navigatie op mobiel android

Danny k

Die hard MF'er
11 mrt 2013
255
0
Hey hallo

Ik wil dolgraag een navigatie hebben voor op de motor alleen vindt ik de garmin en tom tom nogal aan de prijs.

150 euro vindt ik ok maar 300 a 400 is gewoon te gek.

Nou heb ik twee hele mooie samsung notes 2 liggen ik dacht kan daar geen navigatie op?

Nou heb ik wel navi apps gevonden van sygic maar kan ik daar ook routes inladen?

Weten jullie een mooi programma voor android?

Heeft iemand dit al werkend gezien op een android telefoon?

Bedankt alweer!

Groeten danny
 
Ik gebruik gewoon google navigatie op de smartphone.
In combinatie met de app Waypointer. Te downloaden via de playstore op je telefoon.
Routes maak ik in tyre to travell en zet ik dan op de telefoon.
De app waypointer doet eigenlijk de rest voor je.
Route punt gemist? Gewoon dichtst bijzijnde routepunt pakken of kies een nieuw startpunt.

De app heeft me met de pinksterdagen prima binnendoor van apeldoorn naar winterberg - winterberg via luxemburg naar genk en van genk weer naar apeldoorn gewezen.
Ongeveer 1000km zonder haperingen.
Kostte me trouwens wel 10 euro buitenland tegoed voor internet.
Inderdaad een alternatief voor in Nederland.. alleen geeft waypointer alleen instructies en laat niet zien hoe je route verloopt (alleen met rechte lijnen)
 
Net een lang weekend Luxemburg en Eiffel gereden met 7 motoren met hoofdzakelijk mijn Samsung Galaxy S3 als navigatie. Werkte uitstekend! Gebruik gemaakt van een behuizing van ultimate addons (inclusief kabel naar accu) en Sygic als navigatie software die eenvoudig te bedienen is en je kan een route van Google maps met 2 tooltjes binnen 5min in de telefoon laden. Super handig!

Enige kleine nadeel is dat waypoints perse gehaald of verwijderd moeten worden tijdens het rijden, maar daar had de garmin van een mederijder ook last van en naar ik begrijp anderen ook (tomtom).

Aanrader! Android + Sygic, snel, simpel, prima en in volle zon op de S3 goed te zien (door scherm S3 maar ook kleuren van Sygic). Er is een kortingscode online te vinden voor -10 euro. Werkt zonder data verbinding met volledig offline kaarten inclusief points of interest (tankstations, interessante locaties etc..).
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Co-pilot Live op m'n samsung S3. Kostte me 29,95
En voor de bescherming(met name regen) heb ik een bikemount van Ultimate Addons. Kost ook ongeveer 3 tientjes. Daar rij ik nu bijna een jaar mee.
Daarvoor had ik een iphone met copilot en een bikemount en ook daar werkte het allemaal prima op.
Routes maken doe ik met Tyre en via itnconverter gaat het co-pilot in. Ik heb op die manier toertochten gereden in NL, BE, DE, IT en AT zonder problemen.
En met zomerhandschoen is het prima te bedienen.

Ik heb even de gratis versie van co pilot gedownload om te kijken of het wat is maar ik kan nergens de functie selecteren om mijn eigen gedownloade route te selecteren.

Enig idee?
 
Yes! Hij staat erin en doet het ook nog! Er gebeurt nog niet veel op de kaart als je niet rijd maar dat ga ik morgen onderweg naar mijn werk in de auto even testen.

Nu nog een houder voor de note 2. (Als het goed werkt. Ook in de zon natuurlijk.)

Dat wordt denk ik ook een uitdaging
 
In amerika etc genoeg te vinden. Ultimate addons inderdaad heel mooi maar helaas ik heb geen creditkaart etc om daar te bestellen dus hoop een leverancier in nl te vinden...het beste lijkt mij een ram mount... we zoeken weer verder
 
Inmiddels geinformeerd over de Navigatie van Peaklife voor 159 eurotjes morgen in huis!

Dit lijkt me wel wat! wellicht niet zo superieur als Tomtom en Garmin maar ik hoor er goede verhalen over.! tevens zitten er diverse beugels en kabels etc!


Iemand hier ervaring mee
?
 
Terug
Bovenaan Onderaan