Navigeren met de iPhone nog maar een keer

temperatuuriPho.png
Dit is mijn ervaring met het navigeren met een iPhone. Het ding doet dan dus helemaal niets meer en dit is dan ook op een plek waar je hem echt nodig hebt.
 
[afbeelding] Dit is mijn ervaring met het navigeren met een iPhone. Het ding doet dan dus helemaal niets meer en dit is dan ook op een plek waar je hem echt nodig hebt.

Klopt. Heb ik ook ervaring mee. Maar dan vooral wanneer de iPhone in de tanktas of in een nylon tasje én in de volle zon zit. Er zijn andere oplossing. Of het dan goed gaat? Ik ga het deze zomer meemaken.
 
Vorig jaar augustus met m'n iPhone in een waterdicht bakje met een omgevingstemperatuur van 40+ graden navigerend met TomTom go aplicatie rondgereden door Frankrijk en Spanje. Ik heb geen moment last gehad dat de telefoon oververhit raakte en onbruikbaar werd. (6s+128gb). We begonnen rond 11/12 uur en stapten soms pas tegen 21uur af. Ondertussen werd er ook gewoon bijgeladen via de motor.
 
Vorig jaar augustus met m'n iPhone in een waterdicht bakje met een omgevingstemperatuur van 40+ graden navigerend met TomTom go aplicatie rondgereden door Frankrijk en Spanje. Ik heb geen moment last gehad dat de telefoon oververhit raakte en onbruikbaar werd. (6s+128gb). We begonnen rond 11/12 uur en stapten soms pas tegen 21uur af. Ondertussen werd er ook gewoon bijgeladen via de motor.

Kijk, dat geeft hoop. Dank.
 
Ik gebruikte daarbij een lader met een maximale laadstroom van 2.1 ampere zodat er constant 100% batterijvulling aanwezig was. De accu werd niet eens belast leek het wel en de lader voorzag de benodigde energie. S'avonds gebruikte is soms wat stroom uit de accu om bijvoorbeeld wat foto's en filmpjes naar Facebook te uploaden of deze te versturen via whatsapp naar m'n ouders. De lader kreeg doordat hij genoeg overcapaciteit had de accu zo weer vol terwijl er tegelijkertijd ook genavigeerd werd en verkeersinfo ontvangen werd.

Het is een keer voorgekomen in het zuiden van Frankrijk dat we op een file afreden maar net voordat we opgeslokt werden konden we de snelweg af. Die file gaf de TomTom aplicatie heel mooi aan. Het groepje waar we mee reden was ervan onder de indruk. Geen oververhitte motoren die dagen. Niet onnodig in de file staan is ook fijn.
Mocht de aplicatie nog eens in staat zijn om gpx routes aan te kunnen dan is hij ook helemaal af.
 
Op mn android kan dat wel, maar iphone idd nog niet, gpx routes.
Mn vriendin rijdt met dr iphone, dus we houden t in de gaten
 
Het is een keer voorgekomen in het zuiden van Frankrijk dat we op een file afreden maar net voordat we opgeslokt werden konden we de snelweg af. Die file gaf de TomTom aplicatie heel mooi aan. Het groepje waar we mee reden was ervan onder de indruk. Geen oververhitte motoren die dagen. Niet onnodig in de file staan is ook fijn.
Mocht de aplicatie nog eens in staat zijn om gpx routes aan te kunnen dan is hij ook helemaal af.

Die ervaring met files heb ik ook, maar dan toen mijn vrouw voor me reed met haar Rider 40. Fijn dat de app net zo goed werkt. Ik was eerst wat sceptisch over de app, omdat er wat zaken ontbraken. Maar er wordt aan gewerkt. Sinds vorige week laat de app ook alternatieve routes op de kaart zien. En ze hebben beloofd om het weer mogelijk te maken om tussenpunten toe te voegen. Onduidelijk is nog wanneer dit komt.

GPX routes gaan denk ik voorlopig niet komen. Ik ga daar denk ik https://www.myrouteapp.com voor gebruiken. Hun app wordt binnen een paar weken uitgebreid met in-app navigatie. Dat betekent dus dat je online routes kan maken op Google, Here (Garmin) of TomTom kaarten en die dan rijden met je iPhone of Android toestel. Je kunt ook routes van andere rijden. Is dan wel een betaalde versie, maar wat mij betreft de moeite waard.
 
Op mn android kan dat wel, maar iphone idd nog niet, gpx routes.
Mn vriendin rijdt met dr iphone, dus we houden t in de gaten

En dan bedoel je gpx routes op de TomTom Go app op android? Zou voor mij bijna een reden zijn om over te stappen op android 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor.
Ik heb n android telefoon met tomtom go mobile.

-Ik kan kronkelroutes rijden
-Ik kan gpx routes laden en rijden. Deze worden niet omgezet maar gewoon gereden alszijnde gpx en dus worden gemiste viapunten gewoon overgeslagen en dus niet zoals bij itn steeds teruggestuurd.
-ik kan n route beginnen waar ik wil! Dus als je n route hebt maar t beginpunt ligt nog n stuk verder, maar jij nadert t midden van de route, dan start hij daar en volgt de route naar t eindpunt.

En nou komt t mooiste.....routes hoef je niet met kabeltje aan je pc te hangen.
Nee via tomtom mydrive (niet via de app maar via url) kan je routes inladen, openen, gpx, zelf maken en vervolgens gooi je hem in de cloud.
Zorg dat je inlognaam en wachtwoord hetzelfde is als van je tomtom go mobile.
Vervolgens verschijnt deze gewoon in t menu "mijn routes"!!!



Ik wilde nog foto plaatsen hoe dat op mn fone eruit ziet, maar photobucket heeft update dus kan ff niet vinden
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor.
Ik heb n android telefoon met tomtom go mobile.

-Ik kan kronkelroutes rijden
-Ik kan gpx routes laden en rijden. Deze worden niet omgezet maar gewoon gereden alszijnde gpx en dus worden gemiste viapunten gewoon overgeslagen en dus niet zoals bij itn steeds teruggestuurd.
-ik kan n route beginnen waar ik wil! Dus als je n route hebt maar t beginpunt ligt nog n stuk verder, maar jij nadert t midden van de route, dan start hij daar en volgt de route naar t eindpunt.

En nou komt t mooiste.....routes hoef je niet met kabeltje aan je pc te hangen.
Nee via tomtom my routes (niet via de app maar via url) kan je routes inladen, openen, gpx, zelf maken en vervolgens gooi je hem in de cloud.
Zorg dat je inlognaam en wachtwoord hetzelfde is als van je tomtom go mobile.
Vervolgens verschijnt deze gewoon in t menu "mijn routes"!!!

Kronkelroutes doet de iOS app ook. Is bij jou TomTom my routes hetzelfde als MyDrive?
 
Ja ik bedoelde ook tomtom mydrive. Myroute is weer n andere

De routes die ik daarin open, bewerk, opsla kan je je in de cloud gooien


Ja iphone kan kronkelroutes. Mn vriendin gebruikt die
 
Laatst bewerkt:
Ja ik bedoelde ook tomtom mydrive. Myroute is weer n andere

De routes die ik daarin open, bewerk, opsla kan je je in de cloud gooien


Ja iphone kan kronkelroutes. Mn vriendin gebruikt die

Beetje balen dat de app voor de iPhone niet hetzelfde kan. Maar ja, de iPhone werd verstrekt door mijn baas. Een een gegeven paard... Hoop dat TomTom met een goede update komt.

<edit>
Kreeg net nog een berichtje van TomTom op hun forum, over GPX importeren via MyDrive. Geen beloftes, wel hoop:
With the MyDrive support in a future release this indeed is hopefully possible. That's the aim, at least. I can't make promises as I don't know if there might be some technical challenges regarding this.

</edit>
 
Laatst bewerkt:


Kijk zo ziet dat eruit op m'n fone.
GPX route wordt n track en je kunt m beginnen waar je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Ik word wel enthousiast van die tomtom Go app... Weten jullie of TomTom regelmatig aanbiedingen heeft met de app?
 
[~[url="http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/Screenshot_2017-03-01-11-12-25_zpsghuzea8p.png"]afbeelding~][/URL]

Kijk zo ziet dat eruit op m'n fone.
GPX route wordt n track en je kunt m beginnen waar je wilt.
Als ze nou eens opschieten en de TomTom go aplicatie voor de iPhone op gelijke voet zouden zetten met de Android dan heb ik er de komende vakantie misschien nog wat aan. Het niet kunnen laden van gpx bestanden vind ik een echte tekortkoming van de ap.
 
Als ze nou eens opschieten en de TomTom go aplicatie voor de iPhone op gelijke voet zouden zetten met de Android dan heb ik er de komende vakantie misschien nog wat aan. Het niet kunnen laden van gpx bestanden vind ik een echte tekortkoming van de ap.

Helemaal met je eens en ik ben bang dat het nog wel even gaat duren, als het er überhaupt komt. Ik denk dat ik zelf een betaalde versie van https://www.myrouteapp.com/nl ga nemen. Kun je mee tracken en routes ophalen. Binnen een maandje zou de ook in-app kunnen navigeren. Nederlandse ontwikkelaars én motorrijders. Verwacht er veel van.
 
Helemaal met je eens en ik ben bang dat het nog wel even gaat duren, als het er überhaupt komt. Ik denk dat ik zelf een betaalde versie van https://www.myrouteapp.com/nl ga nemen. Kun je mee tracken en routes ophalen. Binnen een maandje zou de ook in-app kunnen navigeren. Nederlandse ontwikkelaars én motorrijders. Verwacht er veel van.
Ik heb oog geen idee hoe vaak er updates vrijgegeven worden, dat het niet echt vaak is weet ik wel. Als het nu weer een half jaar duurt voordat ze weer wat doen is het net te laat voor mijn vakantie. Ik denk dat ik dan maar gewoon zonder rijd en de groep volg, een andere aplicatie die me ook weer geld gaat kosten heb ik nu even geen behoefte aan he goed die ook is. De rest heeft gewoon een 410 gekocht alleen is die weer ontzettend traag vergeleken met m'n telefoon.

Ooit komt het goed.....
 
.....een andere aplicatie die me ook weer geld gaat kosten heb ik nu even geen behoefte aan he goed die ook is....

Ooit komt het goed.....

Ja, die snap ik ook. Één van de redenen om het op de telefoon te doen is omdat het goedkoper is, maar als je de ene na de andere app moet kopen.
 
De basis versie van de tomtom go app geeft je maar 75 km per maand... Met de motor hoop ik toch wel iets meer af te leggen. Dus dan moet je naar jaarlijks 19,99 of 44.99 per 3 jaar.
Nou weet ik dat ze bijv. Bij sygic heel regelmatig aanbiedingen hebben die de moeite waard zijn. Hoe zit dat bij TomTom?
 
Ik heb op dit moment twee opties:
1. een speciale houder voor de iPhone 6, wel goedkoop via Alieexpress. Deze heeft een hard kunstof scherm over je iPhone. Hierdoor is ie nog prima te bedienen (dat is zonder handschoenen) en de leesbaarheid redelijk. Nogmaals, ik heb nog niet echt in de zon getest. Kost tussen de 10 en 15 euro uit China. In Nederland zijn ze ook te koop van bepaalde merken. Duurder, maar ik betwijfel of ze beter zijn.

[afbeelding]


Deze houder is prima, goed waterdicht! (lees: kartonnetje in gedaan en uitvoerig gewassen, niet nat)
 
De basis versie van de tomtom go app geeft je maar 75 km per maand... Met de motor hoop ik toch wel iets meer af te leggen. Dus dan moet je naar jaarlijks 19,99 of 44.99 per 3 jaar.
Nou weet ik dat ze bijv. Bij sygic heel regelmatig aanbiedingen hebben die de moeite waard zijn. Hoe zit dat bij TomTom?

Sygic is goedkoop. In de aanbieding heb je voor eenmalig 17 euro of zo heel Europa met lifetime kaartupdates. Nog geen verkeersinformatie. Tomtom is inderdaad 20 euro per jaar (incl verkeersinfo). Wij hebben die app echter op de iPhones van 4 gezinsleden (waarvan 3 met auto- en motorrijbewijs) geïnstalleerd en overal dezelfde TomTom account ingevuld. Wij betalen dus 5 euro per gezinslid per jaar. Ik ben deze TomTom Go app nog niet in de aanbieding tegengekomen, verwacht dat eerlijk gezegd ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Sygic is goedkoop. In de aanbieding heb je voor eenmalig 17 euro of zo heel Europa met lifetime kaartupdates. Nog geen verkeersinformatie. Tomtom is inderdaad 20 euro per jaar (incl verkeersinfo). Wij hebben die app echter op de iPhones van 4 gezinsleden (waarvan 3 met auto- en motorrijbewijs) geïnstalleerd en overal dezelfde TomTom account ingevuld. Wij betalen dus 5 euro per gezinslid per jaar. Ik ben deze TomTom Go app nog niet in de aanbieding tegengekomen, verwacht dat eerlijk gezegd ook niet.

Dank voor uw reactie, dan heeft het dus geen zin af te wachten met de aanschaf, heb elders ook nog niks kunnen vinden over aanbiedingen in de tomtom app, hem dan maar direct aanschaffen.
 
Dank voor uw reactie, dan heeft het dus geen zin af te wachten met de aanschaf, heb elders ook nog niks kunnen vinden over aanbiedingen in de tomtom app, hem dan maar direct aanschaffen.

Neem je in je overweging mee dat je in Sygic wél 'via'-punten kunt invoegen en in TomTom - althans op de iPhone - niet? Misschien dat het mogelijk wordt maar op dit moment nog niet. Dat betekent dat TomTom op dit moment uitstekend is voor A naar B navigatie, ook via kronkelroutes, maar (nog?) niet geschikt om routes te rijden. Bij Sygic zijn die mogelijkheden overigens ook beperkt omdat je maar een beperkt (ik dacht 24) routepunten kan gebruiken.
 
Neem je in je overweging mee dat je in Sygic wél 'via'-punten kunt invoegen en in TomTom - althans op de iPhone - niet? Misschien dat het mogelijk wordt maar op dit moment nog niet. Dat betekent dat TomTom op dit moment uitstekend is voor A naar B navigatie, ook via kronkelroutes, maar (nog?) niet geschikt om routes te rijden. Bij Sygic zijn die mogelijkheden overigens ook beperkt omdat je maar een beperkt (ik dacht 24) routepunten kan gebruiken.


Klopt idd, maar ik heb een android toestel. Daarbij is het gewoon mogelijk om GPX bestanden in te laden. Heb t al even geprobeerd met de gratis versie van tomtom en dat werkte probleemloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan