Newbies #61 Waar topictitels in overleg gemaakt worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorjaar word hier ook de tuin aangepakt.

To do
- schuur vergroten
- vijver aanleggen
- plek om motor te wassen maken
- terras aanleggen
- mini groente iets voor mij
- tuin aanplanten


Schuur moet wel groter dus dat eerst, overige tuin is voor mij :P
Nice!

Hier zou de tuin ook wel een opknapbeurt kunnen gebruiken, maar er is geen beginnen aan met die ruim 1000m2 :')
Plus dat wij er niet te veel aan uit willen geven aangezien het een huurhuis is.
 
_O-
Dan heb ik mezelf er ook mee.. :+

Denk dat ik gewoon een tijdje alleen maar rijstgerechten ga maken, die lust hij niet _O-
Dan beloof ik hem een dikke biefstuk wanneer de bak klaar is :P
Als Gh0st het niet opeet ... ik wel hoor :9
 
Heb het linkje even opgeslagen!

Daar is iemand al weken mee bezig, met van die stekjes maken. Boompjes in stukken knippen, boompjes in hars dompelen, soms ook 2 boompjes schuin afsnijden, die bind ie dan op een of andere manier op elkaar :? Wat daar het nut van is snap ik nog niet helemaal. Hij maakte er iets van als "Dan krijg je allemaal boompjes die hetzelfde zijn"
Euhh.. Oke.. Voor mij zijn sowieso alle boompjes hetzelfde :+
 
:P
Hij lust het echt niet .. Dus af en toe kook ik dan maar twee gerechten voor de avond, of bak ik er voor hem maar aardappelen bij ofzo. Ik vind rijst erg lekker juist!
Ik eet ook graag rijst ... en momenteel is dat voor mij dagelijks ... kwestie van hier alles opwerken, en nog redelijk veel rijst in huis :P
 
Daar is iemand al weken mee bezig, met van die stekjes maken. Boompjes in stukken knippen, boompjes in hars dompelen, soms ook 2 boompjes schuin afsnijden, die bind ie dan op een of andere manier op elkaar :? Wat daar het nut van is snap ik nog niet helemaal. Hij maakte er iets van als "Dan krijg je allemaal boompjes die hetzelfde zijn"
Euhh.. Oke.. Voor mij zijn sowieso alle boompjes hetzelfde :+
_O-
Dat zou ook niets voor mij zijn. Ik vind een beetje tuinieren best leuk, maar het moet wel een beetje makkelijk gaan :+
 
_O-
Dat zou ook niets voor mij zijn. Ik vind een beetje tuinieren best leuk, maar het moet wel een beetje makkelijk gaan :+

Ach vind het wel eens leuk om zo te zien wat de mogelijkheden zijn, en zou er nog best wat meer over willen weten, maar veel heb ik er ook weer niet aan :')
 
Daar is iemand al weken mee bezig, met van die stekjes maken. Boompjes in stukken knippen, boompjes in hars dompelen, soms ook 2 boompjes schuin afsnijden, die bind ie dan op een of andere manier op elkaar :? Wat daar het nut van is snap ik nog niet helemaal. Hij maakte er iets van als "Dan krijg je allemaal boompjes die hetzelfde zijn"
Euhh.. Oke.. Voor mij zijn sowieso alle boompjes hetzelfde :+
Als ik mij niet vergis noemt men dat "enten" ...


... en nu niet gaan denken dat ik er verstand van heb he :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik mij niet vergis noemt men dat "enten" ...


... en nu niet gaan denken dat ik er verstand van heb he :P

Ja dat klopt :Y

edit;

Waarom is het oculeren en enten nodig?

Sommige planten kan je niet of slechts met veel moeite doen wortelen bij het stekken.
Gezaaide fruitsoorten groeien heel ongelijk en geven vruchten met verschillende kenmerken.
Geënte planten geven veel vroeger vruchten dan zaailingen. Een gezaaide okkernoot/ walnoot geeft meestal pas na 10 jaar de eerste noten. Geënte okkernoten geven meestal vanaf het 3de jaar noten. Ook bij gezaaide kiwi’s heb je meestal pas na 10-12 jaar bloemen en vruchten. Bij geënte kiwi’s heb je meestal vruchten na 2 jaar, mits de bestuiving in orde is.

Dat bedoelde hij dus :')
 
Laatst bewerkt:
Daar is iemand al weken mee bezig, met van die stekjes maken. Boompjes in stukken knippen, boompjes in hars dompelen, soms ook 2 boompjes schuin afsnijden, die bind ie dan op een of andere manier op elkaar :? Wat daar het nut van is snap ik nog niet helemaal. Hij maakte er iets van als "Dan krijg je allemaal boompjes die hetzelfde zijn"
Euhh.. Oke.. Voor mij zijn sowieso alle boompjes hetzelfde :+

genetisch hetzelfde bedoeld ie.
Als je ergens een heel goed exemplaar van hebt dis het erg goed doet en je stekt die, dan is de kans groot dat de stekken ook erg goed zijn.
 
:Y :P


Ik ga zometeen de planten uit de huiskamer maar eens onder de douche zetten :P

Als je vanmiddag maar niet buiten komt, ben aan het lessen in de buurt van Hoevelaken
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan