Nog een mooie tweecilinder met cardan. Een Moto Guzzi. Geen wereldvermogen, dus lekker zuinig.Hallo, het is eindelijk gelukt (na twee pogingen) ik ben geslaagd!
Na wat zoekwerk ben ik op de volgende motoren uitgekomen:
Sv650 n
trx850
bulldog (voor de cardan aandrijving natuurlijk)
allemaal tweecilindertjes...
wat ik alleen nog niet terug vind is het verbruik van de motoren. Is iemand die mij daar iets meer over kan vertellen. (toevoegingen voor de bovenstaande lijst zijn ook welkom)
Is moto Guzzi niet duur in onderhoud (onderdelen ect)?Nog een mooie tweecilinder met cardan. Een Moto Guzzi. Geen wereldvermogen, dus lekker zuinig.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik zo om me heen hoor valt dat allemaal reuze mee.Thx!Is moto Guzzi niet duur in onderhoud (onderdelen ect)?
wel mooie motoren!
geld dat ook voor de oudere types met caberateur? (ipv injectie)IK heb sv650 en rijd 1 op 21 ongeveer.??!! en dan gas ik lekker door
Zo'n R850R is zeker niet te zwaar hoor. Laag zwaartepunt en ontzettend goed handelbaar. Dat rijdt heel erg soepeltjes, stuurt goed en een goed bruikbaar vermogen, zonder dat je de motorfiets nu onder je vandaan trekt. Maar voor een Guzzi Breva geldt hetzelfde. Beide motorfietsen zitten in de categorie van de Yamaha Bulldog. Probeer op dit soort fietsen maar eens een proefritje te regelen.bmw is idd wel mooi, zeker die r850. maar ik denk nog net even iets te zwaar om mee te beginnen??geld dat ook voor de oudere types met caberateur? (ipv injectie)
thx, heb mn batterijen van mn toetsenborg maar gelijk opgeladenGefeli met je rijbewijs!
'Net geslaagd en op zoek nar een naked voor woon<->werk' > 'Net geslaagd en op zoek naar een naked voor woon<->werk'
Een NTV650 past daar ook goed tussen, leuke 650cc v-twin mét cardan. Erge onderhoudsvrije motor, staat ook echt bekend als woonwerk motor en met een blok dat probleemloos ver over de 100.000 km loopt. Toch is het best een leuke motor om mee te sturen.
Ik rijd er tussen de 1:19 en de 1:24 mee, 1:19 bij uitsluitend flink doorrijden, 1:24 toen ik eens erg rustig gereden heb. In de praktijk zit ik meestal rond de 1:22.
Hij heeft ook nog een sportiever broertje met een ketting, de Hawk GT. Zie voor meer info het topic over de Hawk/NTV, staat hier altijd hoog in de lijst.
Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic 6Zie voor meer info het topic over de Hawk/NTV, staat hier altijd hoog in de lijst.
Yamaha Bulldog! ...
Tja, dan zou je m'n Lasers al wel eens gehoord moeten hebben.grappig, jij woont op de lijnbaan, ik om de hoek op de strengen.
Vanavond ben ik even naar het stadskantoor geweest om mn rijbewijs aan te vragen. Volgende week kan ik beginnen met proefritjes, dan ga ik sowieso proberen om eerste alle drie de motoren uit te proberen.
Moet zeggen dan koppel>Pk's wel erg goed klinkt. Doet me denken aan mn lesmotor 1200 toeren en dan vol het gas open
Hilbren,Ben inmiddels even bij kowalski langs geweest, die was toevallig zn bulldog aan het poetsen op de oprit...
Maar dat gaat hem wel worden, ik heb ondertussen een topic gestart in "gevraagd"
Als iemand van z'n bulldog af wil, just let me know?
Yamaha Bulldog! Ik rij nu ruim een jaar woon-werkverkeer Oudewater-Rotterdam v.v. en geniet elke dag van de rit. De Bulldog is voor mij mijn eerste motor na de les ER5 en les CB500F en bevalt uitstekend. Geen topvermogen (68pk), wel een topkoppel (80nm) bij lage toeren, cardanaandrijving, ondanks het hoge gewicht (232kg) makkelijk te hanteren en laag genoeg bij de grond voor de niet zo langen onder ons, verbruik ca. 1:20. Kijk anders eens op
http://www.bt1100bulldog.eu/ en http://bt1100.carnysoft.be/ voor meer informatie en ervaringen.
[afbeelding]
Dit is de mijne, klaar voor woon-werkverkeer, al ziet-ie er momenteel niet zo schoon en ongebruikt meer uit.
Greetz, kowalski.