New YAMAHA MT-09 TRACER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat pakketje, van de importeur, begin van de week binnen gekregen (was maar 7 maanden na aankoop) Dinsdag mailtje naar Hans Groenendijk en gister de T shirt binnen.
 
~
nou wees niet bedroefd het is een ding van niks ;)

t-shirt is wel aardig, niet dat ik em ga dragen maar ik had een nieuwe poetsdoek nodig 8-)[/quot

Inderdaad, doosje van niks en hoes van niks.
T-shirt wel aardig maar zou het zelf niet kopen....

Vandaag even in Bodegraven geweest. Volgens de folder hadden ze 30% korting op Optimate-laders. Eerst thuis op internet gekeken wat die dingen gemiddeld moesten kosten en daar een berekening op gedaan. Bleek dat de laders in Bodegraven inclusief korting net iets duurder waren dan bij de gemiddelde internet-site......dus de normale verkoopprijs ligt daar veel hoger.
Ik wist al dat het daar niet goedkoop was en dit bevestigt het maar weer eens.... :/ '(
 
Op site Kassa een gelijksoortig verhaal "winkel geeft 10% korting-actie, maar eerst de prijzen met 25% verhoogd. Reisbranche kent dit trucje ook en toch zijn de meeste klanten blij omdat ze zoveel korting hebben gekregen ;-)
 
Op site Kassa een gelijksoortig verhaal "winkel geeft 10% korting-actie, maar eerst de prijzen met 25% verhoogd. Reisbranche kent dit trucje ook en toch zijn de meeste klanten blij omdat ze zoveel korting hebben gekregen ;-)

Euhhhh..... What else is new? Zo werkt commercie toch. Bij een winkelier moet er ook brood op de plank komen!
 
Vandaag bedacht ik me dat er nog andere modes zijn dan standaard... Dus ook eens in a mode gereden en dat beviel goed, pakt ie het gas lekker op. Reageert ie sneller, vond het fijner rijden. Dat zou eigenlijk standaard moeten zijn 8-)

@slijkmoto dan wordt het vanaf donderdag weer mooier op de weg met nog een rode tracer erbij :)
 
Jep, en ik heb jouw info ook aan de dealer overgemaakt... indien de importeur niet overstag was gegaan, zou mijn dealer een exemplaar in NL zijn gaan halen, op zijn kosten...

Tja, ik heb er ook al meer dan 10 motoren gekocht... mijn nogal resolute reactie (geef me m'n ouwe XT terug) zorgde voor enige consternatie én succesvolle actie...

Ik ben vandaag eens gaan kijken en inderdaad, in het echt is de rode Tracer een juweeltje... :Y
 
Jep, en ik heb jouw info ook aan de dealer overgemaakt... indien de importeur niet overstag was gegaan, zou mijn dealer een exemplaar in NL zijn gaan halen, op zijn kosten...

Tja, ik heb er ook al meer dan 10 motoren gekocht... mijn nogal resolute reactie (geef me m'n ouwe XT terug) zorgde voor enige consternatie én succesvolle actie...

Ik ben vandaag eens gaan kijken en inderdaad, in het echt is de rode Tracer een juweeltje... :Y

Wel een goeie dealer, die doet tenminste wel wat moeite...
...hoewel ie eerst wat onder druk werd gezet. :)
 
Euhhhh..... What else is new? Zo werkt commercie toch. Bij een winkelier moet er ook brood op de plank komen!


Wit of bruin is steevast de vraag bij de bakker als ik een brood bestel...Bij de bakker wordt nog elke dag gediscrimineerd!
 
Laatst bewerkt:
Ik zag in een filmpje op YouTube dat de tracer bij 115 mijl begrenst is.
Toen ik het er met een yamaha monteur over had die zelf ook met een tracer rijdt, wist die van niets. Is alleen de Amerikaanse tracer begrenst en de Europese niet? Niet dat het heel belangrijk is, maar als je in een dag naar Oostenrijk rijdt is het wel eens fijn om het gas even open te trekken om weer bij je reisgenoten in de buurt te komen.
 
In Europa doet hij 225 op de teller en dat zijn 210 echte kilometers per uur op de Zumo 590. Hard zat voor mij.
 
In Europa doet hij 225 op de teller en dat zijn 210 echte kilometers per uur op de Zumo 590. Hard zat voor mij.

Ik heb ooit mijn FZ1 Fazer op snelheid getest net bij ons over de grens.
Het ding reed 265 km/u met mij erop, niet bepaald ligt.
Het leek of vrachtwagens achteruit reden op de snelweg.
Als er 1 naar links was gekomen had ik niet eens durven remmen.
Toen hij niet meer sneller ging heb ik het gas losgelaten en bij de 200, durfde ik pas weer te remmen. Niet echt veilig dus.
 
Ik heb een "brandende"vraag voor de experts hier; Die twee ongelijk brandende koplampen, kan dat nou niet mooier? (Ik heb heel vroeger een schakelinhg in een oude fazer gebouwd waardoor de tweede koplamp overdag meebrande op 60%)
full
 
Ik heb ooit mijn FZ1 Fazer op snelheid getest net bij ons over de grens.
Het ding reed 265 km/u met mij erop, niet bepaald ligt.
Het leek of vrachtwagens achteruit reden op de snelweg.
Als er 1 naar links was gekomen had ik niet eens durven remmen.
Toen hij niet meer sneller ging heb ik het gas losgelaten en bij de 200, durfde ik pas weer te remmen. Niet echt veilig dus.


Daarom, hard rijden is even leuk voor de kick, maar je bent zo je rijbewijs kwijt of iets nog veel kostbaarders. Ik vind motorrijden met 130 net zo leuk.
 
Ik heb ooit mijn Super Blackbird eens uitgetest, die zogezegd de 300 km/u haalde .

Ik raakte tot 285 km/u... dan leek het alsof ik door een zeer smalle tunnel keek en een heel flauwe kromming in de weg, die je anders niet eens merkte, bleek plots alles van je stuurmankunsten te vergen.... dat bleek genoeg voor me te zijn... zeker toen er ook nog een zwerm vogels over de weg scheerde en me bijna doorboorde....

Die 210 km/u op een hoogpoter als de Tracer zal ik dus wellicht niet eens proberen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar keer de limiet van de Tracer opgezocht, teller 226 km/u - gps dus 210 km/u.
Dit doe je dus niet voor de lol, wat een geschommel en gezwabber. :(
Je heb het idee dat je de motor kwijt raakt, dus echt niet meer onder controle. :?
Tot zo'n 170-180 gaat het nog net goed en daarna begint het, een kruis snelheid van 150 is goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
Dan komt wellicht de budget vering aan het licht bij de Tracer.

Mijn GS blijft, zonder topcase, strak rijden tot ver boven de 200 km/u, en dan heb je enkel rekening te houden met de rest van het verkeer , hetgeen reeds gevaarlijk genoeg is aan die snelheid.
 
Ik heb een paar keer de limiet van de Tracer opgezocht, teller 226 km/u - gps dus 210 km/u.
Dit doe je dus niet voor de lol, wat een geschommel en gezwabber. :(
Je heb het idee dat je de motor kwijt raakt, dus echt niet meer onder controle. :?
Tot zo'n 170-180 gaat het nog net goed en daarna begint het, een kruis snelheid van 150 is goed te doen.

Ik dus ook, maar het is sterk afhankelijk van de windrichting merkte ik. Ik heb de indruk dat de handkappen icm het windscherm hier debet aan zijn. Ik heb ook stukken 225 op de teller gereden waarbij hij wel strak bleef sturen en geen neiging tot pendelen had, maar dat was bij wind mee / geen wind.
 
M'n pa rijd nu op een Bandit650 maar hij is eigenlijk iets te groot voor de motor en zoekt ook iets dat makkelijker stuurt.
Gezien de vele positieve testresultaten, looks en prijs is hij serieus aan het overwegen om een Tracer aan te schaffen.
Aangezien ze als warme broodjes gaan en er bijna gaan demo's zijn leek het me leuk om aan de motoplus prijsvraag mee te doen waarmee er 2weken tracer rijden te winnen is.

Wie van de tracer rijders heeft z'n eigen motor wel eens op deze plek geparkeerd?

11745844_875457602539257_6552728884148247842_n.jpg
 
M'n pa rijd nu op een Bandit650 maar hij is eigenlijk iets te groot voor de motor en zoekt ook iets dat makkelijker stuurt.
Gezien de vele positieve testresultaten, looks en prijs is hij serieus aan het overwegen om een Tracer aan te schaffen.
Aangezien ze als warme broodjes gaan en er bijna gaan demo's zijn leek het me leuk om aan de motoplus prijsvraag mee te doen waarmee er 2weken tracer rijden te winnen is.

Wie van de tracer rijders heeft z'n eigen motor wel eens op deze plek geparkeerd?

[afbeelding]


MotoPlus heeft dat gedaan. Of dacht jij dat dit de motor van een "gewone" Tracer rijder was...?
 
Ik heb een paar keer de limiet van de Tracer opgezocht, teller 226 km/u - gps dus 210 km/u.
Dit doe je dus niet voor de lol, wat een geschommel en gezwabber. :(
Je heb het idee dat je de motor kwijt raakt, dus echt niet meer onder controle. :?
Tot zo'n 170-180 gaat het nog net goed en daarna begint het, een kruis snelheid van 150 is goed te doen.

Mijn MT blijft ook strak met 225 op de klok. Wel met leren, niet flapperend, pak aan overigens..
 
MotoPlus heeft dat gedaan. Of dacht jij dat dit de motor van een "gewone" Tracer rijder was...?

Klopt, het is de prijsvraag van motoplus.
Aangezien er onder de tracer rijders ongetwijfeld motoplus lezers zijn die ook meedoen, of überhaupt tracer rijders die gewoon veel km's rijden en weten waar deze plek is ;) dacht ik, laat ik hier eens even rondvragen.

Even uit interesse, met welke motor zou de tracer te vergelijken zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan