Nederland is helemaal GEK geworden!!!!!

Daar had ik de tijd niet voor. Daarnaast kan ik mijn ZXR niet met 170 op z'n achterwiel trekken.

Nee, heb geduld, de piccies zullen echt wel volgen. Ik heb Rene al gevraagd of ie iets wil sturen......

Jaja, er zijn nog mensen die moeten werken om motor te kunnen rijden hoor!!!
Geduld aub, ik ga eerst eens lekker eten!!!
Tot straks,

ZXRené
 
Laatst bewerkt:
Ook zoiets, heel Amsterdam 30km zone |( Stelletje mafkezen. Ring word 50 en 70 km/u. Helpt geen flikker tegen de files.

Mensen raken alleen maar geirriteerder omdat ze een half uur eerder hun nest uit moeten. en dat laatste is meestal niet goed voor de algehele gemoedstoestand. Ook de concentratie lijd er onder want vroeger je bed UIT dat lukt nog wel, maar je "hoe laat ga ik naar bed ritme" te veranderen kost veel meer moeite. Je krijgt nu dus waarschijnlijk meer mensen op de weg die een tekort aan slaap hebben gehad.
 
Zoals eeder gezegd, de overheid kiest eerst voor winstbejag. Om het aan de burger te verkopen verpakken ze het in "milieu en veiligheid", terwijl hiernaar nooit echt goed onderzoek is gedaan. Zelf al zouden de resultaten het TEGENDEEL bewijzen, dan klopt ineens het onderzoek niet, of zal men een ander excuus verzinnen om toch maar extra geld te kunnen afromen van de burger. Veiligheid vergroten? Waarom dan nog steeds geen security vangrail in de afslagen voor motoren? Of helemaal geen? Kost nauwelijks iets, maar het KOST geld.

Nu het economisch wat minder gaat, en wij weer wat meer op de kleintjes letten, zijn wij dat graaien zo zat. Let op mij woorden. Een keer gaan ze echt te ver en dan is het hek van de dam.

Denk overigens niet dat dat nog lang duurt!
 
Kom ik gisteren thuis, lees ik op de regionale teletekst:

automobilist rijbewijs ingenomen
Op de weg van Houten richting de dijk is een 24 jarige automobilist staande gehouden door een onopvallende camera-auto van de KLPD. De automobilist reed 95 km/u in een 60 km zone, en zelfs 90 km/u toen er een 30 km zone was.
Het rijbewijs van de automobilist is ingevorderd


Het is dus al begonnen met die kl*&%&^^*%$$%tzakken. Nog niet zo lang geleden was die weg nog gewoon 80 km/u. :( En las je nooit over snelheidscontroles.

NEE, EERST ACHTERLIJKE LIMIETEN EN DAN LEKKER CONTROLEREN. ACHTERLIJKE GLADIOLEN :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j
 
...
Oh ja: ben zelf van mening dat mensen die te hard rijden (merk het bij mezelf wel iig) veel bewuster bezig zijn met auto/motorrijden (ten gunste van verkeersveiligheid) dan diegenen die 'passief' met de stroom mee gaan.

Zeg jij dat ook even tegen dat jochie in die Golf GTI die vol gas door het dorp heen knalt????

Dit is gelul. Het merendeel van de mensen die te hard rijden let helemaal nergens beter op, die trappen gewoon alleen maar hard door.

Dat jij er wel meer mee bezig bent wil niet zeggen dat de rest er ook zo over denkt. Denk dat je tot een kleine minderheid behoort...
 
Heb het niet opgezocht, wist het nog ;)
Moest om mijn opleiding af te maken nog een hoofdstuk natuurkunde van 2 of 3 jaar geleden inhalen vorige maand en dat ging over decibellen :)

Boek wel goed gelezen? 3 dB is een verdubbeling, maar voor het menselijk oor is 10 dB pas een verdubbeling. Het oor past zich nl. aan aan de geluidsdruk. Zelf nog nagervaagd bij Laffie, die werkt op een akoestisch lab :)
 
Kom ik gisteren thuis, lees ik op de regionale teletekst:

automobilist rijbewijs ingenomen
Op de weg van Houten richting de dijk is een 24 jarige automobilist staande gehouden door een onopvallende camera-auto van de KLPD. De automobilist reed 95 km/u in een 60 km zone, en zelfs 90 km/u toen er een 30 km zone was.
Het rijbewijs van de automobilist is ingevorderd


Het is dus al begonnen met die kl*&%&^^*%$$%tzakken. Nog niet zo lang geleden was die weg nog gewoon 80 km/u. :( En las je nooit over snelheidscontroles.

NEE, EERST ACHTERLIJKE LIMIETEN EN DAN LEKKER CONTROLEREN. ACHTERLIJKE GLADIOLEN :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j
WAAAAAT? Rijbewijs al kwijt bij een miezerige 35 km te hard???

Hij reed maar 95, erg langzaam dus? :?
Later wel iets te hard in die 30 km zone maar zul je net zien dat dat bij het inrijden van een dorp is met de eerste paar honderd meter geen zijstraten of bebouwing, geen gevaar dus.

Tijd voor actie maar hoe? Dit is echt absurd! :(
 
Uhm, misschien klinkt het stom maar ik weet niet precies hoe zulke besluiten (80 > 60) worden genomen, doet de lokale politiek dat of wordt het opgelegd van bovenaf? :?

Als dat laatste het geval is, dan lijkt zoiets me echt een laatste stuiptrekking van het oude kabinet (Netelenbos), om nog even zoveel mogelijk autootjes en motoren te pesten voordat ze zijn opgerot. Ik dacht dat we met een demissionair kabinet hadden te maken, wat amper meer beslissingen zou nemen, nou daar heb ik ook niks van gemerkt. :z |(

Ik hoop dat de nieuwe minister iets realistischer is mbt zulke idiote regels. :)
 
Uhm, misschien klinkt het stom maar ik weet niet precies hoe zulke besluiten (80 > 60) worden genomen, doet de lokale politiek dat of wordt het opgelegd van bovenaf? :?

Als dat laatste het geval is, dan lijkt zoiets me echt een laatste stuiptrekking van het oude kabinet (Netelenbos), om nog even zoveel mogelijk autootjes en motoren te pesten voordat ze zijn opgerot. Ik dacht dat we met een demissionair kabinet hadden te maken, wat amper meer beslissingen zou nemen, nou daar heb ik ook niks van gemerkt. :z |(

Ik hoop dat de nieuwe minister iets realistischer is mbt zulke idiote regels. :)

Zie mijn eerdere post, heeft niets met laatste stuiptrekkingen te maken helaas.

Lees voor meer info ook eens de site van het ministerie, www.minvenw.nl, daar staan dit soort langlopende plannen ook uitgelegd.
 
WAAAAAT? Rijbewijs al kwijt bij een miezerige 35 km te hard???

Hij reed maar 95, erg langzaam dus? :?
Later wel iets te hard in die 30 km zone maar zul je net zien dat dat bij het inrijden van een dorp is met de eerste paar honderd meter geen zijstraten of bebouwing, geen gevaar dus.

Tijd voor actie maar hoe? Dit is echt absurd! :(
Rijbewijs ingenomen voor 90 daar waar 30 was toegestaan.

En die 30 is daar absoluut bulshit. Zoals ik al zei, nog niet zolang geleden was het een 80 weg. Het is een doorgaande weg, buiten de bebouwde kom, van Houten naar Schalkwijk. Ze zijn ter plekke een nieuwbouw wijk uit de grond aan het stampen, maar om dan meteen de (brede overzichtelijke) doorgaande weg die daar langs loopt en een doorgaande weg is meteen 30 km zone te maken is |( |( |( |(

dat jochie heb trouwens wel flink moeten trappen, want op dat 30 km gedeelte hebben ze drempels van het caliber 'scud-lancering' neergelegd.
 
Zie mijn eerdere post, heeft niets met laatste stuiptrekkingen te maken helaas.

Lees voor meer info ook eens de site van het ministerie, www.minvenw.nl, daar staan dit soort langlopende plannen ook uitgelegd.
OK, maar dan nog... het zijn dus van bovenaf opgelegde plannen, afkomstig van Paars en een auto- en motorhatende minister. Met het nieuwe kabinet zouden deze plannen misschien weer ongedaan kunnen worden gemaakt, zoals wel meer dingen van Paars nu de nek worden omgedraaid.
Dit kabinet wil iig meer wegen aanleggen of verbreden, dus dat is al iets positiefs.
 
het meest onzinnige van dat 'duurzaam veilig' beleid is nog wel dat eerst de wegen smaller gemaakt worden, vervolgens fietsstroken worden gemarkeerd voor die 15 bejaarden die zo nodig in de zomer willen gaan fietsen :r en vervolgens gaan ze er een bordje 60km zone ophangen.
Zie het overal hier in de omgeving gebeuren. Nadat een weg opnieuw is geasfalteerd, is ie ineens 40cm smaller geworden.

ALLEMAAL DAT GEZEIK OM EEN PAAR FIETSERS, DIE NOTABENE NOG GEENEENS WEGENBELASTING BETALEN :j |( :( :j |( :( :j |( :( :j |( :( :j |( :(
 
Op woensdag 17 juli 2002 09:51 schreef edraket het volgende:dat jochie heb trouwens wel flink moeten trappen, want op dat 30 km gedeelte hebben ze drempels van het caliber 'scud-lancering' neergelegd.

Weg loopt richting de dijk, schok ook de eerste keer... weg wat meteen van 80 naar 30 teruggebracht :r plus een paar klotedrempels :(
 
van A naar een Betere samenleving was het toch die slogan?

kinderen moeten op straat kunnen spelen.
en elke fietser of wandelaar moet zonder de verkeersregels te kennen of toe te passen deel kunnen nemen aan het verkeer.

daarom wordt het gedaan

maar kinderen horen niet op eendrukke straat te spelen .
en als je aan het verkeer deelneemt moet je wel de regels kennen.(en toepassen)

dat ze woonerven naar 30 km gebracht hebben vind ik goed .
maar toch niet elke weg 30 en erbuiten 60.
udenhout is voortaan geheel voetgangers gebied !
dus elke randdebiel kan daar gewoon oversteken !
ik heb er toch altijd een paar die twijfelen als ik met 4500 tpm aan kom rijden in zijn 1 })

btw; er vallen jaarlijks meer doden door de griep dan in het verkeer .
en wat denk je van de mensen die in hun slaap dood gaan !,moeten we slapen nu ook maar verbieden.(idd voor volvorijders }) )
 
Laatst bewerkt:
Het streven naar minder ongevallen is geweldig, en natuurlijk streeft niemand naar meer ongevallen. Maar om altijd de snelheid van voertuigen als DE grote veroorzaker van ongevallen aan te wijzen daar geloof ik helemaal niets van. Letsel ongevallen gebeuren ook door heel veel andere oorzaken, inhalen, geen voorang verlenen, fietsers door rood licht, fietsers zonder verlichting, bromfietsers zonder helm, en ga zo maar door. Maar aan die overtreders is moeilijker geld te verdienen.......

De overheid is op de weg bezig met een ware dictatuur, en ik denk dat veel, heel veel mensen hier van kotsen. Hopenlijk brengt de nieuwe 2e kamer hier wat verandering in, maar ik ben bang dat eenmaal ingevoerde regels nooit meer zullen worden teruggedraaid. En anders staat die roomser dan de paus, 3vo wel weer op hun achterste benen.

Dit is dan ook een van de hoofdredenen waarom ik met de GSX-R1000 gestopt ben.

Het is niet leuk meer op de Nederlandse wegen !!! :(
 
Houten profileert zich als fietsgemeente.

Enige plek waar dat niet kan is de rondweg. Hebben ze een nieuwe weg aangelegd, lekker breed, alleen motorverkeer, om de km een afslag of zo en een paar flauwe bochten (wel leuk bij 100+). Wel enkele km's lang.

Hebben ze het hele kreng 50 km-weg gemaakt. 50!

:( :( :( :( :( :(
 
gewoon zorgen dat ze je niet pakken .

en natuurlijk wel op blijven letten omdat de mensen geen rekening meer houden als iemand harder dan stapvoets rijd.

maar al rijd je 30 en er steekt iemand over zonder te kijken en evt met een walkman op dan betaal jij.
 
Letsel ongevallen gebeuren ook door heel veel andere oorzaken, inhalen, geen voorang verlenen, fietsers door rood licht, fietsers zonder verlichting, bromfietsers zonder helm, en ga zo maar door

Vergeet alcohol niet... Bij 25% van alle dodelijke ongevallen is alcohol in het spel... Ben in 13 jaar nog nooit gecontroleerd :(

Maar het is zo makkelijk he, hardrijders als schuldigen aanwijzen. Als iemand door rood rijdt, ligt zo ongeveer de schuld bij de andere: als hij zachter had gereden, had hij kunnen stoppen :r
 
gewoon zorgen dat ze je niet pakken .

en natuurlijk wel op blijven letten omdat de mensen geen rekening meer houden als iemand harder dan stapvoets rijd.

maar al rijd je 30 en er steekt iemand over zonder te kijken en evt met een walkman op dan betaal jij.
probleem is dat met dit soort achterlijke snelheidslimieten je meteen zwaar de l*l bent als ze staan te flitsen.
Ik ben er niet langzamer op gaan rijden met die duffe 30 en 60 km zone's, maar ik rij niet meer met plezier over de dijk. 120 km rij je al snel, en da's nu toch 60 km te hard. Terwijl voorheen het maar 40 km te hard was, tel daar de afwijking van teller en meetcorrectie vanaf, en je zit onder de 'wet-mulder' grens.
En als ze nu met open visier zouden vechten, die lafbekken, maar nee, lekker in kliko's of met de lasergun in de struiken gaan liggen. Ik :r van dat soort pliesie.
Ze zouden gewoon vogelvrij verklaard moeten worden. Vraag me af wanneer de 1e acceptgiro contoleur wordt neergeknald.
 
Men moet voor een deel gewoon een voorbeeld aan Duitsland nemen.
Klaar.
Bredere wegen, overzichterlijke kruisingen en meer de verantwoordelijke zelfstandigheid bij de mobilist zèlf leggen en NIET zelf het heft voor 100% in handen nemen.

30 km/h slaat toch alles!? In woonerfen, okay. Maar niet in een gewone bebouwde kom met een asfaltweg, dat ook nog een voorangsweg is |(
 
Op woensdag 17 juli 2002 13:07 schreef edraket het volgende:Vraag me af wanneer de 1e acceptgiro contoleur wordt neergeknald.
Dat vraag ik me ook al een tijdje af...

Ik keur dat uiteraard niet goed maar het is wel te merken dat Nederland dit hoe langer hoe slechter pikt, flitspalen worden gesloopt, controleurs gepest, snelheidscontroles worden aangekondigd via internet en radio etc. etc.

Maar naar het volk luisteren ho maar. Ja, naar een paar van die :r 3vo :r bejaarden en mannetjes als Koos Spee. :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan