niet lopende XV250 Virago

VIRII

MF veteraan
21 sep 2010
16.409
0
Tegelen
Mijn moeder heeft enkele jaren geleden een xv250 gekocht, maar is door een ongelukkige val gestopt met motor rijden.

De motor heeft ruim 4 jaar stil gestaan, en nu wordt het tijd om em te verkopen.

Helaas start de motor helemaal niet meer, maar als je lang genoeg doorstart backfired hij wel.

Heb de bougies en de benzine vervangen, maar dit had geen effect.

Beide bougies vonken, zoals ze moeten vonken.

Aanvankelijk dacht ik dat de CDI defect was, maar na het toen ik verder had gekeken zag ik dat de voorste cilinder geen benzine kreeg. (CDI nagekeken volgens het hoe repareer ik mijn CDI topic)

Heb de bougiekabels los gehaald en nu wordt de achterste bougie wel nat en de voorste niet.

Wat kan ik nu gaan proberen, omdat volgens mij beide cilinders door dezelfde carburateur worden gevoed? :N
 
Mijn moeder heeft enkele jaren geleden een xv250 gekocht, maar is door een ongelukkige val gestopt met motor rijden.

De motor heeft ruim 4 jaar stil gestaan, en nu wordt het tijd om em te verkopen.

Helaas start de motor helemaal niet meer, maar als je lang genoeg doorstart backfired hij wel.

Heb de bougies en de benzine vervangen, maar dit had geen effect.

Beide bougies vonken, zoals ze moeten vonken.

Aanvankelijk dacht ik dat de CDI defect was, maar na het toen ik verder had gekeken zag ik dat de voorste cilinder geen benzine kreeg. (CDI nagekeken volgens het hoe repareer ik mijn CDI topic)

Heb de bougiekabels los gehaald en nu wordt de achterste bougie wel nat en de voorste niet.

Wat kan ik nu gaan proberen, omdat volgens mij beide cilinders door dezelfde carburateur worden gevoed? :N

Zijn de rubbers carburateur(s) naar cilinders niet verdroogd/gescheurd ?
 
Laatst bewerkt:
oude benzine en vocht is het zeker niet.

Kijk dalijk even het rubbere Y-spruitstuk na, want valse lucht kan natuurlijk voorkomen dat er brandstof in de cilinder komt.
 
Als je aan het starten bent geweest en haald een bougie er uit, is die dan nat van de benzine ?

voorste is niet nat en achterste cilinder wel

dat is juist het vreemde

aangezien er maar 1 carb is, zou je verwachten er in beide cilinders geen benzine kwam.

zeker als je naar dit voorbeeld kijkt:

46596256_o%5B1%5D_enl.jpg


de compressie kan ik helaas niet meten, want daar gaat mijn verwachting eerder naar uit (aangezien die cilinder geen benzine aanzuigt)
 
Laatst bewerkt:
vloeistoffen zijn allemaal oké

heb net de carburateur eraf gehaald en heb waarschijnlijk gevonden wat het euvel is.

in het rubbere y-spruitstuk zit een dikke scheur op het gedeelte naar de 1e cilinder.

weet iemand of ik dit rubbere spruitstuk kan repareren, want een nieuwe kost meer als 100,- (veel geld voor een rubbertje)
 
vloeistoffen zijn allemaal oké

heb net de carburateur eraf gehaald en heb waarschijnlijk gevonden wat het euvel is.

in het rubbere y-spruitstuk zit een dikke scheur op het gedeelte naar de 1e cilinder.

weet iemand of ik dit rubbere spruitstuk kan repareren, want een nieuwe kost meer als 100,- (veel geld voor een rubbertje)

Dat schreef/vermoede ik al, een noodoplossing is met ciliconekit en dan aftapen met tape welke warmte kan hebben, of een bandenplakker er op vulcaniseren.
 
heb blauwe sillicone locktide met isolatie tape gebruikt

de scheuren zaten alleen aan de buitenzijde en heeft waarschijnlijk alleen door haarscheuren valse lucht gezogen.


alles is weer gemonteerd en nu moet ik wachten totdat alles goed uitgehard is...

als je moeten wachten, is wachten lang :P
 
heb blauwe sillicone locktide met isolatie tape gebruikt

de scheuren zaten alleen aan de buitenzijde en heeft waarschijnlijk alleen door haarscheuren valse lucht gezogen.


alles is weer gemonteerd en nu moet ik wachten totdat alles goed uitgehard is...

als je moeten wachten, is wachten lang :P

Als hij nog niet start, spuit dan eens contactreiniger of een ander snel ontvlambaar goedje je op de inlaatrubber en omgeving tijdens het starten.
 
1x rond en hoppa: Leven!

klinkt toch erg goed voor een 250cc

Met choke blijft ie netjes lopen, maar zal dalijk even een rondje rijden en wat forte carb reiniger in de tank gooien.

Kijken of ie zonder choke ook blijft rijden dan...
 
hij loopt toch wel erg belabbert

totaal geen vermogen (ja nog minder als orgineel :P) en blijft alleen met de choke hoog in de toeren lopen

hmm misschien toch nog even verder kijken..

Maar eerst ff busje Forte Moto I erin kiepen.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zit je stationairsproeier dicht, als hij alleen op de choke blijft lopen.

Vergeet Forté Moto 1, ga gelijk naar een autodealer of -materialenhandel en haal forté fuel system cleaner, dat is hetzelfde spul in een ander (groter) flesje voor hetzelfde geld. In principe kun je dit (bijna) puur door de carburateur jagen.

Gewoon de benzineslang van de tank loskoppelen en in het flesje Forté duwen.
Dan de motor starten en even laten lopen om de carb te vullen en bewaar de rest. Laat de motor een uurtje of twee staan met de pure Forté in de carb en sluit dan de tank weer aan. Giet de rest van de forté in de tank samen met verse benzine, eventueel nog een benzinefiltertje tussen kraan en carb en lekker stationair laten tokkelen....
 
Laatst bewerkt:
kom net van 2 automaterialen zaken af (heuts en Brezan), maar hier hadden ze uberhaupt geen Forte


die hadden alleen Wynns, maar weet niet of dat spul ook werkt...


geen idee waar je hier Forte kan krijgen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

kijk morgen vroeg even

anders loop ik eerst ff bij K&S binnen en als ze daar niks hebben rij ik ff naar Venlo naar de renault.

Mocht ik ook daar niet slagen, dan rij ik ff lang MC Venlo
 
Laatst bewerkt:
denk dat ik trouwens de huidige benzine in een jerrycan laat lopen en dan forte in de lege tank

Dan ff laten lopen en daarna benzine weer erin afhankelijk van hoe het er uit ziet(is net een week oud, maar als het bruin is komt het er natuurlijk niet meer in)
 
Terug
Bovenaan Onderaan