaat het om.
Puch M50 Grand Prix, zelfde blok zit ook onder de Puch Monza zoals hier al eerder is langs gekomen.
121)
IMG_5154_Puch M50 Grand Prix.JPG


Zündapp, type waar ik me niet aan want hieraan is zo ontzettend veel veranderd.
122)
IMG_5153_Zündapp.JPG


RAP
123)
IMG_5155_RAP.JPG
 
Ik ga nog even door met de brommers. Als eerste een Zündapp. Jammer van die lelijke voorband.
124)
IMG_5156_Zündapp.JPG


Dan een heel erg leuke Sparta
125)
IMG_5157_Sparta.JPG


Soms kan ik mensen echt niet begrijpen. Die Zündapps kosten tegenwoordig serieus geld. Ook een brommer laten spuiten zal niet bepaald gratis zijn. Maar dat je dan roze als kleur kiest. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. En dat is maar goed ook, anders stonden er veel minder verschillende.
126)
IMG_5159_Zündapp.JPG
 
Vandaag begin ik met wat brommer details,
Dubbele schijven in spaakwielen
130)
IMG_5162_Zündapp.JPG


4 remklauwen en 8 zuigers voor. Moet toch redelijk te stoppen zijn lijkt me.
131)
IMG_5163_Zündapp.JPG


En bijzonder spuitwerk
132)
IMG_5164_Zündapp.JPG
 
133)
IMG_5165_Zündapp.JPG


134)
IMG_5166_Zündapp.JPG


Dan was Stefan Dörflinger er ook met een racer op kenteken:
135)
IMG_5167_Zündapp.JPG


En als laatste een Sparta
136)
IMG_5168_Sparta.JPG


Morgen steken we weer over naar de motorfietsen.
 
Dat smaken verschillen is wel duidelijk. Ik sluit me duidelijk aan bij jouw mening. Money doesn't buy good taste wat mij betreft, al vind ik het wel leuk om eens te kijken naar al die gepimpte details en mooie oplossingen.
Vandaag weer een paar echte klassieke motoren:
Een Indian Scout
137)
IMG_5169_Indian Scout.JPG


En een Brough Superior SS100
Brough Superior SS100 - Wikipedia
138)
IMG_5170_Brough Superior SS100.JPG
 
Een Suzuki GS 750. Zo een had ik ooit in 1984 als eerste motor...............
En die had ik natuurlijk nooit weg moeten doen.
141)
IMG_5173_SuzukiGS750.JPG


Een Triumph 900 Daytona
142)
IMG_5174_Triumph 900 Daytona.JPG

Blijft moeilijk tellen, gecorrigeerd
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan