New Yamaha MT-09 Tracer deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

heb net ook een Tracer Race Blue besteld, met wat leuke opties,
maar had graag wat meer info gehad betreft de vering/demping.
Als ik mag afgaan op wat hier geschreven wordt, is de originele niet echt fantastisch.
Ik rij momenteel met een tiger 955i (heb al zowat alles gehad) en ondanks deze niet echt bedoelt is om flitsend bochten te nemen (zeer zacht geveerd), zijn er toch maar zeer weinig andere bikers die me bijhouden in de bochten (->openbare weg),
Terwijl ik van mezelf vind dat ik nu niet echt een super biker ben.

Dus mijn vraag luidt : is de commentaar over de originele vering van de tracer overroepen,
of is dit zeer terecht bij echte racers onder jullie.

'T is maar dat ik weet of ik nog enkele euro'tjes moet sparen :)
Welke opties??
 
Hallo,

heb net ook een Tracer Race Blue besteld, met wat leuke opties,
maar had graag wat meer info gehad betreft de vering/demping.
Als ik mag afgaan op wat hier geschreven wordt, is de originele niet echt fantastisch.
Ik rij momenteel met een tiger 955i (heb al zowat alles gehad) en ondanks deze niet echt bedoelt is om flitsend bochten te nemen (zeer zacht geveerd), zijn er toch maar zeer weinig andere bikers die me bijhouden in de bochten (->openbare weg),
Terwijl ik van mezelf vind dat ik nu niet echt een super biker ben.

Dus mijn vraag luidt : is de commentaar over de originele vering van de tracer overroepen,
of is dit zeer terecht bij echte racers onder jullie.

'T is maar dat ik weet of ik nog enkele euro'tjes moet sparen :)

Ondanks dat ik altijd geroepen heb dat de vering als eerste vervangen zou worden na aanschaf rijd ik nog altijd standaard rond, inclusief de standaard banden. Geen schaamrandjes op de achterband net als een kennis van me die ook standaard rijdt. Mijn vriendin heeft ook een Tracer en ook minimaal schaamrandjes op de achterband. Als je snel maar vloeiend rijd lukt dat zonder problemen. Ga je nog harder door de bochten merk je dat ie over de voorband naar buiten wil, maar dat ligt dan meer aan de band dan aan de vering. Als de huidige banden kaal zijn komen er Pirelli Corsa's op, dan is dat ook opgelost. Ga je extreem rijden zul je waarschijnlijk iets meer moeten aanpassen. Ik heb het een paar keer gemerkt toen ik in een bocht vol in de rem moest, dan merk je dat de vork moeite heeft. Ik rijd wel altijd alleen.

Gewoon beginnen met rijden dan kun je nog altijd sparen;
 
Hallo,

heb net ook een Tracer Race Blue besteld, met wat leuke opties,
maar had graag wat meer info gehad betreft de vering/demping.
Als ik mag afgaan op wat hier geschreven wordt, is de originele niet echt fantastisch.
Ik rij momenteel met een tiger 955i (heb al zowat alles gehad) en ondanks deze niet echt bedoelt is om flitsend bochten te nemen (zeer zacht geveerd), zijn er toch maar zeer weinig andere bikers die me bijhouden in de bochten (->openbare weg),
Terwijl ik van mezelf vind dat ik nu niet echt een super biker ben.

Dus mijn vraag luidt : is de commentaar over de originele vering van de tracer overroepen,
of is dit zeer terecht bij echte racers onder jullie.

'T is maar dat ik weet of ik nog enkele euro'tjes moet sparen :)

De commentaar over de originele vering is echt wel overroepen. De standaard vering voldoet voor mij als sportieve rijder (knietjes leggen, antennes van de voetsteunen beginnen ook al serieus in te korten, occasionele trackday,...).
Maar ik weeg wel nog geen 65 kg, waardoor ik zo de vering misschien minder belast??
Bij testverslagen wordt er ook maar weinig tot zelfs niet geklaagd over de vering (over de standaard banden daarentegen). De demping op de Tracer zou al een stuk beter zijn dan die van de standaard MT-09.

...en toch speelt het soms in mijn hoofd om eens een Streetbox van Hyperpro te installeren. Als je de zo lovende commentaren van vele would-be-rossi's mag geloven verandert het de motor magistraal... En hij rijdt standaard al zo fijn.
Misschien, als ik beslis van lang met de Tracer te rijden (ondertussen één dik jaar en 9000 km) komt het setje eronder om het eens te proberen. Ik heb nog nooit mijn vering van enige motor laten vervangen.


@ alle nieuwe eigenaars, proficiat met jullie aankoop, je zal er veel plezier aan beleven!

Nog een tip als accessoire: bestel toch maar een radiatorcover.
Standaard zit er geen bescherming op, zelf geen plastieken rooster of iets dergelijk en dat voor zo'n kwetsbaar onderdeel. De originele yam-cover is mooi discreet en beschermt heel goed (de mijne heeft al 2 serieuze steeninslagen te verwerken gekregen).
 
Nog een tip als accessoire: bestel toch maar een radiatorcover.
Standaard zit er geen bescherming op, zelf geen plastieken rooster of iets dergelijk en dat voor zo'n kwetsbaar onderdeel. De originele yam-cover is mooi discreet en beschermt heel goed (de mijne heeft al 2 serieuze steeninslagen te verwerken gekregen).
:^ :Y


edit: ik hebt deze, € 50 (excl. verzending) dus valt op zich nog wel mee: http://www.cosmo-accessories.com/online-store/yamaha/tracer/radiator-guard-tracer-info.html
 
Laatst bewerkt:
Stekers , Connectoren en losse onderdelen voor stekkers, voor de Yamaha (ook andere merken) zijn hier te koop .
De prijs is erg redelijk, de onderdelen voor een steker van de diagnose connector was 14 euro.

O.B.P. Optitune Bike Performance1
Mercuriusweg 1-L, Waddinxveen
 
Hallo Biker Joris,

Ik heb mijn bevinden onder de gebruiker MT-09-Biker geschreven, zelf ben ik 192 lang, 114kg zwaar en redelijk breed. Ik heb met diverse dealers en met Yamaha mensen gesproken.
Ik rij meer dan 20 jaar motor. getourd op een GL1100, G1200, GL1500 en GL1800. Vlot gereden op een VFR800, R6 en R1. Ik kan redelijk vlot rijden en sturen, maar toch wel problemen met de TRACER.

Wil je mijn verhaal lezen, zoek even op MT-09-Biker.

Bedenk wel dat de meeste tracers in aziatische landen, Spanje, Portugal en Italie zijn verkocht en dat ze ontwikkeld zijn voor dat type mensen. Klein en vaak niet zo zwaar.

De europese markt zou en zwaarder type tracer moeten hebben omdat wij de overige europianen zoals Nederlanders, Fransen, Belgen Duitsers, etc zwaarder en groter zijn.

Groet Willem, ben met pensioen en rij nu op een MT-10
 
Laatst bewerkt:
Hallo Biker Joris,

Ik heb mijn bevinden onder de gebruiker MT-09-Biker geschreven, zelf ben ik 192 lang, 114kg zwaar en redelijk breed. Ik heb met diverse dealers en met Yamaha mensen gesproken.
Ik rij meer dan 20 jaar motor. getoerd op een GL1100, G1200, GL1500 en GL1800. Vlot gereden op een VFR800, R6 en R1. Ik kan redelijk vlot rijden en sturen, maar toch wel problemen met de TRACER.
Wil je mijn verhaal lezen, zoek even op MT-09-Biker.

Bedenk wel dat de meeste tracers in aziatische landen, Spanje, Portugal en Italie zijn verkocht en dat ze ontwikkeld zijn voor dat type mensen. Klein en vaak niet zo zwaar.

De europese markt zou en zwaardere type tracer moeten hebben omdat wij de overige europianen zoals Nederlanders, Fransen, Belgen Duitsers, etc zwaarder en groter zijn.

Groet Willem, ben met pensioen en rij nu op een MT-10


Vandaar dat ik tevreden ben zoals ie standaard is ;) 1.72 en 70 kilo hahaha formaat niet Nederlander dus kennelijk hahahaha
 
Ik heb de Tracer nu net een week. Het commentaar op de vering begrijp ik ook niet zo, behalve misschien als je groot en zwaar bent (+90 kg of zo). Ben zelf 1.80 m en zit aan de verkeerde kant van de 80 kg. Standaard banden bevallen tot nu toe ook prima, woensdag heb ik het laatste restje chicken strips eraf gereden (van de achterband). Dat is me op mijn Hypermotard nog niet gelukt. Geeft wel even aan hoe makkelijk de Tracer zich laat berijden. (Of ik durf gewoon meer op de all-risk verzekerde Tracer.)
 
Weten jullie of je de accu die in de tracer zit met een "gewone" Optimate 3 lader kan laden. in de handleiding van de tracer staat dat er een YTZ10s accu gemonteerd is. Maar ook staat er beschreven dat er valve regulated Lead acid accu gemonteerd is die met een speciale constante stroom acculader geladen moet worden. Het onderstaande staat in de handleiding:

"Om de accu op te laden
Vraag zo snel mogelijk een Yamaha dealer
de accu te laden als deze ontladen lijkt te
zijn. Vergeet niet dat de accu sneller ontladen
raakt als de machine is uitgerust met
optionele elektrische accessoires.
LET OP
Voor het opladen van een VRLA (Valve
Regulated Lead Acid)-accu is een speciale
acculader (met constante spanning)
vereist. Bij gebruik van een conventionele
acculader raakt de accu beschadigd."
 
Weten jullie of je de accu die in de tracer zit met een "gewone" Optimate 3 lader kan laden. in de handleiding van de tracer staat dat er een YTZ10s accu gemonteerd is. Maar ook staat er beschreven dat er valve regulated Lead acid accu gemonteerd is die met een speciale constante stroom acculader geladen moet worden. Het onderstaande staat in de handleiding:

"Om de accu op te laden
Vraag zo snel mogelijk een Yamaha dealer
de accu te laden als deze ontladen lijkt te
zijn. Vergeet niet dat de accu sneller ontladen
raakt als de machine is uitgerust met
optionele elektrische accessoires.
LET OP
Voor het opladen van een VRLA (Valve
Regulated Lead Acid)-accu is een speciale
acculader (met constante spanning)
vereist. Bij gebruik van een conventionele
acculader raakt de accu beschadigd."

Heb de Tracer zelf al een wintertje aan de Optimate 3 gehad.
Of het " officieel " mag....week nie.
Tot nu toe alles OK.


Edit:

FF gegoogled en een VRLA accu is een gel accu.
Op het doosje van mijn Optimate 3 staat dat deze ook geschikt is voor gel accu,s.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Tracer nu net een week. Het commentaar op de vering begrijp ik ook niet zo, behalve misschien als je groot en zwaar bent (+90 kg of zo). Ben zelf 1.80 m en zit aan de verkeerde kant van de 80 kg. Standaard banden bevallen tot nu toe ook prima, woensdag heb ik het laatste restje chicken strips eraf gereden (van de achterband). Dat is me op mijn Hypermotard nog niet gelukt. Geeft wel even aan hoe makkelijk de Tracer zich laat berijden. (Of ik durf gewoon meer op de all-risk verzekerde Tracer.)


Zo zie je maar weer,
Waar een All-Risk verzekering allemaal niet goed voor is .... ;)
 
Allen,
hartelijk dank voor jullie antwoorden betreft de originele vering van de tracer.
Mijn eigen indruk na de testrit is bij deze bevestigd.
Zal ook de tip betreft bescherming radiator opvolgen, merci.

Een ander vraagje : als optie heb ik ook de Akra Titanium besteld. Iemand ervaring mee?
Ik hoop dat met demper de sound nog mooier klinkt maar ook zeker niet te luid.
 
@BikerJoris
Ik heb die Akra ook. Ik vind 'm echt super. Wat je zegt, de sound is mooi/lekker en toch niet te luid. Nee ik heb de db killer er niet uit gehaald.
Tjek ff je pb.
 
Eindelijk, na 2,5 jaar geen gps meer op de moto gehad te hebben, gisteren een zumo 595 laten installeren.
Ik heb de Yamaha-mount van de MT-09 gebruikt maar wel langere afstandsbussen moeten steken. Ik vind het resultaat netjes:

2virw52.jpg


16lefdh.jpg


En het zicht vanuit het zadel:

r8569w.jpg
 
[me="Del Boske"]heeft vandaag een Tracer besteld![/me] *O*
Na een proefrit in 2015 meteen toen deze bij de dealer stond, bleef het gevoel van de Tracer door m'n hoofd spelen. M'n Fazer ruil ik na 5 jaar trouwe dienst in.
Dit wordt 'm:
2016-Yamaha-MT09-Tracer-EU-Mistral-Grey-Studio-002.jpg
 
Eindelijk, na 2,5 jaar geen gps meer op de moto gehad te hebben, gisteren een zumo 595 laten installeren.
Ik heb de Yamaha-mount van de MT-09 gebruikt maar wel langere afstandsbussen moeten steken. Ik vind het resultaat netjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

En het zicht vanuit het zadel:

[afbeelding]
Goede mount positie!
Heb een vergelijkbare positie (met Rammount) op m'n Fazer. Dit is zeker een waardige opvolger. Hoe zit het met instelmogelijkheden?
 
Vandaag heb ik mijn mat grijze tracer opgehaald de motor loopt en rijdt goed. Maar op de snelweg heb ik bij 120 a 130 km per uur wel ervaren wat jullie bedoelen met het pendelen mijn stuur bleef ligt heen en weer bewegen. Het voelde niet heel comfortabel. Ik ga proberen om mijn veering wat anders af te stellen kijken of het wat helpt.
 
Weten jullie of je de accu die in de tracer zit met een "gewone" Optimate 3 lader kan laden. in de handleiding van de tracer staat dat er een YTZ10s accu gemonteerd is. Maar ook staat er beschreven dat er valve regulated Lead acid accu gemonteerd is die met een speciale constante stroom acculader geladen moet worden. Het onderstaande staat in de handleiding:

"Om de accu op te laden
Vraag zo snel mogelijk een Yamaha dealer
de accu te laden als deze ontladen lijkt te
zijn. Vergeet niet dat de accu sneller ontladen
raakt als de machine is uitgerust met
optionele elektrische accessoires.
LET OP
Voor het opladen van een VRLA (Valve
Regulated Lead Acid)-accu is een speciale
acculader (met constante spanning)
vereist. Bij gebruik van een conventionele
acculader raakt de accu beschadigd."

Lithium accu's hebben echt een speciale lader nodig en die zijn prijzig.
De meest verkrijgbare laders zijn geschikt voor vrijwel iedere type accu behalve een lithium accu.

Daarnaast is er nog onderscheid tussen gewone laders en laders met onderhoudsfuncties. Deze laatste ben je nodig wanneer je de accu de hele winter aan de lader laat staan. De Optimate laders behoren tot de laatste categorie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan