Navigatie op je motor

mijn vrouw bedacht en fabriceerde een hoes voor over het windscherm. werkt prima, schokdempend, trillingvrij en behoorlijk spatwaterdicht.[afbeelding]
Leuke oplossing :Y
Complimenten voor je vindingrijke vrouw :Y

Zelf doe ik het nav.systeem of in de jas(zie ik alleen niks, of in foam in de tanktas(zie ik het door de doorzichtige bovenkant.
 
Leuke oplossing :Y
Complimenten voor je vindingrijke vrouw :Y

Zelf doe ik het nav.systeem of in de jas(zie ik alleen niks, of in foam in de tanktas(zie ik het door de doorzichtige bovenkant.


Zou je niet beter met je motor bezig kunnen ??? ;) anders ben je 7 september niet op tijd :)
 
Hangt er een beetje van af met wat voor software je de route maakt. Zelf heb ik 1 rondrit gemaakt met ProMotor Onroute (rondje groningen/friesland), en deze heb ik op moeten delen in 2 stukken. Maar je kunt met 48 tussenpunten wel erg ver komen.

Ik deel de route gewoon zo in dat ik op een pauzepunt wissel, dus echt veel last ga ik er niet van krijgen IMHO :N

Is het bij de TTrider, versie 2 ook zo dat je maximaal 48 waypoints kan invoeren..?
 
Heb 'm ook sinds een paar weken, vind het lekker in gebruik en ook dat accupack is een uitkomst :) . Kost wel even moeite om 'm netjes op z'n plek te krijgen op m'n gsxr.
Gebruik jij die regenhoes ook? Vind het zo'n onding... Maar als het hoesje zelf niet afdoende waterdicht is dan schiet het ook niet op.
 
Je kan wel bepaalde type routes omzetten in de voor jouw in gebruik hebbend navigatiesysteem.:

Dit programmaatje laat je toe om routes te converteren naar verschillende formaten (TomTom Go, One, Rider, 3, 5, 6,...Google Earth, GPX,...). Je kan de routes zelfs opsplitsen wanneer je verschillende etappes wenst te maken en zo voort

ITNConv kan de volgende formaten openen:
- Motorway Express train (.axe, .axg)
- Streets & Trips (.est)
- MapPoint (.ptm)
- MapSource (.gdb, .mps)
- TomTom 3, 5 & 6, Go, To wrinkle, One (.itn, .ov2)
- Navigon MN|4, MN|5 & MN|6 (.rte)
- Destinator PN (.dat)
- Marco Sports shirt, Falk Navigator, Motorrad Tourenplaner & OnRoute (.bcr)
- GPS eXchange (.gpx)
- GPX MapSource (.gpx)
- Garmin PCX5 (CartoExploreur) (.rte)
- Magellan SD (Meridian and eXplorist) (.rte, .upt)
- ViaMichelin (.xvm)
- IGN Rando (.rdn)
- OziExplorer (.rte)
- OziExplorer EC (.rt2)
- Google Earth (.kml)
- CSV (Longitude, Latitude, Comments)

ITNConv maakt het mogelijk om te exporteren naar de volgende formaten:
- Motorway Express train (.axe) (Version 2004 and higher)
- TomTom 3, 5 & 6, Go, To wrinkle, One (.itn)
- Navigon MN|4, MN|5 & MN|6 (.rte)
- Destinator PN (.dat)
- Marco Sports shirt, Falk Navigator, Motorrad Tourenplaner & OnRoute (.bcr)
- GPS eXchange (.gpx)
- GPX MapSource (.gpx)
- Garmin PCX5 (CartoExploreur) (.rte)
- Magellan SD (Meridian and eXplorist) (.rte)
- ViaMichelin (.xvm)
- IGN Rando (.rdn)
- OziExplorer (.rte)
- OziExplorer EC (.rt2)
- XML Hiring (.loc)
- Google Earth (.kml)
- CSV (Longitude, Latitude, Comments)
http://weedboer.blogspot.com/2007/07/knap-conversietooltje-itnconv.html
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een oude medion pna150, gelukkig werd deze compleet met fietsbeugel geleverd, dus die mooi op mijn stuur gezet. Vervolgens een sigarettenaansteker aangesloten, adapter er in, hele handel in een etui gestopt on gemonteerd. De medion heb ik vervolgens in huishoudfolie gewikkeld en dit vervolgens ingesmeerd met een paar laagjes latex. Als laatste stap venster uitgesneden en er doorzichtige folie ingezet, deze vervolgens met simson bandenplak aan de latex gelijmd.

Nu nog wel even een postbode elastiek regelen voor de zekerheid.

Zo en nu een hap eten, de tassen inpakken, regenjas en broek klaarleggen, want morgen gaan we op weg naar luxemburg en dan naar schwarzwald. Hopelijk tussen de buien door.
 
Laatst bewerkt:
Heb vanaf eergisteren de Nokia N95 8GB in bezit, GPS werkt goed (heb zelfs binnen een beetje bereik). Heb ook de Garmin Mobile XT erop gezet en die werkt uitstekend, straks ff de doppen in de oren en een proefritje maken :P
 
Laatst bewerkt:
Heb vanaf eergisteren de Nokia N95 8GB in bezit, GPS werkt goed (heb zelfs binnen een beetje bereik). Heb ook de Garmin Mobile XT erop gezet en die werkt uitstekend, straks ff de doppen in de oren en een proefritje maken :P

Hey Monstro.
Ik heb ook op mijn nokia Garmin Mobile XT maar krijg er geen routes in, heb jij dat al geprobeerd?
Dan bedoel ik dus kant en klare routes van bv een leuk rondje ijsselmeer of zo. Heb alles al geprobeerd, via mapsourse, en dan in alle mogelijke mannieren opslaan en in de map GPX zetten. Uploaden via mapsourse zelf. Maar als ik dan in de telefoon op zoek ga in garmin zijn die bestanden niet terug te vinden |(

Misschien dat jij (of iemand anders) het weet wat ik fout doe ;(
 
Ik weet wat je fout doet ja, ik deed het eerst ook fout ;)

Als je via mapsource een route upload naar je telefoon kopieert hij een .gpx bestand naar de juiste map, deze gpx moet je nog importeren op je telefoon. Dit doe je in garmin via tools->mijn gegevens beheren en dan drukken op beheren (de softtoets). Daar kies je voor gpx importeren. Als je je tracks (log van wat je gereden hebt) op de pc wil inzien moet je juist het omgekeerde doen. Eerst gpx exporteren en dan via mapsource tracks downloaden.

Ik vind garmin een heel mooi programma, maar het is zo verschrikkelijk traag :(. Ik heb vergeleken met tomtom mobile 6, sygic en route66 mobile 7. Alledrie die programma's starten binnen 10 seconden op, maar Garmin doet er maar liefst 61 seconden over. De andere programma's zijn in 2 seconden afgesloten, daar doet Garmin ook bijna een minuut over... Als het programma eenmaal draait is het ook langzamer dan de rest, vooral in steden met veel straten.

Ik heb begrepen dat garmin eigelijk ontwikkeld is voor windows mobile en dat ze het 'omgeschreven' hebben om op symbian te laten werken. Dat zou een goede verklaring zijn waarom het zo traag is. Ik hou het voorlopig bij Sygic, mooiere interface dan tomtom en route66 7 en werkt zonder omwegen (in tegenstelling tot tomtom).

Ik heb een oude medion pna150, gelukkig werd deze compleet met fietsbeugel geleverd, dus die mooi op mijn stuur gezet. Vervolgens een sigarettenaansteker aangesloten, adapter er in, hele handel in een etui gestopt on gemonteerd. De medion heb ik vervolgens in huishoudfolie gewikkeld en dit vervolgens ingesmeerd met een paar laagjes latex. Als laatste stap venster uitgesneden en er doorzichtige folie ingezet, deze vervolgens met simson bandenplak aan de latex gelijmd.
Heb je hier foto's van, ik ben wel nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Hoe heeft het gewerkt onderweg?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels ook tevreden met een goedkope Garmin (nuvi 200) op de motor. De trillingen worden goed opgevangen. kan natuurlijk deze set niet in de regen gebruiken.
Het geheel voelt ook stevig aan, hoewel ik niet graag 200 er mee zou willen proberen.

5expoh.jpg

2cy07t0.jpg


Ik heb het auto iccontje nu kunnen omzetten naar een motor (lijkt ook nog eens precies mijn zwarte fazer ;) )
97nts9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon even op markplaats kijken en misschien heb je mazzel dat je een Garmin tegen het lijf loopt. Ik rij zelf al jaren met een Garmin Streetpilot 2610 en ben er zeer tevreden over. Alleen heeft de Streetpilot geen interne accu iets wat de Zumo wel weer heeft. Een goed gps op een motor moet dus wel aan de volgende eisen voldoen:

1) Waterdicht, dus ook condensdicht.
2) Schokbestendig, een auto is anders geveerd dan een motor.
3) Goed bedienbaar.
4) Goed afleesbaar, als je de gps niet als navigatiescherm gebruikt maar gewoon aan hebt staan is het makkelijk als je het verloop van de bochten kan zien op je scherm.
5) Goed verstaanbaar, want geloof me of niet, met gps rijden is het kijken en luisteren.
6) Goede bevestiging.
full
 
Laatst bewerkt:
5) Goed verstaanbaar, want geloof me of niet, met gps rijden is het kijken en luisteren.
Met de rest van je lijstje ben ik het echt helemaal eens. Alleen dit puntje kan ik mij niet in vinden...

In de auto heb ik die doos inderdaad aan staan, maar op de motor, mis ik het totaal niet.
 
ik ben sinds gisteren in het trotse bezit van een nokia N82 telefoon... met gesproken navigatie.. of het wat wordt weet ik uiteraard nog niet.. (heb ook pas over 3 maanden m'n internet erop zitten vanwege het overstappen van de ene naar de andere provider)

hier heb ik voor gekozen omdat ik een heel goed richtinggevoel en geheugen heb.. 1x gereden en ik weet de weg, 1x op de kaart gekeken en ik weet waar ik heen moet... dit is puur voor noodgevallen en extra zekerheid.. en ik wil geen schermpje voor mijn neus waar ik dan 90% van de tijd naar ga zitten staren.. ik ken mezelf!!

de N95 raadde iedereen af (ook de verkoper) en deze is (volgens de verkoper dan he) net iets beter en nieuwer dan de 6110... de ervaring zal het leren...

Waarom raadde hij de N95 af dan?
Niks mis mee hoor, heb hem zelf.
 
Toen de N95 nieuw was waren er blijkbaar wat problemen met stabiliteit, de details weet ik niet. Die dingen zijn al een hele tijd gefixt en het is inderdaad een prima telefoon, ook voor navigeren :)
 
Yep... navigatie op de motor hoeft helemaal niet duur te zijn ;) Zelf ben in sinds kort in het bezit van een Garmin Nuvi250 europe ( 170 euro bij Saturn...belgié )
Bij het toestel heb ik meteen een cradle gekocht voor montage op de fiets,...met enig aanpaswerk staat de Gps nu stevig schokvrij op m'n motor *D
Nu enkel nog de laadstroom voorzien.... wat op zich toch ook niet echt een probleem is.
Zonder laadstroom gaat de batterij zowat een 5 uur mee... wat op zich ook al niet weinig is, maar helaas op langere toerritten te kort schiet.
Ben er zeer tevreden over.... af en toe volgen op het duidelijk afleesbaar scherm = probleemloos rijden *O*

Ook kan ik routes zelf maken via mapsource, verzenden naar m'n GPS .... en genieten van een mooie ( zelfgemaakte... ) rit :] :W

>>> Bij het toestel zit ook een autosteun, dus gemakkelijk om ook in de wagen te plaatsen.... 8-)

Het overdenken waard..... :W
Ik ben wel benieuwd hoe je routes kan programmeren, dat is toch alleen aan de Zumo voorbehouden??

Ik heb een waterdichte Nuvis 510. Mapsource is onderweg, maar officieel werkt dat niet. :? O-)
 
Gewoon even op markplaats kijken en misschien heb je mazzel dat je een Garmin tegen het lijf loopt. Ik rij zelf al jaren met een Garmin Streetpilot 2610 en ben er zeer tevreden over. Alleen heeft de Streetpilot geen interne accu iets wat de Zumo wel weer heeft. Een goed gps op een motor moet dus wel aan de volgende eisen voldoen:

1) Waterdicht, dus ook condensdicht.
2) Schokbestendig, een auto is anders geveerd dan een motor.
3) Goed bedienbaar.
4) Goed afleesbaar, als je de gps niet als navigatiescherm gebruikt maar gewoon aan hebt staan is het makkelijk als je het verloop van de bochten kan zien op je scherm.
5) Goed verstaanbaar, want geloof me of niet, met gps rijden is het kijken en luisteren.
6) Goede bevestiging.
[afbeelding]

Heb sinds 2 weken ook en 2610 aangeschaft via MP. Dus even een vraagje aan een ervaren gebruiker.....Hoe heb jij de geluidsvoorziening (mooi woord _O- ) geregeld? Rechtstreeks vanaf de Garmin naar je helm?
 
De Nuvis 510 .. waterdichte budget GPS van 269 euro werkt! *O*

Getoonde route is gedownload via internet. Omgeving Delft = 5 km startpunt van hier. :9

DSC_0382.jpg


En ik was even bang dat de routes er uberhaupt niet onder konden, of de functionaliteit anders in tweede instantie flink zou onder doen voor de Zumo, maar dat blijkt mee te vallen. :}

DSC_0383.jpg


Bye bye dure Zumo, en vooral lelijke TomTom. :W :+

Heb bevestiging voor op het stuur erbij. Nu nog een superbike stuur op de kawa. :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan